آسان‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن اتاق خواب

اتاق خواب کثیف و نامرتب، احساس استرس و اضطراب در فرد ایجاد می‌کند و حتی ممکن است چرخه منظم خواب را به هم بزند.

آسان‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن اتاق خواب

اگرچه احتمالا شما هم با این موضوع موافق هستید، اما اجازه دهید برای روشن‌تر شدن اهمیت تمیزی اتاق‌خواب مثالی بزنیم: فرض کنید بعد از یک روز کاری شلوغ به خانه برمی‌گردید و یک راست به سراغ اتاق خواب خود می‌روید. اگر اتاق خواب شما نامرتب و کثیف باشد، تمام خستگی روز در تن‌تان باقی می‌ماند و حتی ممکن است احساس ناخوشایند و ناراحتی به سراغ‌تان بیاید. با این مقدمه کوتاه در این مقاله قصد داریم راه‌های آسانی را به شما پیشنهاد کنیم که منجر می‌شوند برای همیشه یک اتاق خواب تمیز داشته باشید.

ابتدا یک نظافت کامل انجام دهید

برای اینکه بتوانید روزانه وقت بسیار کمی را صرف نظافت اتاق خود کنید، ابتدا به یک تمیزکاری اساسی نیاز دارید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم زما‌نی را به اینکار اختصاص دهید که مطمئن هستید قادر به انجام کار مفید دیگری نیستید. به این ترتیب استرسی برای انجام سایر کارهای ضروری نخواهید داشت.

برای تمیز کردن کامل اتاق می‌توانید سایر نکات اشاره شده در این مقاله را بخوانید، اما این نکته را باید اشاره کنیم که اگر فکر می‌کنید به تنهایی قادر به تمیز کردن کامل اتاق خود نیستید، از یکی از اعضای خانواده و یا نظافتچی های حرفه ای منزل که در شرکت‌های خدماتی عضو هستد، کمک بگیرید. با حضور این افراد می‌توانید با سرعت بیشتری، کار نظافت منزل و البته اتاق را انجام دهید. اگر فقط قصد دارید اتاق خود را به کمک این افراد تمیز کنید، می‌توانید از آنها بخواهید ساعات محدودی در منزل شما حضور داشته باشند، چرا که دستمزد این افراد ساعتی است.

تمیز کردن کامل اتاق خواب باعث می‌شود، شما پس از آن رغبت بیشتری برای مرتب نگاه داشتن اتاق خود داشته باشید و نظافت‌های بعدی را برایتان آسان‌تر می‌کند.

روزانه تخت خود را مرتب کنید

بهتر است اولین کاری که در روز شروع می‌کنید، مرتب کردن تخت‌تان باشد. اینکار باعث می‌شود بخش مهمی از اتاق که اتفاقا فضای زیادی هم اشغال می‌کند، تمیز شود. هم‌چنین می‌توانید ملحفه‌های تخت را به صورت روزانه و یا هفتگی با انواع شسته شده تعویض کنید و ملحفه‌های کثیف را به ماشین لباسشویی منتقل کنید تا دوباره شسته و تمیز شوند. همچنین می‌توانید برای اینکه تمیز کردن تختخواب سریع‌تر انجام شود، ترفندهای جالبی را برای اینکار یاد بگیرید.

سبد لباس داشته باشید

سعی کنید سبد لباسی در گوشه اتاق خود بگذارید تا لباس‌هایی که نیاز به شستشو دارند را بلافاصله در آن بگذارید. به این ترتیب از پرت شدن لباس‌ها در گوشه و کنار اتاق جلوگیری خواهد شد.

از کارهای بزرگ شروع کنید

همانطور که گفته شد، مرتب کردن تخت، تاثیر زیادی در تمیزی اتاق خواب دارد، به جز آن سعی کنید، نگاهی به گوشه و کنار اتاق بیندازید و ببینید چه عاملی بیشترین کثیفی را در اتاق شما ایجاد کرده است. برای مثال ممکن است لباس‌های شسته شده‌ای که روی تخت خود انداخته‌اید، عامل نامرتب بودن اتاق باشند یا کمد نیاز به نظافت داشته باشد. پس اگر با مواردی که بیشترین شرایط نامرتب بودن را در اتاق ایجاد کرده‌اند، شروع کنید، باعث می‌شود از تمیز کردن اتاق خود وحشت نکنید و اینکار را به روزهای بعد موکول نکنید.

از فنگ‌شویی استفاده کنید

سعی کنید حداقل یک یا دوبار درسال، لباس‌ها و وسایلی که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را جدا کنید، در کارتن بگذارید و آنها را از خانه خارج کنید، برای مثال می‌توانید آنها را به موسسه‌های خیریه اهدا کنید تا نیازمندان از آنها استفاده کنند. اینکار باعث می‌شود فضای اتاق شما بازتر شود و به همین علت، تمیز کردن آن آسان‌تر شود.

به صورت هفتگی اتاق را جارو کنید

سعی کنید یک سطل آشغالی درب‌دار در گوشه اتاق و یا جایی که بیشترین محل تردد شما به آنجاست، قرار دهید و هر هفته به سراغ خالی کردن آن بروید. اگر طرفدار محیط زیست هستید، می‌توانید آشغال‌های تولید شده را تکفیک کنید و در دو یا سه نایلون یا سطل کوچک جداگانه قرار دهید. همچنین به صورت هفتگی همزمان با خالی کردن سطل زباله می‌توانید جاروی فرش و کف اتاق را انجام دهید تا کثیفی‌ها به روی تخت و یا بیرون از اتاق منتقل نشود.

همچنین سعی کنید حداقل سالی یکبار، فرش اتاق را با روش‌های گوناگون تمیز کنید. حتی اگر فکر می‌کنید فرش اتاق نیاز به شستشو دارد، از قالیشویی‌ یا فرش شویی های آنلاین تقاضا کنید تا فرش شما را در سریع‌ترین زمان و البته صرف آب کم بشویند.

روش‌های خلاقانه مرتب‌سازی را یاد بگیرید

اگر اتاق خواب شما کوچک است و وسایلی که دارید، در این فضا جای نمی‌گیرد، سعی کنید از روش‌های خلاقانه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی مانند پینترست ارائه می‌شود، استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید لباس‌ها را به روش خلاقانه‌تری درون کمد لباس جای دهید ، لوازم آرایشی و بهداشتی را در ظرف‌های مخصوص بگذارید و از آویزهای خوبی استفاده کنید که فضای کمتری را در اتاق شما اشغال می‌کنند. اینکار حس شادابی و تازگی بیشتری هم به شما می‌دهد و باعث می‌شود از فضای محدود اتاق خواب استفاده بهینه‌تری کنید.

تمیزی آینه و شیشه‌ها را در اولویت قرار دهید

اگر چه تمیز کردن آینه و شیشه‌های اتاق، در تصور هم کار دشواری است، اما اینکار را به صورت هفتگی و یا دوره‌ای انجام دهید تا مطمئن باشید زمان زیادی برای اینکار نیاز نخواهید داشت. به طور معمول آینه‌ها زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، کثیف می‌شوند، برای مثال جای انگشت، ریخته شدن کرم آرایش روی آن و موارد اینچنینی. اما اگر به موقع اقدام به تمیز کردن کنید، نیازی به صرف زمان زیاد برای برق انداختن آینه نخواهید داشت.

گردگیری کنید

یکی ار راه‌هایی که به تمیزتر دیده شدن اتاق بسیار کمک می‌کند و وقت چندانی هم از شما نمی‌گیرد، گردگیری روی میز و سایل اتاق است. اینکار را می‌توانید به کمک یک اسپری شیشه‌شوی و یک دستمال و به صورت روزانه و یا هفتگی انجام دهید.

اگر بتوانید مواردی که اشاره شد را در تمیز کردن اتاق خواب به کار بگیرید، به نتایج دوست‌داشتنی خواهید رسید؛ داشتن اتاقی تمیز و مرتب که آرامش و حس خوبی به شما هدیه می‌دهد. اما به طور حتم موارد بسیار جزئی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در هنگام تمیز کردن اتاق به کار بگیرید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها