طرز تهیه قارچ کاراملی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با دستور ساخت قارچ کاراملی که یک خوراکی خوشمزه است و می توان هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان دورچین بشقاب، از آن استفاده کرد، آشنا سازیم.

طرز تهیه قارچ کاراملی

مواد لازم:

قارچ: 500 گرم

سس سویا: یک چهارم پیمانه

سرکه بالزامیک یا سرکه خرما: یک چهارم پیمانه

نمک و فلفل: کمی

عسل یا دوشاب: یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: به مقدار لازم

سیر: 2 حبه

پودر نشاسته: یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

سس سویا و سرکه بالزامیک یا سرکه خرما و کمی نمک و فلفل و عسل یا دوشاب را با هم مخلوط کنید. قارچ های شسته و خشک کرده را داخل آن بریزید و زیر و رو کنید. دو‌ دقیقه بماند داخل آن کافی است.

حالا داخل تابه روغن زیتون را با دو عدد سیر رنده شده بریزید و قبل از اینکه رنگ سیر تغییر کند، قارچ ها را با همان سس داخل آن بریزید و اجازه بدهید تفت بخورند و هرز گاهی هم بزنید تا طلایی شوند. حرارت را کم نکنید چون قارچ ها آب می اندازند. با حرارت تند قارچ ها نرم می شوند و سس غلظت می گیرد.

پودر نشاسته (هر نشاسته ای که باشد) را با آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید و در انتها روی قارچ ها بریزید و هم بزنید تا سس قارچ ها غلظت بگیرد. روی آن سبزی خرد شده به دلخواه بپاشید.

این قارچ کاراملی با سس آن برای استیک و خوراک های گوشتی و مرغ مناسب است. حبه سیرها را ‌می شود از درازا دو نصف کرد و استفاده کرد. عسل یا شهد همراه با سس سویا به آن رنگ قشنگ کاراملی می دهد. بجای سس سویا از سس ورچستر هم می شود استفاده کرد.

منبع: بیتوته

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها