تفاوت گیاه خواران با گوشت خواران چیست؟

امروزه بسیاری از مردم جهان به دلایل مختلف به گیاه خواری روی آورده‌اند.

تفاوت گیاه خواران با گوشت خواران چیست؟

چرا افراد گیاه خوار می شوند؟

22 دلیل گیاه خوار بودن انسان و درواقع تفاوت انسان های گیاه خوار با افراد گوشت خوار را در ادامه بخوانید.

1-انسان مانند سایر گیاه خواران آب را می مکد در حالی که گوشت خواران لیس می زنند.

2- انسان مانند سایر گیاه خواران بدون حرکت دادن سر می تواند فک خود را علاوه بر بالا و پاین به چپ و راست هم حرکت دهد درحالی که گوشت خواران فقط به بالا و پایین قادرند.

3- انسان مانند سایر گیاه خواران دارای دندانهای صاف و مسطح است در حالی که دندان گوشت خواران تیز و شمشیری است.

4-گیاهان به آهستگی مواد مغذی خود را پس می دهند از این رو برای جذب آنها نیاز به روده بلند است انسان دارای روده کوچک( 7 متری) و روده بزرگ( 1.5 متری) است، مانند سایر گیاهخواران! در عوض گوشت به علت فساد پذیری بالا نباید مدت طولانی در بدن بماند از این رو نیاز به روده کوتاه است و تمام گوشت خواران روده های کوتاه دارند.

5- عضلات معده انسان ظریف و نرم است در حالی که عضلات معده گوشت خواران خشن و پولادین است برای هضم و حل کردن گوشت و استخوان ، برای همین است که انسانهائی که گوشت غذای اصلی آنهاست بیشتر اوقات دچار بیماری یبوست می باشند و یبوست عامل بیشتر بیماریها است.

6- ترشحات معده و لوزالمعده انسان بر روی گوشت بسیار کم اثر است در حالی که ترشح معده گوشت خواران گوشت، رگ، پیه و استخوان را نیز حل میکند.

7- گوشت دارای ازت زیادی است که دفع آن برای بدن انسان بسیار سخت است و باعث نقرس و بیماریهای کبدی میشود بوی بد دهان و بعضی از سردرد‌ها دلایل وجود ازت زیاد در مایعات بدن است.

8- گوشت خواران برای تامین تمام مواد مورد نیاز بدن خود گوشت، پوست، چربی و استخوان شکار خود را می خورند انسان نمی تواند.

9-چاک دهان انسان و گیاه خواران کوچک در حالی که چاک دهان گوشت خواران بسیار باز است.

10-چربی گوشت به زحمت از بدن انسان دفع می شود از این رو چربی سرگردان در شکم ، پهلوها ،سینه ،باسن و...انباشته شده و انباشت آن در رگها انسداد و تصلب شرائین را به همراه دارد.

11- حیوانات گوشت خوار قادرند به سرعت بدوند و حیوان در حال گریز را گرفته و بدرند ولی انسان برای بالارفتن از درختان و چیدن میوه ها و دانه ها توانا است.

12- چشم گوشت خواران می تواند در شب ببیند در ضمن زاویه گشاد و تنگ شدن مردمک چشم آنها عمودی است در گیاه خواران این چنین نیست.

13- پروتئین موجود در گوشت سخت تر از پروتئین گیاهان در بدن انسان جذب می شود از این رو بدن مجبور به کار طاقت فرسا است.

14- گوشت خواران می توانند بوی حیوانات دیگر را از فاصله های دور حس کنند انسان قادر به چنین کاری نیست.

15- گوشت خواران میتوانند ساعت ها بی حرکت باقی بمانند و منتظر نزدیک شدن شکار باشند در حالی که انسان نمی تواند یک جا بند شود.

16- طبع انسان چون گیاه خوار است از دیدن، بوئیدن و چشیدن میوه ها و سبزیجات خوشش می آید همان گونه که گوشت خواران از گوشت و خون. انسان! از منظره مرگ و خون غمگین و ناراحت میشود . انسان و میوه خواران دوست دارند میوه هارا به صورت خام مصرف کنند در حالی که نه میل دارند و نه میتوانند گوشت را خام بخورند.

17- میوه هاوسبزیجات خام از خواص شدید شفا بخشی و دفع سموم برخوردار است بر عکس آنها گوشت و فراورده های حیوانی ناقل بسیاری از بیماریها، انگلها ، کرمها و میکروبها است.

18- بزاق دهان انسان دارای آنزیم آمیلاز جهت آماده کردن مواد نشاسته ای است در حالی که گوشت خواران فاقد آن هستند

19- پرندگان و چرندگان و حیوانات گیاه خوار یکدیگر را می شناسند و در کنار هم با مهربانی زندگی می کنند و هر وقت حیوان درنده ای نزدیک شود به طور غریضی می گریزند این حالت در انسان هم دیده میشود.

20- انگشتان دست انسان دلیل بر دانه خوار و گیاه خوار بودن انسان دارد در غیر این صورت باید ناخن های تیز و برنده می داشت.

21- گیاه خواران برای کنترل دمای اضافه بدن خود عرق می کنند ولی گوشت خواران زبان را بیرون آورده و به سرعت نفس می کشند.

22- گوشت خواران 10 برابر گیاه خواران در بدن جوهر نمک تولید می کنند که بیشتر برای هضم استخوان کاربرد دارد.

منبع: رکنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها