انتشار این بو در خانه علامت وجود موش است

اگر به وجود موش در منزل شک دارید ولی نمی توانید آن هارا ببینید، می توانید با پیگیری علائم و نشانه های موجود در خانه متوجه واقعیت شوید و آنهارا از بین ببرید.

انتشار این بو در خانه علامت وجود موش است

موش ها مهارت زیادی در پنهان شدن دارند. معمولاً در جایی لانه انتخاب می کنند که مزاحم انسان ها نباشند و انسان ها هم مزاحم آن ها نشوند و سعی می کنند مسیری را انتخاب کنند که سریعاً برای خودشان غذا بیاورند.

شاید تا مدت ها متوجه نشوید که در خانه شما موش وجود دارد اما ممکن است صدای قدم هایشان روی دیوار به گوش شما برسد یا بقایایی از آن ها را ببینید اما یک علامت مشهود وجود دارد و آن هم بویی است که موش ها از خودشان تولید می کنند که در این قسمت از نمناک راجع به آن صحبت می کنیم.

موش بویی مشابه بوی آمونیاک تولید می کند

بوی آمونیاک یا مشک بویی است که حاصل از ادرار موش است و حتماً در خانه ای که موش وجود داشته باشد، این بو به مشام می رسد و معمولاً در قسمت های در بسته است و در کابینت، کشو های دراور و کمد بیشتر احساس می شود. این بو به شما کمک می کند تا محل موش ها را پیدا کنید.

موش ها معمولا کنترل مثانه ندارند و خیلی زیاد ادرار می کنند که باعث ایجاد این بو می شود. پس اگر این بوی ادرار را در جایی به دور از دستشویی و حمام احساس کردید، بدانید که در منزل موش وجود دارد.

صداها و نشانه های غیر طبیعی

صدای غیر طبیعی، جای دندان، لکه های چربی، علامت های دیگر وجود موش در خانه هستند. اگر در خانه موش وجود داشته باشد و شما از وجود آن باخبر نباشید، احتمالاً لکه های چربی را روی دیوار مشاهده می کنید.

البته علائم مشهود تری هم از حضور موش در خانه وجود دارد. اگر هنگام شب صدایی شبیه به خراش روی دیوار یا روی وسایل خانه را شنیدید، می تواند علامت وجود موش در خانه باشد. همچنین ممکن است جای دندان را روی بعضی از وسایل خانه ببینید. معمولاً موش علاقه دارد که چیز های سفت و سخت مثل چوب، پلاستیک، سیم و کابل برق را بجود و جای دندان او روی این قسمت ها باقی خواهد ماند.

سریع وارد عمل شوید

اگر موش در منزل وجود داشته باشد، باید سریع اقدام کرده و آن ها را دور کنید. اگر هر کدام از این علائم را در منزل مشاهده کردید، حتماً باید برای رفع سریع تر آن ها بکوشید. می توانید از تله موش در گوشه هر دیوار استفاده کنید. برای دور کردن آن ها از بعضی از روغن های طبیعی استفاده کنید.

به عنوان مثال موش ها بوی روغن نعنا را دوست ندارند. اگر مشکل شدیدتر بود، می توانید اقدامات تخصصی تر انجام دهید.

از قبل پیشگیری کنید

اینکه موش وارد خانه می شود یک مشکل است و اینکه باید مراقب باشید دفعه بعد این اتفاق نیفتد، مشکل دیگر است. پس باید سعی کنید منافذ، سوراخ و هر جا که احتمال می دهید موش از آنجا وارد شود را بپوشانید تا موش ها امکان ورود به منزل نداشته باشند.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها