راهنمای رعایت نسبت سرکه و آب در ترشی

برای تهیه یکی از مخلفات خوش طعم و البته پرطرفدار "ترشی" برخی افراد دچار مشکل می شوند، به طوری که از میزان لازم آب و سرکه برای تهیه ترشی اطلاع ندارند.

راهنمای رعایت نسبت سرکه و آب در ترشی

ترشی یکی از مخلفات خوشمزه ای است که با انواع غذاهای ایرانی سرو می شود و طرفداران زیادی دارد. در قدیم برای جلوگیری از فساد زودهنگام سبزی ها آنها را درون سرکه می ریختند و نگهداری می کردند اما امروزه ترشی به یکی از دورچین های غذا تبدیل شده است که انواع مختلفی دارد.

برای تهیه انواع ترشی به جز مواد دیگر که در ترشی های مختلف متفاوت است، از سرکه و آب استفاده می شود اما آیا می دانید در ترشی چه میزان آب و چه قدر سرکه بریزید؟ برای دانستن پاسخ سوال خود این بخش مطالعه نمایید.

در ترشی چقدر آب و سرکه بریزم؟

نسبت آب و سرکه در انواع ترشی متفاوت است، بنابراین به دستورالعمل به طور دقیق عمل کنید و ترکیب سرکه و آب داده شده در دستور را تغییر ندهید چرا که همین میزان تعیین شده در هر دستورالعمل در واقع همان نسبت آب و سرکه در ترشی است.

باید بدانید که هیچ نسبت مشخصی در مورد آب و سرکه ترشی وجود ندارد که برای همه نوع ترشی و شور قابل استفاده باشد و شما بایستی با توجه به دستورالعمل و ذائقه ی خود برای انواع ترشی این نسبت را تعیین کنید.

آب و سرکه ترشی

اگر در دستورالعمل تهیه ترشی آب آمده است، می توانید آب و سرکه را مخلوط کنید و بجوشانید و سپس بعد از سرد شدن به ترشی اضافه کنید، اینگونه ترشی شما کپک نخواهد زد.

بهتر است از آب تصفیه شده تمیز استفاده کنید زیرا آب های سنگین باعث تیره شدن رنگ ترشی می شوند.

اگر تندی و تیزی سرکه برایتان قابل تحمل نیست به جز افزودن آب جوشیده همراه سرکه به آن می توانید هنگام سرو ترشی کمی آب جوشیده ولرم به آن اضافه کنید تا در موقع خوردن شدت ترشی آن گرفته شود یا می توانید مقداری شکر به ترشی تان اضافه کنید.

 سرکه و آب برای ترشی

چه سرکه ای در ترشی استفاده کنیم؟

برای درست کردن ترشی می توانید از انواع سرکه مانند سرکه سفید، سرکه قرمز، سرکه برنج، سرکه سیب و ... استفاده نمایید. سرکه سفید معمولی دارای طعم تندتر و تیزتر و سرکه قرمز قدری خوش طعم تراز آن است.

به جای سرکه می توان از آب مرکبات، غوره و یا رب انار رقیق و یا آب تمر هم استفاده کرد.

سرکه سفید رنگی شفاف به ترشی می بخشد و برای تهیه ترشی هایی مثل میوه، پیاز و سبزیجات رنگی که می خواهیم ظاهر و رنگ آن ها تغییر نکند، مناسب است.

سرکه سیب طعمی شیرین دارد و برای تهیه ترشی های میوه مناسب است.

دقت کنید از هر سرکه ای که استفاده می کنید، نباید اسیدیته ناشناخته داشته باشد. بهتر است به دنبال سرکه ای با 5% اسیدیته باشید.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها