چرا شادمانی از چک به استاندار جالب نیست؟

در آیین معارفه زین‌العابدین خرم رضوی استاندار آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، یکی از شرکت کنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی زد.

چرا شادمانی از چک به استاندار جالب نیست؟

عابدین خرم درباره اینکه چرا سیلی به صورتش زده شده، چیزی نگفته و تنها به همین بسنده کرده که «این فرد دشمن است» اما توضیح نداده این دشمنی به چه دلیل بوده یا چرا فردی را که دشمن بوده، در مراسم معارفه دعوت کرده‌اند! خرم همچنین گفته این فرد را نمی‌شناسد.

چرا شادمانی از چک به استاندار جالب نیست؟

احمد زیدآبادی در این باره نوشت: برخورد فیزیکی در جریان معرفی استاندار آذربایجان شرقی مایۀ تأسفِ بسیار است.
این نوع برخوردها نشانۀ خشم متراکم و همراه با از دست رفتنِ تاب‌آوری قشری از ایرانیان در فقدان راهکار تعریف شده‌ای برای تعامل مدنی بین اجزاء جامعه و حکومت است.از این قبیل برخوردها با هر فرد و به هر انگیزه‌ای، نباید به شوق آمد و خوشحال شد؛ چون اگر رسم شود، با پیامدهایی مهیب رسم بدی خواهد شد.

فرهاد قنبری در این باره نوشت: از صبح دیروز کلیپ سیلی زدن فردی بر صورت استاندار تازه انتصاب شده یکی از استانها سر و صدای زیادی به پا کرده و شور و شعف و تحسین بسیاری در میان برخی از فعالان مجازی به همراه داشته است.علت این رفتار را نمی دانم و نه سیلی زننده و سیلی خور را می شناسم اما هر دلیلی که داشته باشد چنین رفتاری نه نشان از شهامت و جسارت بلکه نشان از بیشعوری و بدوی گری است.

اصلا تمام سخن و نقد به جامعه همین است که افراد و نهادهای سیاسی و فرهنگی و.. نباید خود قاضی و مجری شوند و هر فرد و نهادی هرگونه که دلش خواست حکم صادر کرده و عمل نماید. تمام سخن همین است که باید در اختلاف میان افراد و نهادها قانون حکفرما باشد و هر کسی که احساس می کند زور بازوی بیشتری دارد با مشت و سیلی بر دیگری حمله نکند. تمام سخن همین است که جامعه ای ساخته شود که در آن انسانها به سر و صورت هم سیلی نزنند وگرنه نتیجه چنین نگاهی که هر فردی که قدرت بیشتری دارد سیلی های محکمتری را بنوازد، همین می شود که قرنهاست درگیر آن هستیم.

چرا شادمانی از چک به استاندار جالب نیست؟

کاربری در این باره نوشت: یک سیلی خورد به صورت استاندار، درست یا غلطشو نمیدونم ولی نکته‌ای که برام‌ مهمه اینه که مردم از این‌قضیه خوشحالن، بدون اینکه بدونن قضیه چی بوده و تقصیر با کیه صرفا بخاطر اینکه اون‌فرد مسئول بوده و سیلی خورده مردم خوشحالن، این یه زنگ خطره

دیگری نوشت: یه استاندار سیلی خورده، هنوز کسی نمی‌دونه چرا خورده و کی بوده زده، ولی همه خوشحال‌اند.

کاربر دیگر نوشت: چه بر سر فرهنگ و تمدن این کشور آمده است که حرکات زشت و ناپسند ، به سرعت جزئ عادات اجتماعی می شود؟! از سیلی نماینده مجلس به سرباز در حال ماموریت تا سیلی به استاندار در جلسه معارفه.

منبع: برترین ها

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها