بدترین حالت خوابیدن در هواپیما

اگر شما هم دوست دارید هنگام مسافرت با هواپیما در هواپیما بخوابید باید روش های صحیح خواب در هواپیما را بدانید تا آسیب نبینید.

بدترین حالت خوابیدن در هواپیما

فرقی ندارد که مسیر سفرتان در هواپیما کوتاه یا خیلی طولانی باشد، بسیاری از افراد فکر می کنند که هواپیما محلی برای خوابیدن است اما بعضی دیگر از آن برای تماشای فیلم مورد علاقه خود استفاده می کنند یا کار های دیگری را به انجام می رسانند اما اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که برنامه ریزی کرده تا در طول سفر با هواپیما بخوابید، بدانید متخصصان هشدار می دهند که باید از خوابیدن در هواپیما با بعضی پوزیشن ها خودداری کنید.

هنگام خواب هرگز به پنجره یا بدنه هواپیما تکیه ندهید

معمولاً اکثر افراد از قبل تعیین می کنند که کنار پنجره هواپیما بنشینند. احتمالا در طول مسیر هم خوابشان می گیرد اما اگر انتخاب کرده اید که صندلی شما کنار پنجره باشد، باید حواس تان باشد که در این ناحیه خواب تان نبرد و تا جایی که می توانید مقاومت کنید و هنگام خوابیدن، سر خود را به بدنه یا پنجره هواپیما نچسبانید.

مسافران معمولاً رو به پنجره هواپیما عطسه یا سرفه می کنند و آن جا پر از جرم و میکروب است.

این پنجره ها فضای بسیار زیبایی را پیش چشمان شما می آورند اما بسیاری از افراد در هواپیما، هنگامی که می خواهند عطسه یا سرفه کنند، سر خود را به سمت پنجره می گیرند و در نتیجه آن ناحیه پر از میکروب و جرم است.

هواپیما

خوابیدن روی میز مقابل صندلی نیز ایمن نیست

متخصصان همچنین در مورد خوابیدن روی میز مقابل صندلی تان هشدار می دهند. متاسفانه فقط پنجره ها نیستند که نباید به آن ها تکیه کنید و کثیف هستند. بلکه استفاده از سینی که شبیه به یک میز مقابل صندلی شما قرار می گیرد، هم محل مناسبی برای خوابیدن نیست و شاید کثیف ترین قسمت هواپیما باشد.

آزمایشات نشان می دهد که بیش از 2155 باکتری در این ناحیه زندگی می کنند و در واقع 8 برابر کثیف تر از توالت است، زیرا معمولاً اکثر افراد پای کثیف خود را روی آن ناحیه می گذارند و بسیاری از مادران جای بچه خود را در این قسمت عوض می کنند و در نتیجه جرم ها و آلودگی های زیادی روی آن وجود دارد.

هواپیمای سفرهای کوتاه کثیف تر است

مهمانداران هواپیما اعلام کرده اند که هواپیما مخصوص پرواز های کوتاه تر، کثیف تر از هواپیما مخصوص پرواز های طولانی تر هستند. اگر قرار است یک پرواز کوتاه داشته باشید، حتما به اندازه کافی ماده ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال همراه خود داشته باشید زیرا هواپیما هایی که مخصوص پرواز های کوتاه هستند، آلودگی های بیشتری در خودشان دارند و افراد بیشتری از آن استفاده می کنند و در نتیجه میکروب در آن ها بیشتر است.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها