ماسکی اعجاب‌انگیز برای رشد و تقویت موی سر

آسیب به مو‌های سر در فصل پاییز بسیار مرسوم است و افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. با این وجود، می‌توانید با تهیه یک ماسک ارزان قیمت از موی سر خود در این فصل محافظت کنید، ماسک هویج یکی از راهکارهای ارزان‌قیمت خانگی برای حفاظت و تقویت موی سر محسوب می‌شود.

ماسکی اعجاب‌انگیز برای رشد و تقویت موی سر

تمامی مردم دوست دارند ظاهری آراسته و زیبا داشته باشند؛ به همین دلیل مردم به حفاظت و تمیزی بدن، پوست و موی خود توجه ویژه‌ای دارند. هم‌اینک در فصل پاییز قرار داریم و این امر بدان معناست که موی سر انسان در معرض هوای خشک و باد قرار دارد.

به همین دلیل آسیب به مو‌های سر در فصل پاییز بسیار مرسوم است و افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند با این وجود، می‌توانید با تهیه یک ماسک ارزان قیمت از موی سر خود در این فصل محافظت کنید.

هویج دارای خواص بیشماری است و بسیاری از متخصصان گنجاندن آن در رژیم غذایی را توصیه می‌کنند با این حال، کمتر کسی می‌داند که هویج یک درمان خانگی طبیعی و ارزان‌قیمت برای موی سر است. هویج غنی از ویتامین‌های A و E است که برای مو و پوست سر بسیار مفید است.

این دو ویتامین باعث تحریک رشد موی سر شده و با افزایش خونرسانی به پوست سر، مانع از ریزش آن‌ها می‌شوند. زنانی که مو‌های کوتاه دارند و مشتاق رشد سریع آن‌ها هستند بهتر است مصرف هویج را افزایش دهند.

علاوه بر مصرف خوراکی هویج، ماسک تهیه‌شده از این گیاه نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای کمک به رشد و حفاظت از موی سر محسوب می‌شود. هویج علاوه بر مرطوب کردن موی سر، به دلیل دارا بودن ویتامین‌های A و E، باعث درخشندگی و شادابی بیشتر موهایتان می‌شود.

برای تهیه ماسک خانگی هویج، به دو عدد هویج متوسط، دو قاشق غذاخوری ماست، و یک تخم مرغ نیازمند هستید. در ابتدا هویج‌ها را بجوشانید تا پخته شده و نرم شود. سپس هویج‌های پخته‌شده را له کرده و ماست و تخم مرغ را به آن بیفزایید و به‌خوبی هم بزنید.

ماسکی اعجاب‌انگیز برای رشد و تقویت موی سر

حال ماسک شما آماده است. این ترکیب را بر روی مو و پوست سر گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. ماساژ باعث می‌شود که این ترکیب بهتر بر روی پوست و موی شما نشسته و مواد مغذی آن جذب شود. این ماسک خانگی باید دست‌کم ۴۵ دقیقه بر روی پوست سر بماند و سپس می‌توانید آن را بشویید.
می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید و شاهد فواید اعجاب‌انگیز آن باشید. این ماسک می‌تواند مانع از آسیب‌های پاییزی به موی سرتان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها