با این روش برای همیشه از پوست خشک خداحافظی کنید

هیدراته کردن پوست، موثرترین و اصلی ترین راه برای رفع خشکی پوست می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید. اما چه هیدراته کننده هایی هم طبیعی و هم موثر اند؟

با این روش برای همیشه از پوست خشک خداحافظی کنید

کنار آمدن با پوست چرب اصلا کار راحتی نیست. باید برای پوست چرب خود یک روتین مناسب مراقبتی در نظر بگیرید تا با چالش های آن راحت تر کنار بیایید. مراقبت نکردن از پوست چرب نه تنها باعث چین و چروک و لک می شود، بلکه می تواند مشکلات پوست چرب را افزایش داده و آن را چرب تر از قبل کند اما چگونه باید از آن مراقبت خوبی به عمل آورد ؟ در این بخش شما را با روش های هیدراته نمودن پوست آشنا می کنیم. شما می توانید با روش های زیر پوستتان را هیدراته کنید و از پوست خود مراقبت نمایید.

استفاده از گلاب برای هیدارته کردن پوست

یکی از بهترین موادی که می تواند تعادل را به پوست چرب برگرداند، استفاده از گلاب است. گلاب نه تنها چربی پوست را اضافه نمی کند، بلکه به آبرسانی آن کمک خواهد کرد. اما چگونه باید از گلاب به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟ روش استفاده از گلاب برای هیدراته کردن پوست عبارتند از:

روش اول:

می توانید گلاب یا برگ گل را به عنوان ضد عفونی کننده و پاک کننده یا همان تونر به پوست خود بزنید. کافی است مقداری گلاب را داخل قابلمه بریزید و سپس چند عدد گل برگ به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا جوش بیاید . بعد از اینکه ترکیب خنک شد، آب آن را بگیرید حتی می توانید کمی ژله آلوئه ورا هم به آن اضافه کرده و داخل یخچال بگذارید و بعد از خنکی؛ به صورت خود بزنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

روش دوم:

صبح ها بعد از این که صورت خود را شستید، از گلاب استفاده کنید که چربی طبیعی پوست را از بین نبرد. بعد از دوش گرفتن، مرطوب کننده یا گلاب بزنید تا تعادل پوست شما برگردد. در طول روز مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید و در طول روز آن را به تمام قسمت های پوست صورت خود اسپری کنید. می توانید بعد از پاک کردن پوست از آرایش، مقداری گلاب را بر روی پنبه ریخته و به جای تونرهای شیمیایی با اطمینان از آن استفاده کنید.در انتهای روز هم که صورت خود را شستید، از مرطوب کننده استفاده کنید.

روش سوم:

برای هیدراته کردن پوست صورت می توانید یک قاشق گلیسیرین و یک فنجان گلاب را ترکیب کرده و در شیشه ای رنگی بریزید و تکان دهید و کمی از این مخلوط را روی دستمال نخی تمیزی ریخته و روی صورت قرار دهید و نیم ساعت صبر کنید تا جذب پوست شود.برای آب رسانی بهتر پوست و سرزنده و شاداب شدن آن گاهی دستمال را برداشته و دوباره بر روی آن اسپری کنید.

البته به غیر از گلاب، مواد طبیعی دیگری هم هستند که می توانند پوست چرب را آبرسانی و هیدراته کنند که برخی از آن ها عبارتند از :

شیر

شیر سرشار از لاکتیک اسید است و خواص رطوبت دهی دارد و باعث می شود که پوست در برابر عوامل آسیب زا مقاوم شود.

یک چهارم فنجان شیر تازه را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید، آن را خوب هم بزنید و سپس به صورت تان اعمال کنید و در نهایت صورت خود را با آب بشویید. یکبار در هفته این کار را انجام دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نه تنها پوست را مرطوب می کند، بلکه در برابر آسیب اشعه فرابنفش هم از پوست شما مراقبت خواهد کرد.

یک الی دو قاشق چای خوری روغن جوجوبا، 1 قاشق غذاخوری آب و یک قاشق چای خوری ژل آلوورا را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از این که خنک شد، آن را خوب هم بزنید و به عنوان مرطوب کننده به صورت و گردن خود اعمال نمایید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

لیمو و عسل

عسل یک پاک کننده بسیار عالی است که نه تنها پوست را مرطوب می کند، بلکه چربی اضافه آن را هم کاهش خواهد داد. مقداری آبلیمو را با عسلترکیب کنید و خوب هم بزنید و به صورت و گردن تان اعمال کنید . بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

دو بار در هفته این ماسک را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن آفتابگردان

روغن دانه آفتابگردان سرشار از لینولئیک اسید است که پوست را هیدراته می کند و باعث تقویت آن می شود. چند قطره روغن آفتابگردان را به پوست بزنید و ماساژ دهید و کمی صبر کنید. حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید.

توت فرنگی

توت فرنگی کمبود آب را در پوست جبران می کند و باعث می شود تا پوست شما تقویت و هیدراته شود .دو یا سه عدد توت فرنگی را له کنید تا خمیری به دست آورید سپس یک قاشق غذاخوری خامه تازه به آن اضافه کنید. 2 قاشق چای خوری هم عسل به این خمیر بزنید و سپس آن را به صورت و گردن خود بمالید. بعد از 10 دقیقه صورت تان را بشویید. دو بار در هفته این ماسک را استفاده کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک ماده رطوبت بخش است که در تهیه ضدآفتاب و مرطوب کننده ها هم استفاده می شود. چند قطره روغن جوجوبا را کف دست بزنید سپس به آرامی بعد از دوش گرفتن، صورت را ماساژ دهید. همچنین می توانید چند قطره روغن جوجوبا را به مرطوب کننده صورت خود اضافه کنید و بعد از حمام، آن را به گردن و صورت خود اعمال نمایید.

چای سبز

چای سبز هم از کاهش آب پوست جلوگیری می کند و تعادل را به پوست برمی گرداند. چای کیسه ای سبز را داخل آب گرم بریزید و صبر کنید تا خنک شود. سپس آب آن را جدا کنید. کمی صبر کنید و به صورت و گردن تان بزنید و بعد صورت خود را شستشو دهید. یک یا دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

مدیریت پوست چرب می تواند چالش برانگیز باشد اما استفاده از یک مرطوب کننده مناسب باعث می شود تا پوست شما بدون اینکه حالت چرب پیدا کند، رطوبت رسانی شود . اگر به این روش حساسیت یا آلرژی پیدا کردید، سریع آن را قطع کنید.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها