ترفندهای رهایی از شک و تردید و رسیدن به اطمینان

برخی افراد به راحتی می توانند تصمیمات درست را در زندگیشان انتخاب کنند و دچار سردرگمی نمی شوند زیرا این افراد با طریقه ی رهایی از شک به خوبی آشنا هستند.

ترفندهای رهایی از شک و تردید و رسیدن به اطمینان

همه ما در برهه ای از زندگی دچار سردرگمی و شک و تردید می شویم و نمی دانیم که چگونه باید ادامه مسیر را پیدا کنیم . اما چرا ترس و ناامنی استرس زا است؟ ناامنی مساوی با خطر است. اگر ذهن نداند که در اطرافش چه اتفاقاتی می افتد، قطعاً بیشتر می ترسد اما چگونه باید با این شک و تردید ذهنی کنار آمد؟

 

در این قسمت به شما آموزش می دهیم که در چنین حالاتی اقداماتی را به انجام برسانید و شک و تردید را در خودتان برطرف کنید و بتوانید مسیر مستقیم زندگی را در پیش بگیرید. پس با ما همراه باشید.

بینش داشته باش

یک قدم به عقب برگردید. همه ترس ها و نگرانی ها را کنار بگذارید و به این فکر کنید که این اتفاقات آنقدر که شما فکر می کنید، بد نیستند. حال ببینید که می خواهید چه کاری به انجام برسانید. سعی کنید بینش خود را عمیق تر کنید و خنثی به شرایط نگاه کنید. تصور کنید که هیچ چیز خوب و بدی وجود ندارد.

کندوکاو کنید

سعی کنید در موضوعات عمیق شوید و ببینید که در سطح ناخودآگاه ذهنی شما چه اتفاقی می افتد. هنگام ترس و ناامیدی، خودتان را راحت بگذارید و بعد از این که ترستان کاهش پیدا کرد، در موضوعات مختلف، کند و کاو داشته باشید.

فکر کردن

پذیرش داشته باشید

بسیار مهم است که شرایط را بپذیرید و تسلیم نشوید . مفاهیم زندگی را دوباره برای خودتان مرور کنید. واقعیت زندگی را بفهمید و بپذیرید که ناامنی هایی در زندگی همه وجود دارد و شما می توانید همه این شرایط را بپذیرید و با آن ها کنار بیایید.

ارزیابی کنید

مطالعه ای در این باره نشان می دهد که شما باید با ارزیابی کردن جلوی استرس و شک را بگیرید. اگر از قبل شرایط را ارزیابی کنید، احتمال این که دچار استرس شوید کاهش پیدا می کند، زیرا آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کرده اید.- بدترین حالت ممکن را تصور کنید

بله! درست شنیدید. شما باید بدترین سناریو را در ذهن تان بچینید تا هر اتفاقی که افتاد حس بهتری داشته باشید، زیرا متوجه می شوید که بدترین اتفاق ممکن رخ نداده بوده است و در نتیجه آرامش پیدا می کنید و از قبل آمادگی همه چیز را دارید. البته لازم نیست که مدام فکر منفی را در ذهن تان پرورش دهید، بلکه باید یک بار بدترین حالت را به تصویر بکشید و بعد آن را کنار بگذارید.

فکر کردن

سطح کنترل خودتان را بسنجید

در هر شرایطی می توانید خودتان را کنترل کنید و بفهمید که چگونه می توانید اقدامات را به انجام برسانید و تمرکز خود را بالا ببرید و ببینید که چه چیز هایی تحت کنترل شما قرار می گیرند و چه چیزهایی خارج از کنترل شما هستند.

راحت باشید

با افرادی که تجربه دارند صحبت کنید، از طرفی با کسانی که امید به آینده دارند هم گفتگو داشته باشید. سعی کنید که ارتباط خوبی با دیگران بگیرید. از تجربیات آن ها استفاده کنید و روش زندگی شان را با روش زندگی خودتان مقایسه کنید و ایرادات خود را پیدا کنید . وقتی که با دیگران بیشتر گفتگو کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید، مسیر برایتان راحت تر مشخص می شود.

صحبت کردن

روی زمان حال تمرکز کنید

اگر نسبت به زندگی گذشته حس خوبی ندارید، اگر ترس از آینده دارید، یعنی در زمان حال زندگی نمی کنید. باید راه هایی را پیدا کنید که به شما کمک می کند تا در زمان حال زندگی کنید. در غیر اینصورت استرس آینده و ناراحتی های گذشته شما را از پا در می آورد.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن یکی از بهترین راه ها برای آرام کردن سیستم اعصاب است که باعث می شود بدن آرام شود و احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشید .

مدیتیشن

کاری را شروع کنید

این که یک جا بنشینید و غصه بخورید، شرایط را برای شما سخت تر می کند. شما نمی دانید که در ادامه چه اتفاقی برایتان رخ می دهد. پس بهتر است که غصه خوردن را کنار بگذارید و حال خوب را در خودتان ایجاد کنید و شروع به انجام یک کار جدید کنید. هنگامی که شروع به کار کنید، ذهن تان فعال تر می شود و راحت تر راه حل پیدا می کند .

از دیگران راهنمایی بگیرید

آیا مطمئن هستید که قرار است چه کار کنید؟ آیا برای انتخابی که کرده اید شک دارید؟ در چنین حالتی باید با افراد باتجربه در حوزه ای که قدم گذاشته اید صحبت کنید و ببینید آن ها چه راهکار ها و ساختارهایی را به شما پیشنهاد می دهند؟ در غیر این صورت کمبود اطلاعات باعث می شود که بی گدار به آب بزنید.

گفت وگو

تصمیم بگیرید

همیشه به دنبال یک تصمیم مشخص باشید. می دانیم که تصمیم گرفتن برای ما دشوار است اما به خودتان بقبولانید که چاره ای جز این نیست. همیشه در هر تصمیمی مقداری نا امیدی و ناامنی وجود دارد اما به هر حال باید تصمیم را بگیرید. چه بهتر که با دیگران مشورت کنید، از اطلاعات آن ها استفاده کنید و بعد با تجزیه تحلیل هایی که دارید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها