4 راهکار برای درمان گرفتگی گردن

دچار گرفتگی گردن شده اید؟ این 4 راه حل ممکن است به شما کمک کند.

4 راهکار برای درمان گرفتگی گردن

همه افراد گهگاهی دچار گرفتگی گردن می شوند که اغلب، به دلیل وضعیت بد بدن در هنگام خواب یا انجام کار و یا به دلیل سرما است، با این حال در برخی موارد، سفت شدن گردن می تواند ناشی از یک بیماری جدی مثل مننژیت یا فتق باشد.

آیا مشکلات مداوم گردن دارید؟ پس بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. اگر سفتی گردن دلیل ساده ای داشته باشد، اغلب می توانید خودتان علائم را ازبین ببرید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. تمرینات

وقتی صبح با گردن سفت از خواب بیدار می شوید، چند تمرین ساده وجود دارد که می تواند ماهیچه های شما را دوباره انعطاف پذیر و نرم کند. سر خود را در حالی که مستقیم به جلو نگاه می کنید، ده بار بالا و پایین ببرید. در مرحله بعد به سمت چپ و سپس راست شانه خود نگاه کنید و این تمرین را نیز ده بار تکرار کنید. سپس گوش چپ خود را به سمت شانه چپ و سپس گوش راست خود را به سمت شانه راست ببرید و این کار را نیز ده بار انجام دهید. این تمرینات باعث می شود که عضلات و مفاصل گردن با هم کار کنند.

مهم: شما نباید حرکات را با فشار انجام دهید. تا جایی که می توانید عضلات را حرکت دهید، اما نه بیشتر و این کار را با سرعت آهسته انجام دهید.

2. تغییر دما

همچنین می توانید با قرار دادن چیزی بسیار گرم یا بسیار سرد روی گردن خود، درد سفتی گردن را تسکین دهید.

این کار باعث کاهش التهاب و افزایش جریان خون به مغز و تسکین سریعتر درد می شود. برای مثال می‌توانید از یک حوله گرم یا یک کیسه یخ استفاده کنید. اگر زمان زیادی ندارید، می‌توانید چسب حرارتی یا ژل های خنک کننده مخصوص بزنید. درد باید بعد از حدود 20 دقیقه از بین برود.

3. داروهای ضد التهابی

آیا نکات بالا را بدون موفقیت امتحان کرده اید؟ پس داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن ممکن است به کاهش درد کمک کنند.

به یاد داشته باشید که از این مسکن ها در حد اعتدال استفاده کنید و برای مدت طولانی از آنها استفاده نکنید.

4. ماساژ

اگر درد ادامه پیدا کرد، یک ماساژ خوب نیز می تواند راه حلی را ارائه دهد. اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، می‌توانید گردن خود را با قرار دادن یک توپ تنیس بین گردن و دیوار ماساژ دهید و آن را به سمت بالا و پایین گردن و شانه‌های خود حرکت دهید.

ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس نیز می توانند به انعطاف پذیری عضلات شما کمک کنند. وقتی گردن سفت دارید، یوگای ملایم می‌تواند به تسکین درد کمک کند، اما مطمئن شوید که فشار زیادی وارد نمی کنید.

نکته: قبل از تمام این کارها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: طلا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها