تاثیر مصرف صبحگاهی کشمش برای سلامتی

کشمش دارای مواد مغذی است که مصرف روزانه آن در هنگام صبح به حفظ سلامت عمومیِ بدن کمک می‌کند.

تاثیر مصرف صبحگاهی کشمش برای سلامتی

به گفته کارشناسان تغذیه کشمش دارای مواد مغذی همچون کلسیم، آهن، فیبر خوراکی و آنتی اکسیدان است که وضعیت کلی سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل است که گنجاندن این ماده خوراکی در رژیم غذایی روزانه توصیه می‌شود.

سایت pledgetimes در گزارشی به برخی از خواص مهم کشمش برای سلامتی اشاره کرده است:

- بهبود گوارش و هضم مواد غذایی: توصیه می‌شود هر روز صبح کمی کشمش مصرف شود تا روند هضم مواد غذایی بهبود یابد. فیبر موجود در این ماده خوراکی اثر ملین دارد و حرکات دودیِ روده را بهبود می‌دهد. علاوه بر این در درمان مشکلات معده و یبوست موثر است.

- پیشگیری از سرطان: آنتی اکسیدان‌های موجود در کشمش به محافظت از بدن در برابر فعالیت رادیکال های آزاد که از عوامل سرطان‌زا هستند، کمک می‌کند.

- بهبود بینایی: کشمش به دلیل دارا بودن ترکیب های غذایی گیاهی پلی فنولیک برای سلامت چشم مفید است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها به گونه ای عمل می‌کنند که از چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می‌کند.

- بهبود سلامت روان: کشمش به دلیل داشتن مقدار مناسب آنتی اکسیدان برای سلامت روان نیز مناسب است. مصرف روزانه کشمش به محافظت در برابر مشکلاتی مانند آلزایمر و زوال عقل کمک می‌کند.

- بهبود سلامت قلب: وجود آهن در کشمش برای قلب مفید است. آهن به جریان خون کمک می کند که برای سیستم قلبی - عروقی مفید است و بهبود سلامت قلب را به همراه دارد.

- کمک به کاهش وزن: برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف این ماده خوراکی کمک کننده است. فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش انرژی زیادی در اختیار بدن قرار می‌دهد زیرا در حین ورزش و تمرینات بدنی به شدت به آن نیاز داریم. همچنین فیبر موجود در کشمش به احساس سیری برای طولانی مدت کمک می‌کند.

- درمان کم خونی: مقدار قابل توجهی از آهن در کشمش وجود دارد و به همین دلیل مصرف روزانه کشمش در پیشگیری از کمبود آهنِ بدن و در نتیجه درمان کم خونی موثر است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها