آیا مردان می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

زیبایی صورت خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید به زیبایی ابرو وابسته است. با پیشرفت تکنولوژی کاشت ابروی طبیعی، کاشت ابروی مردانه با استقبال روزافزون روبرو شده است و تقریباً یک سوم متقاضیان کاشت ابرو را آقایان تشکیل می دهند.

آیا مردان می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

ابروها خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید در زیبایی چهره تاثیرگذار هستند. عوامل متعددی می تواند باعث تغییر در ظاهر ابرو یا ریزش ابروی مردان شود.

عمل پیوند ابرو ( به انگلیسی : Eyebrow Transplant ) برای مردان یکی از تکنیک های زیبایی است که در مراکز زیبایی معتبر انجام می شود. امروزه یک سوم متقاضیان کاشت ابرو را آقایان تشکیل می دهند. 

دلایل ریزش ابروی مردان

علل مختلفی برای ریزش ابروی مردان یا کاهش موهای ابرو وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از :

افزایش سن:  با افزایش سن ابروها به صورت طبیعی کم پشت‌تر می شوند. کم پشت شدن ابروها یکی از موثرترین عوامل برای پیرتر به نظر رسیدن صورت است. 

رنگ ابرو:  افرادی که معمولا موهای روشن تری دارند ، ابروهایشان پر نیست و ممکن است فرد برای پرتر شدن ابروها تصمیم به کاشت ابرو بگیرد یا این که ممکن است بخشی از ابرو به دلیل عارضه ای خاص به صورت لکه خالی شود که نیاز به ترمیم پیدا می کند. 

بیماری ها:  عوارض جانبی برخی از درمان های بیماری ها معمولا همراه با ریزش ابرو است از جمله پرتودرمانی، شیمی درمانی و رادیو تراپی. ایجاد زخم های پوستی از جمله بریدگی ، سوختگی یا خالکوبی در محل ابرو و برخی بیماری های سیستمیک می تواند باعث ریزش ابرو مردان شود. 

مزایای کاشت ابرو مردان

عمل کاشت ابرو بسیار جزئی است و زمان بسیار کمی نیاز دارد ولی می تواند تغییر بسیار زیادی بر زیبایی و جوانی صورت شما بگذارد و تناسب طبیعی صورتتان را بازگرداند. 

سایر مزایای کاشت ابروی مردان عبارتند از:

- نتیجه دائمی

- بازیابی کامل ابروی ریخته

- پر کردن مناطقی از ابرو به به دلیل زخم از بین رفته است

- برجسته کردن ویژگی های طبیعی شما و زیباتر نشان دادن چشم ها

- بهبود ظاهری برای افرادی که به صورت ژنتیکی بدون ابرو هستند. 

- طبیعی جلوه دادن نتیجه نهایی

- پوشش جای زخم و از بین بردن عدم تقارن ابروها

عوارض جانبی کاشت ابرو مردانه, قبل و بعد کاشت ابروی مردانه, کاشت ابرو مردانه

مراحل کاشت ابرو مردانه

در مرحله اول یک جلسه مشاوره ای را فرد زیبا جو گذاشته می شود که  باید هر گونه اطلاعات لازم درباره شرایط فیزیکی و سلامت خود را با پزشک در میان بگذارید. لیست داروهایی که در حال مصرف هستید به پزشک اطلاع دهید و انتظاراتی که از کاشت ابروی خود دارید را با پزشک در میان بگذارید تا پزشک بتواند مطابق با سلیقه شما ابرویی که میخواهید را طراحی کند. 

کاشت ابرو مردانه یک جراحی بسیار ساده و سرپایی است که با بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار ناراحتی یا دردی احساس نخواهد کرد و نیازی به بستری بعد از عمل ندارید. 

از آنجایی که موهای ابرو معمولا نازک هستند به سادگی می توان برای کاشت ابرو از موهای سر استفاده کرد ولی باید دقت شود از بخشی از موهای سر استفاده شود که بیشترین شباهت با ابرو را داشته باشد. 

بانک مو برای کاشت ابرو معمولا وسط پشت سر و بالای گردن یا پشت گوش است.

معمولا  یک نوار 10 سانتی متری از بانک مو برش خورده و بخیه زرده شده و پانسمان می شود. 

سپس با دقت فولیکول های مو از هم جدا می شوند تا یکی یکی در محل مورد نظر برای ابرو کاشته شوند. 

روی ابرو برای کاشت هر فولیکول یک سوراخ ریز ا یجاد می شود و سپس با دقت و در جهت خواب ابرو فولیکول و ساقه مو در محل پیوند قرار می گیرد ، مهارت پزشک برای این مرحله بسیار با اهمیت است و قرار گرفتن فولیکول مو در زاویه درست برای این که خواب ابرو طبیعی باشد و به هم نریزید بسیار مهم است. 

مزایا کاشت ابروی مردانه, ابرو مردانه, ریزش ابرو مردان

زمان جراحی و بهبود کاشت ابروی مردان

معمولا مدت زمان کاشت ابرو مردان حدود 2 – 4 ساعت است و بعد از جراحی نیازی به بستری ندارید. 

معمولا با توجه به ضخامت موها و مقدار خالی بودن ابرو بین 50 – 350 تار مو به هر ابرو پیوند می خورد. 

حدود 48 ساعت بعد از کاشت ابرو میتوانید به کار روزانه خود بازگردید. 

هفته اول بعد از جراحی کاشت ابرو بهتر است از رفتن به سونا و استخر و فعالیت های سنگین و ورزش که باعث ایجاد تعریق در پوست سر و ابرو می شود اجتناب کنید. 

نتیجه نهایی کاشت پیوند ابرو حدود 10 ماه تا یک سال بعد از جراحی کاملا قابل مشاهده است.

عوارض جانبی کاشت ابرو مردانه

کاشت ابرو عوارض جانبی بسیار کمی دارد ولی مهم ترین مشکلی که ممکن است ایجاد شود رشد مو در جهتی نامناسب است که البته کاملا به دقت و مهارت پزشکی دارد که کاشت ابروی شما را انجام داده است. 

حدد 3 – 5 هفته بعد از کاشت ، ساقه موهای کاشته شده دچار ریزش شده و فولیکول موها مدتی در فاز استراحت قرار می گیرند و دوباره بعد از 2 – 3 ماه شروع به رشد می کنند. 

از آنجا که موهای کاشته شده روی ابرو مانند موهای سر رشد می کنند ، هر دو هفته یک بار نیاز به کوتاه کردن موهای ابرو کاشته شده خواهید داشت. 

به احتمال زیاد کاشت ابرو در مواردی که فرد مبتلا به آلوپسی آره آتا ، اختلالات خونریزی یا سابقه عوارض به عمل های زیبایی و داروهای بی حسی دارد ، مناسب نیست.

عوارضی مثل کبودی ، خون مردگی و تورم در اطراف چشم و زیر ابرو کاملا طبیعی است که حداکثر بعد از یک هفته کاملا محو می شوند. 

چند روز بعد از کاشت ابرو متوجه پوسته هایی اطراف و روی ابرو می شود که به هیچ عنوان نباید به آنها دست بزنید یا ازروی پوست جدایشان کنید چون ممکن است باعث آسیب رساندن به فولیکول های مو شوید . این پوسته ها به تدریح بعد از یک هفته ناپدید  می شوند.

دلایل ریزش ابروی مردان, مراحل کاشت ابروی مردانه, عکس کاشت ابروی مردانه

کاشت ابرو مردانه چند بار باید تکرار شود

در حالت عادی با یک بار کاشت ابرو به نتیجه دلخواهتان می رسید ولی در مواردی که ابرو به دلیل جای زخم ریخته باشد ممکن است نیاز به کاشت مجدد مو داشته باشید. 

معمولا محل هایی از پوست که جای اسکار زخم دارد ، جریان خون کمتر است و خونرسانی کافی به فولیکول های مو انجام نمی شود و احتمال از دست رفتن برخی از این فولیکول ها وجود دارد.

افرادی که ابرویشان در اثر تاتو ، میکروبلیدینگ و جای زخم دچار ریزش مو شده است ممکن است نیاز باشد برای رسیدن به نتیجه دلخواه ، یک بار دیگر کاشت ابرو را تکرار کنند. 

در این گونه موارد فرد برای این که به تراکم دلخواهش برسد نیاز است یک جلسه ترمیمی دیگر برای کاشت ابرو مراجعه نماید. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها