کاربردهای جالب آب گازدار که از آنها بی اطلاعید

آب گاز دار، سودا یا آب کربناته آبی است که در آن کربن دی اکسید حل شده باشد، آب گازدار کاربرد های متفاوت و زیادی دارد.

کاربردهای جالب آب گازدار که از آنها بی اطلاعید

شاید تا به حال با خودتان فکر می کردید که آب گازدار هیچ کاربردی در منزل ندارد و وجود آن هیچ فایده ای نخواهد داشت اما در این قسمت قصد داریم راهکار های استفاده از آب گازدار را برای برطرف کردن بسیاری از مشکلاتتان به شما آموزش دهیم.

پف بیشتر مواد غذایی و پنکیک ها

اگر می خواهید پنکیک ها و وافل هایی که درست می کنید پف بیشتری داشته باشد و زیباتر به نظر برسد، مقداری آب گازدار را داخل رسپی اضافه کنید و خواهید دید که پنکیک شما چقدر سبک تر با رنگ روشن تر و پف دار تر شده است.

حمام معدنی برای گیاهان

آب گازدار باقی مانده را دور نیندازید. می توانید از آن برای گیاهان داخل منزل و بیرون از منزل استفاده کنید زیرا مواد معدنی موجود در آن باعث می شود که گیاهان رشد بهتری داشته باشند و سبز تر شوند. برای این که بیشترین فایده را به گیاهان برسانید، یکبار در هفته از این روش استفاده کنید.

از بین بردن لکه های روی پارچه

شما می توانید لکه های چربی موجود روی پارچه را با آب گازدار برطرف کنید. کافی است مقداری از این آب را روی لکه بریزید و به آرامی اسکراب کنید. اگر شدت اسکراب شما خیلی بالا باشد، ممکن است به بافت ظریف پارچه آسیب وارد شود.

تمیز کردن اجناس قیمتی

شما می توانید الماس ها، یاقوت و زمرد را با استفاده از آب گاز دار تمیز کنید و برق بیندازید. می توانید آنها را داخل یک لیوان کامل آب گازدار بریزید و لوازم را داخلش قرار دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح داخل آن بماند.

تمیز کردن برف پاک کن ماشین

یک بطری اسپری بردارید و داخل آن را با آب گازدار پر کنید. از طریق آن لکه های روی برف پاک کن را پاکسازی کنید و فرایند تمیز کردن را سرعت ببخشید.

بازیابی رنگ مو

اگر رنگ موی بلوند شما بعد از شنا کردن داخل آب استخر پر از کلر شبیه به رنگ سبز شد، وحشت زده نشوید. می توانید مو های خود را با آب گازدار بشویید و دوباره رنگ اصلی آن را برگردانید.

تمیز کردن کابینت ها

می توانید مقداری آب گازدار را مستقیماً روی استیل های ضد زنگ موجود در آشپزخانه یا داخل سینک بریزید سپس یک دستمال نرم بردارید و به مقداری آب گرم آغشته کنید و سپس آن ناحیه را خشک نمایید. انجام این کار باعث می شود که لکه های موجود این نواحی از بین برود. هیچ نیازی به ایجاد کف یا صابون نیست. می توانید داخل یخچال را هم با همین روش تمیز کنید. البته بهتر است کمی نمک هم به آن اضافه کنید.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها