خطرات تمیز نکردن به موقع دوش حمام

شاید برایتان عجیب باشد اما تمیز نکردن به موقع دوش حمام خطرات جدی را برای سلامت شما به همراه دارد بنابراین باید هر چند وقت یکبار دوش حمام را ضدعفونی کنید.

خطرات تمیز نکردن به موقع دوش حمام

شاید تا به حال به این فکر نمی کردید که دوش حمام هم نیاز به تمیز کردن دارد و باید چند وقت یکبار آلودگی های اطراف آن را از بین ببرید اما این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد و شما باید چند وقت یکبار دوش حمام را تمیز کنید.

در غیر این صورت با خطرات و مشکلاتی مواجه خواهید شد که غیر قابل پیش بینی و تعجب برانگیز هستند. چنانچه در این بخش خواهید خواند، برخی از این مشکلات عبارتند از:

 

تحریک آلرژی و آسم در بعضی از افراد

محیط ما رطوبت بسیار زیادی دارد و مستعد رشد قارچ است. این قارچ ها معمولاً روی پرده ها و دیوار های حمام و همچنین دوش حمام بیشتر رشد می کند بنابراین اگر به طور منظم آن ها را تمیز نکنید، در معرض شان قرار می گیرید و در نتیجه ممکن است به آلرژی های فوقانی دستگاه تنفس یا مشکلاتی مثل آبریزش چشم، سرفه یا حتی حساسیت پوست دچار شوید.

تحریک آلرژی و آسم

عفونت پوستی

قطعاً پوست هنگامی که در معرض آلودگی و کثیفی قرار بگیرد، به عفونت دچار می شود بنابراین بسیار مهم است که دوش حمام را تمیز نگه دارید و آن را چند وقت یک بار بشویید تا کم تر به عفونت های پوستی دچار شوید.

مشکلات شکمی

بعضی از انواع جرم ها هستند که در حمام باعث ایجاد مشکلات شکمی و اختلال در تخلیه معده و روده می شوند. در چنین حالتی تمیز نکردن این باکتری ها وضعیت را بدتر می کند که یکی از آن ها باکتری ای. کولی است که بدون آسیب بوده اما باعث تحریک مشکلاتی مثل اسهال، انقباض شکم، حالت تهوع و استفراغ خواهد شد.

اسهال و انقباض شکم

عفونت ریوی

شاید برایتان عجیب باشد اما عفونت های ریوی ممکن است به دلیل تمیز کردن دوش حمام ایجاد شود و علت آن قارچ هایی است که در محیط حمام وجود دارد و دستگاه تنفسی افراد را دچار مشکل می کند. پس اگر فرد بیماری زمینه ای داشته باشد، وضعیت بدتر خواهد شد.

هر چند وقت یکبار دوش حمام را تمیز کنیم؟

فرقی ندارد که بیماری زمینه ای دارید یا سالم هستید، در هر صورت باید چند وقت یک بار دوش حمام را تمیز کنید؛ مخصوصا اگر تعداد اعضای خانواده زیاد است و از حمام، زیاد استفاده می کنید.

به عنوان یک قانون کلی هر هفته تمامی قسمت های حمام بخصوص دوش حمام را تمیز کرده و ضد عفونی کنید تا باکتری ها و قارچ ها از بین بروند. اگر هم زودتر از یک هفته بوی کپک احساس کردید، زودتر حمام را تمیز کنید.

تمیز کردن دوش حمام

کدام قسمت از حمام را باید مرتب تمیز کنیم؟

تمامی قسمت های حمام نیاز به تمیز کردن مرتب دارند، بخصوص قسمت هایی مثل:

کف و دیواره ها

هر هفته باید با استفاده از آب و صابون و مواد پاک کننده؛ دیوار و سطوح را تمیز کرده و فرچه بکشید تا هر گونه آلودگی از این نواحی پاک سازی شود.

نظافت سطوح حمام

پرده حمام

اگر در حمام پرده آویزان کرده اید که آن را از دستشویی جدا کنید، حتماً از اسپری ضد عفونی کننده یا دستمال های پاک کننده روی این پرده بکشید تا پاک سازی شود و چند وقت یکبار هم آن را در بیاورید و به طور کامل بشویید.

دوش حمام

بسیار مهم است که با اسپری ضدعفونی کننده و کف مواد پاک کننده، دوش حمام را بشویید و پاک کنندگی عمیق داشته باشید. حتی می توانید دوش را داخل محلول ضدعفونی کننده قرار دهید و با استفاده از فرچه هر گونه آلودگی را از روی آن پاک کنید.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها