سولوگامی چیست، چرا زنان به ازدواج با خودشان علاقه پیدا کرده اند؟

سولوگامی یا ازدواج با خود پدیده ایست که این روزها در جوامع غربی و حتی آسیایی رواج یافته است.

سولوگامی چیست، چرا زنان به ازدواج با خودشان علاقه پیدا کرده اند؟

سوفی تانر ۳۸ ساله نیز یکی از افرادی است که اخیرا به جرگه دوستداران سولوگامی پیوسته و در مصاحبه ای که اخیرا با نشریه ایندیپندنت داشته از دلایلش برای این کار گفته است.

سرماخوردگی و رابطه بدی که با نامزدم داشتم مرا وادار کرد که با خودم ازدواج کنم. مردم عادت دارند که ازدواج و با هم بودنشان را جشن بگیرند اما هیچکس رهایی از شرایط بد و بازگشت به رضایت و خوشبختی فردی را جشن نمی گیرد. به همین خاطر نیز تصمیم گرفتم که این موفقیت را به تنهایی جشن بگیرم.

در تاریم ۱۶ می سال ۲۰۱۵ سوفی به کلیسایی در برایتون انگلستان رفت تا با خودش ازدواج کند.

در آن زمان، سولوگامی یا ازدواج سوفی با خودش بسیار خبرساز شد چراکه امری نسبتا تازه به شمار می رفت اما حالا شاهد رواج هر چه بیشتر این پدیده در جوامع غربی هستیم. البته این پدیده آنچنان که تصور می شود همه گیر نیست اما دیگر مانند سابق باعث تعجب سایرین هم نمی شود.

هفته گذشته خانم دیگری به اسم لائورا مسی در ایتالیا با خودش ازدواج کرد و جالب آنکه در مراسم ازدواجش پذیرای ۷۰ مهمان بود و هرآنچه که در یک مراسم عروسی سنتی انتظار دارید را در جشن خود تدارک دیده بود.

اما این ترند از کجا آمده؟ ماجرا به یک سریال هالیوودی بزاز می گردد که در آن کاراکتر اصلی داستان عاشق خرید حلقه ازدواج و دریافت هدیه از همسر آینده اش بود اما از آنجا که هنوز مرد زندگی اش را پیدا نکرده بود تصمیم می گیرد که با خودش ازدواج کند و این هدایا را برای خودش بخرد.

در واقع حرف اصلی این سریال این بود که وقتی ما برای همه مناسبت های دوستان و اقوام هدیه می خرید بی انصافی است اگر صرفا به خاطر پیدا نکردن یار زندگی مان از این هدایا محروم شویم. سولوگامی در واقع حرکتی برای مقابله با این قراردادهاست، قراردادهایی که به موجب آنها در صورتی می توانید این رویدادها را در زندگی تان تجربه کنید که یار زندگی تان را پیدا کرده باشید.

سولوگامی

اما برخی کارشناسان معتقدند که سولوگامی دلایل پیچیده تری دارد که ما در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

سولوگامی همیشه هم به معنای جایگزین کردن شریک زندگی نیست

البته برخی از طرفداران سولوگامی مصمم هستند که زندگی پیش روی خود را به تنهایی ادامه دهند اما بسیاری از این افراد برنامه ای برای تنها ماندن ندارند. درواقع هدف آنها از ازدواج با خودشان جایگزین کردن شریک آتی زندگی شان نیست و ابدا نمی خواهند مانع از پیش قدم شدن خواستگاران آتی شوند.

تغییر زمانه

یکی دیگر از پدیده های تاثیرگذار در رواج سولوگامی کم رنگ شدن سنت ها و ازدواج های مبتنی بر رسوم است. سوفی در این باره می گوید:

برای برخی از مردم ازدواج سنتی بهترین حالتی است که میتواند رخ دهد اما با توجه به نرخ بالای طلاق در جوامع غربی و نارضایتی های میان زوجین، دستیابی به یک ازدواج موفق مرتب دشوار و دشوارتر می شود. چه کسی می تواند مطمئن باشد که سولوگامی بهترین گزینه برای این جور افراد نیست؟
سولوگامی ابدا به معنای خودشیفتگی نیست.

سولوگامی

در نهایت بزرگ ترین انتقادی که به سولوگامی وارد می شود این است که افراد به خاطر خودشیفتگی با خودشان ازدواج می کنند. در واقع زنی که می گوید می خواهم با خودم ازدواج کنم یعنی شیفته خودش است و باور دارد که از خودش بهتر پیدا نمی شود اما سوفی معتقد است که این باور نادرست است.

اول به این دلیل که در ازدواج های سنتی هم عروس ها دوست دارند مراسم حول آنها بچرخد و ستاره مجلس باشند و دوم اینکه این گفته ها ریشه در زن ستیزی دارند.

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد اغلب افرادی که به سولوگامی روی می آورند زنان هستند و این زنان عموما در طول زندگی شان تحقیر شده اند.

در جوامع امروزی اگر مردی مستقل زندگی کند مورد تقدیر و ستایش قرار می گیرد اما وقتی زندگی تنها می ماند همه از ناراحتی یا خودشیفتگی اش صحبت می کنند. جوامع امروزی منتقد سرسخت زنان تنها هستند. سولوگامی شیوه ای نوین برای فاصله گرفتن از این باورهای غلط است.

منبع: روزیاتو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • ناشناس
    0

    مردم شما به این حرف ها گوش نکنید

  • ناشناس
    0

    منتشر کردن این چیزها اصلا کار خوبی نیست این هم تلاش سایت خبر فوری برای ترویج ازدواج جوانان

  • ناشناس
    0

    ازدواج باخود در دید کارشناسان و افراد مختلف دارای یک وجه مشترک است، «خود شیفتگی» محور اصلی این پدیده است

  • الن
    0

    یه بیماری هم هست تو جمهوری اسلامی که اسمش رو نمی دونیم چیه ولی مسئولین با پست و سمتشون ازدواج می کنن

    نظرات شما -
    • جمالی فرخ ابادی
      0

      حرفت درسته ولی ربطش به این خبر چیه ؟

    • آلن
      0

      ربطش به خاص بودن ازدواجه

  • مهدی
    1

    ازدواج احمقانه ترین کار دنیاست. زن جماعت فقط برای دراوردن پدر مردها ساخته شدن.

  • جمالی فرخ ابادی
    0

    امان از انسانهای سردرگم دنیای مدرن امروزی که از فلسفه واقعی زندگی فاصله گرفته اند و به هرکاری دست می‌زنند تا از پوچی فاصله گرفته و به سرخوشی ولو کوتاه مدت برسند غافل از از اینکه روز به روز از انسانیت و خود واقعیشان دورتر می شوند. احتمالا در آینده نزدیک خواهیم شنید که افراد با اعضای بدنشان یا وسایل منزلشان ازدواج کنند.

  • قلقلک
    0

    باید برند خواستگاری خودشون و مثل جنگ فرضی برره شکست بخورند جواب رد هم بگیرند و یا شرط ضمن عقد هم بزارند بدون پیاز داغ که نمیشه

  • سید علی
    0

    دلیلش ،کم کاری آقایونه ،آقایون دل به کار نمیدن نتیجه اش میشه این

  • آرامش
    0

    خبر فوری واقعا که این همه مطلب فرهنگی موضوعات زیبا شما که دارید حرف شیطان رو می زنید این یکی از اصول شیطانی پرستی است

  • الکی
    0

    خبر فوری طبق معمول مطالب غیرمفید ارائه می کنه ، لطفا در قرار دادن مطالب تون تجدید نظر کنید ، اگر خبر جالبی ندارید اشکال ندارد آن روز صفحه خبرها سفید باشد تا اینکه صفحه ای را الکی سیاه کنید و اسمش را بگذارید خبررررر

  • قلندر واقعی
    0

    لعنت خدا بر شرقگراهای هیاهو گر خالی بند مشتی اوباش کاسه لیس احمق نفهم بیسواد سرسپرده ساندیس خور دلواپس ننگین بیان شغالان کرکسهای لاشخور

  • کامبیزارجمند
    0

    با سلام اتفاقا ایده خوبی هست ما مردها هم میتونیم با خودمون ازدواج کنیم واقعا من اولین نفری هستم که میخوام این کارو تو ایران انجام بدهم نمیدونم آیا میشه یا نه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ای خااااااااک ، امثال تو بشر رو به نابودی می کشانند

    • کاربر ناشناس
      0

      موافقم میپسندم

  • ناشناس
    0

    بی تدبیری و سیاست غلط مقامات در جهت ادامه داشتن تحریم ها و بیکاری جوانان بطور اتوماتیک سولوگامی برای جوانان به لطف مقامات ایجاد شده چون پسرها و دخترها مجبورن با خودشان ازدواج کنند.

  • طاهره جلو خانی
    0

    علت بی شوهری ..بحث لازم ندارد

  • متفاوت
    0

    میشه بفرمایید این همه جمعیت از زیرکدوم بوته بیرون میاد؟

  • آشنااااا ایرانی،،،،،،،،،،،،
    0

    گفتن بعضی چیزها گناه است وکفاره داره ،اون احمقی که این کارو انجام داده مشکل داشته ،هم وطن عزیز سردبیر خبر فارسی شما که نسلمان هستید چرااا چاپ میکنید ترویج شیطان پرستی گناه هستش ،مگه زندگی خاله بازیه یعنی چی آدم باخودش ازدواج کنه اصلا معنی ش چی میشه تو جوامعی که همه ادعای تحصیل کرده گی دارن این چیزااا واقعا شرم آوره ،اصلا معنی نداره ،خواهشا این چیزها رو چاپ نکنید

  • ،
    0

    متاسفانه ویروس کرونا، همه ی مردم را به مرز جنون و دیوانگی کشانده است.

  • یک ایرانی
    0

    کاملاً مشخصه که این آدمها عقده دیده شدن دارند. وگرنه چه دلیل داره که کسی به رابطه با خودش رسمیت بخشد. یعنی یک نفر اینقدر غیرمتعهد (حتی نسبت به خودش) و واقف به این عدم تعهد که اقدام به مستندسازی و مکتوب نمودن این رابطه درونی می نماید که مبادا به خودش خیانت کند. اگر کرد میرود از دست خودش شکایت میکند؟

  • ناشناس
    0

    این یک مرض است ...یک بیماری روحی و روانی ..... زوجیت قانون خلقت است .... فردیت یک بی نظمی و اشفتگی است .

  • ....
    0

    با خودت ازدواج کنی ، پس چطور میخوای جفت گیری کنی . اصل داستان جفت گیری هست .

  • عیسی
    0

    ازدواج باخودحرف مزخرف وچرت وبیهوده هست خدادر سوره یس فرمودهمه چیزجفت آفریده چه ازنفوس خودتان وازگیاهان وآنچه شمانمیدانید/دقت کنید دانشمندان هم فهمیدندکه گیاهان نروماده دارند

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      این برای بعد ازجفت شدن که فشاربه هم میارن یا موارد دیگه ای که پیش میاد و خسته میشن ،مثل خود ازاری،همو یاهرپدیده دیگه.

  • محسن تنهایی
    0

    ازدواج با خود ایده بسیار خوبی است و برای کشور های عقب افتاده و فقیر مناسب می باشد ودر این صورت نیازی به مسکن و غذا و .... کم می شود برای ایرانیان هم بسیار خوب است.

  • مرضیه
    0

    لطفا اینگونه خبرها رو نشر ندید،ترویج بی حیایی،گناه،یعنی چی،ازدواج باخود؟؟.

  • انسانم آرزوست
    0

    حقوقم کفاف نمیده مهریه خودمو بدم؛ سکه شده ۱۲م حقوق من ۲ م/ ببرکت ولایت اسلامی چهل سالمه علی رغم زیبایی بخاطر آبرو عرف و اخلاق و پاک موندن ی دقیقه هم با ی پسر دوست نبودم. اما کسی نیومد دختر ی کارگرساده بی جهیزیه رو بگیره. حالام یا باید رضا بدیم ب صیغه و این چرت وپرتا یا با توهم مردرویاهامون تاآخرعمر سرکنیم./ خب این همون اسمش ازدواج اجباری با رویاهای خودته دیگه. ی دلخوش کنی الکی و مثلاً بگیم خوب شد نرفتیم ک شوهرمون معتاد ازآب دربیاد و...

  • ناشناس
    0

    پناه بر خدا انسان مسلمان از دستورات خدا وقران ومراجع تقلید پیروی میکند نه مثل آن هنرمند که برای دل خود از خود از بدهد مگر ما ایرانیان دین نداریم که از آن پیروی کنیم که افتاده‌ایم دنبال شیطان پرستان بهخود بیاییم واین دو روزهای را که خدا به ما عمر داده را صرف خدا پرستی و اطاعت دستورات خدا ث پیغمبر کنیم

  • نا شناس
    0

    اولا کسانی که این مزخرفات را پخش میکنند اگر ساده لوحی. ا گول بزنند واز راه مستقیم باز دارند دنباله رو شیطان هستند پدر گناه او شریک هستند دوما تبلیغ خدا پرستی ودین اسلام وقران کنید نه شیطان پرستی و رواج موهومات وضدمذهب این خرافات چیه ازدواج سفید من دراری بدو دنبال شیطان سولوگامی مگر ما غرب گرا هستیم دلمان خواست این کار را می کنیم نه خواست آن کار را می کنیم یعنی چه خدا هم روز قیامت هم هرکار خواست با ما میکند اگر بهشت را می خواهی باید بگوییم چشم واز دستورات خدا اطاعت کنی

  • نا شناس
    0

    عزیزان گلم گوش به این شیطان پرستان ندهید و برای رسیدن به خدا وبهشت خدا فقط باید به دستورات خدا و اسلام و ا،مه اطهار عمل کنید وبر خدا توکل کنید چرا که شیطان دشمن قسم خورده انسان است


اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها