چطور آلبالو خشک درست کنیم؟

در این مطلب یاد می‌گیریم چطور آلبالو خشک درست کنیم.

چطور آلبالو خشک درست کنیم؟

از آلبالوهای رسمی این فصل غافل نشوید و با درست کردن آلبالو خشک چند ماه آینده را از این میوه لذت ببرید.

روش اول:

آلبالوها را می‌شوییم، بعد از خشک‌کردن روی سینی فر می‌ریزیم و درجه حرارت فر را روی کم‌ترین مقدار قرار می‌دهیم. بعد از حدود یک ساعت وقتی کامل آلبالوها چروکیده و کم آب شدند در فر را کمی باز می‌گذاریم که هوا جریان پیدا کند و بهتر خشک شوند. در این زمان مرتب چک می‌کنیم و گاهی هم می‌زنیم تا یک دست خشک شوند. ۲ ساعت زمان می‌برد تا خشک شدن آلبالوها به نتیجه دلخواه برسد. بعد از اتمام کار اجازه می‌دهیم خنک شوند و بعد در یخچال نگهداری می‌کنیم.

روش دوم:

دم آلبالوها را بگیرید و بدون شست و شو روی پارچه‌ای پهن کنید و به مدت ۲ روز زیر نور آفتاب قرار دهید، پس از این مدت زمان باید با فشار دست به راحتی هسته آلبالوها خارج شوند بدون انکه آسیبی به بافت آلبالو برسد. پس از اینکه هسته آلبالوها را خارج کردید باید آلبالوها را با آب سرد آبکشی کنید، پس از اینکه آب اضافی آلبالوها خارج شد آنها روی سینی پهن کنید و در محیط خانه یا بیرون بگذارید تا خشک شوند.

روش سوم:

دم آلبالوها را بگیرید و سپس بشوئید، آلبالوهای شسته شده را نمک بزنید و روی پارچه‌ای مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود (بسته به مقدار نرمی یا خشکی‌ای که دوست دارید ۱ تا سه روز در آفتاب قرار دهید). پس از اینکه آلبالوها خشک شدند مجدد آبکشی کنید و مقداری نمک بزنید سپس ۱ ساعت در نور آفتاب قرار دهید تا آماده شود.

منبع: ایرنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چطور شیر و لبنیات و میوه وگوشت بخریم خشک کردن پیشکش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها