طرز تهیه برگر بادمجان و پنیر کبابی با سس پستو

در گزارش زیر طرز تهیه برگر بادمجان و پنیر کبابی را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه برگر بادمجان و پنیر کبابی با سس پستو

همه چیز برای تهیه یک برگر گیاهی خوشمزه حاضر و آماده است؛ کافی است طرز تهیه برگر بادمجان را در این مطلب بخوانید. این برگر گیاهی را که در کمتر از بیست دقیقه آماده می‌شود را می‌توانید با بادمجان، پنیر هالومی یا کبابی و سس هلندی بی‌نظیر پستو تهیه کنید. صفحه گریل را بردارید و قدم به قدم با ما همراه شوید. تا چند دقیقه دیگر یک برگر گیاهی با طعمی فوق‌العاده روی پیشخوان آشپزخانه شما برای سرو آماده خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه برگر بادمجان

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
بادمجان بزرگ یک عدد
پنیر کبابی ۱۷۰ گرم
نان برگر شش عدد

مواد لازم برای تهیه سس پستو

برگ گشنیز یک فنجان
برگ جعفری یک فنجان
برگ نعناع نصف فنجان
پسته پوست کنده سه قاشق غذاخوری
سیر دو حبه
پیاز قرمز کوچک یک عدد
روغن زیتون یک‌چهارم فنجان
لیمو یک عدد
سرکه سفید یک قاشق چای‌خوری
پودر چیلی یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه برگر بادمجان و پنیر کبابی با سس پستو

امروز می‌خواهیم یک نوع برگر گیاهی دیگر با پنیر کبابی و بادمجان را همراه با شما اماده کنیم. برای شروع بادمجان‌ها را بعد از این که شستید، ساقه‌شان را جدا کرده و به صورت حلقه‌های نسبتا نازک برش دهید.

سپس روی ظرف گریل را با اسپری روغن زیتون حسابی چرب کنید و روی شعله بزرگ قرار دهید. وقتی ظرف گریل کاملا داغ شد، لایه‌های بادمجان را روی آن بچینید و حدود ۵ تا ۶ دقیقه هر طرف را بپپزید تا زمانیکه طلایی‌رنگ شوند. در صورت نیاز بیشتر روغن اسپری کنید تا بادمجان‌ها به ظرف نچسبند. بادمجان‌های پخته شده را به یک ظرف منتقل کنید.

پنیر کبابی را به صورت تکه‌های سه تا چهار سانتی برش دهید. برای مزه‌دار کردن پنیر کبابی راه‌های زیادی وجود دارد در این دستورالعمل باید ظرف گریل را دوباره با روغن چرب کنید و پنیر‌های هالومی را از هر طرف حدود یک تا دو دقیقه کبابی کنید.

نان‌ها را از وسط برش دهید و داخل آن سس پستو پخش کنید. برای تهیه سس پستو کافی است تمام مواد اولیه آن را در مخلوط‌کن بریزید و چند پالس بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس برش‌های کبابی بادمجان و پنیر کبابی را مرحله به مرحله روی نان برگر قرار دهید. برگر بادمجان شما آماده است؛ نوش جان!

چند نکته

شما می‌توانید از سس پستوی آماده شده یا از هر مدل سس پستوی دیگری به دلخواه استفاده کنید.
برای این که بادمجان‌ها به ظرف گریل نچسبند، هم ظرف گریل را حسابی داغ کنید و هم از روغن بیشتری استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها