هیچ کارمندی چنین رئیسی را دوست ندارد

رفتار و شخصیت مدیران در همکاری کارمندان بسیار موثر هستند. اگر رئیسی این ویژگی ها را داشته باشد هیچ کارمندی دوست ندارد به کارش ادامه دهد.

هیچ کارمندی چنین رئیسی را دوست ندارد

رئیس و مدیری که هر کارمندی از اون بدش میاد

بسیاری از شما در شغلی مشغول به کار هستید که رئیس بالا سرتان است. ممکن است بسیاری از اوقات از بعضی رفتارهای رئیس خود رضایت نداشته باشید. به همین دلیل کلافه خواهید شد و شاید علاقه تان را به کار از دست بدهید. در این قسمت قصد داریم رفتار های بدی که باعث می شود کارمند تمایل به همکاری با رییس نداشته باشد را به شما معرفی کنیم.

تنبلی

آیا مدام مدیر خود را می بینید که در حال انجام بازی کامپیوتری، بازی گلف، سپری کردن تعطیلات، تماشای ویدیو یوتیوب یا کار های متفرقه است؟ اگر چنین باشد، قطعا در طولانی مدت دیگر علاقه کار کردن با چنین رئیسی را ندارید و این مسئله کاملاً طبیعی است زیرا احساس می کنید فقط شما هستید که زحمت می کشید و او ثمره زحمات شما را برداشت می کند.

مدیر تنبل

ناسپاسی و قدرنشناسی

قدرنشناسی بدترین رفتاری است که می توانید از سمت رئیس خود مشاهده کنید . هیچ چیز به اندازه ناسپاسی و قدرنشناسی انسان ها را ناراحت نمی کند؛ مخصوصاً اگر از سمت رئیس تان باشد. معمولا در چنین شرایطی باید سعی کنید رابطه خود را با همکاران تان بهبود ببخشید و ذهن خود را از رئیس پرت کنید تا نیازمند تشکر او نباشید.

رفتار ناشایست

قطعاً نوع زبان، کلام و رفتار در بعضی از شرایط از سمت رئیس غیر قابل قبول است . اگر رئیس شما شرایط رسمی کار را رعایت نمی کند و شما را در موقعیتی قرار می دهد که در آن احساس ناراحتی کنید، احتمالاً در طولانی مدت از کارتان رضایت نخواهید داشت. بهتر است محدودیت تعیین کنید. جلسه بگذارید، پیشنهاد و انتقادات خود را مطرح کنید یا از شخص دیگری کمک بگیرید.

بد اخلاقی

آیا رئیس تان مدام بد اخلاقی می کند؟ آیا همه از او می ترسند؟ رفتار کردن با رئیس عصبانی نیازمند سیاست است.

اول از همه باید فهمید که چه چیزی او را عصبانی می کند سپس سعی کنید شرایط را تحت کنترل بگیرید اما قطعاً رئیسی که از چیز های کوچک عصبانی می شود، نمی تواند کارمندانش را راضی نگه دارد و شما رضایت از کارتان را احساس نخواهید کرد.

مدیران بد اخلاق

خودخواهی

اگر رئیس شما مدام فکر می کند که بهترین ها باید برای خودش باشد و فرقی ندارد که این بهترین در مورد غذا باشد، در مورد جای نشستن یا هر چیز تخصصی دیگر . در چنین حالتی شما دیگر تمایلی به کار کردن با او نخواهید داشت زیرا او فکر می کند که فقط خودش ارزش دارد و باید بهترین ها برای او باشد.

غیبت

غیبت کردن برای هیچ انسانی رفتار شایسته ای محسوب نمی شود. غیبت کردن در محل کار به شکل طبیعی اتفاق می افتد اما اگر رئیس خودش مدام غیبت کند، قطعاً شما حس بدی پیدا می کنید و دیگر اعتمادی به او نخواهید داشت، زیرا حس می کنید زمانی که خودتان هم حضور نداشته باشید ؛ پشت سر شما هم غیبت می کند و همین باعث می شود که فضای کار به یک فضای مسموم تبدیل شود.

شنونده نبودن

اگر رئیس گوش شنوایی برای حرف های شما نداشته باشد، قطعاً احساس می کنید کسی به کارتان ارزش نمی دهد. همین باعث می شود که علاقه و انگیزه خود را نسبت به کار کردن از دست بدهید. رئیسی که به اندازه کافی شنوا نباشد، راه تبادل اطلاعات را می بندد و قطعاً پیشرفت در کنار او بسیار سخت خواهد بود.

ویژگی مدیر بد

همدردی نکردن

بعضی از افراد قدرت همدردی کم تر از دیگران دارند و این فرقی ندارد رئیس باشند یا کسی دیگر. در واقع هوش عاطفی آن ها پایین است و همین باعث می شود که شما احساس کنید با یک فرد بی عاطفه رو به رو هستید که توانایی برقرار کردن ارتباط صحیح با دیگران را ندارد و دیگر علاقه خود را نسبت به او از دست خواهید داد. شاید هم نسبت به کار بی انگیزه شوید.

فرق گذاشتن بین دیگران

گاهی اوقات بعضی از کارمندان باهوش تر و بهتر از بقیه هستند و کار را بهتر پیش می برند اما ممکن است که رئیس آن قدر سیاست داشته باشد که این موضوع را جلوی دیگران نشان ندهد اما بعضی از رییس ها اینگونه نیستند و کاملاً به دیگران نشان می دهند که یک نفر را بیشتر از بقیه دوست دارند و همین باعث برانگیخته شدن حس حسادت در بین همکاران دیگر خواهد شد و قطعا هیچ کس دوست ندارد با رئیسی کار کند که بین کارمندانش فرق می گذارد.

بی ادبی

بی ادبی برای هیچ کس پسندیده نیست اما این رفتار در مورد رئیس تان شاید غیر قابل تحمل تر به نظر برسد. رئیسی که بی ادب باشد، قطعاً حرمت شما و خودش را زیر سوال می برد، ارزش شما را زیر پا می گذارد و باعث می شود که دیگران هم مواظب رفتارشان نباشند و قطعاً کار کردن با او خوشایند نخواهد بود.

مدیر بی ادب

بی کفایتی

بسیاری از افراد در مورد رئیس شان شکایت می کنند که او به اندازه کافی صلاحیت و کفایت رئیس بودن را ندارد و نمی تواند کارمندانش را راضی کند. همین باعث شکایت زیر دستان او خواهد شد . حال فرقی ندارد که این بی کفایتی از لحاظ اخلاقی، رفتاری یا از لحاظ شغلی و تخصصی باشد.

در دسترس نبودن

اگر رئیسی دارید که هرگز در اداره یا شرکت حاضر نمی شود و هیچ گاه در دسترس نیست، احتمالاً از این وضعیت ناراضی خواهید بود. رئیس باید بتواند در اوقاتی در دسترس باشد و شما بتوانید سوالات، مشکلات و مسائل را با او در میان بگذارید و حتی از طریق ایمیل و پیام متنی با او در ارتباط باشید. باید اولویت را کار و کارمندانش قرار دهد اما رئیس غیر قابل دسترس قطعاً ناراضی کننده خواهد بود.

توانایی کم در مدیریت

هیچ چیز نمی تواند تنش زا و استرس بار تر از رئیسی باشد که مدام همه کار ها را روی شانه شما می اندازد و به تقسیم کار توجهی نمی کند.

او همیشه سخت ترین ها را از شما می خواهد و مدام هر روز در حال مواجه شدن با چالش های جدید هستید. این رئیس قطعاً توانایی مدیریتی پایینی دارد و نمی تواند شما را راضی کند.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها