نکات کلیدی در خرید مبل ال که باید آنها را جدی بگیریم!

مبلمان از کلیدی‌ترین وسایل کاربردی در دکوراسیون داخلی است.

نکات کلیدی در خرید مبل ال که باید آنها را جدی بگیریم!

یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان، مبل ال است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای چیدمان فضاهای کوچک و آپارتمان‌ها کاربردی و مناسب است. در این مقاله کوتاه شما را با نکات کلیدی خرید مبل ال آشنا می‌کنیم.

تعریف مبل ال و نحوه استفاده از آن

ایده طراحی مبل ال به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد، البته خلاقیت طراحان صنعت مبل در طراحی و تولید این مدل از مبلمان به نفع کسانی شد که فضای کافی برای قرار دادن مبل‌های معمولی در اختیار ندارند. مبلمان طرح ال بر اساس چیدمان به صورت دو خط عمود بر هم شکل می‌گیرد و قرارگیری آن معمولا در یکی از زوایای منزل صورت می‌گیرد، اگرچه در دکوراسیون‌های مدرن در صورتی که فضای مناسب در اختیار کاربر باشد می‌توان آن را در نقاط دیگر منزل نیز چید.

طراحی مدرن مبلمان ال سبب می‌شود که این سبک از مبلمان در فضاهای اداری و حتی سالن‌های انتظار یا مراکز تجاری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

چرا مبل ال انتخاب کنم؟

مبلمان سبک ال مزایای بسیاری دارد که توجه به آنها میتواند مهمترین دلیل برای انتخاب مبل ال باشد، در این بخش به برخی از مزایای استفاده از مبل ال اشاره می‌کنیم.

تناسب با انواع سبک دکوراسیون

یکی از مهمترین مزایای استفاده از مبلمان ال، همخوانی مناسب این مدل با انواع سبک‌های دکوراسیون است. این به آن معنا است که اگر زمانی بخواهید سبک چیدمان منزل خود را تغییر دهید همچنان می‌توانید از مبل های خود استفاده کنید.

مناسب برای همه فضاها

مبلمان ال برای استفاده در فضاهای مختلف مناسب است، اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک است می‌توانید با چیدن مبلمان در یکی از زوایای اتاق یک دکوراسیون شیک و لاکچری داشته باشید، در فضاهای بزرگتر استفاده از مبل ال راحتی در مقابل تلویزیون یا در نشیمن خانه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تنوع طرح و رنگ

اکثر طرح‌های مبلمان ال دارای کوسن و تشکچه هستند، این مسئله امکان تلفیق رنگ‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند که می‌تواند هارمونی زیبایی از نظر تم رنگی چیدمان در اختیار خانواده قرار دهد. همچنین می‌توان در صورت نیاز تشکچه‌ها و کوسن‌ها را به شکل جداگانه شست که این مسئله تمیز کردن مبلمان طرح ال را ساده و آسان می‌نماید. وجود تشکچه و کوسن‌ها می‌تواند به ایجاد تنوع در طرح هم کمک بسیاری کند، برای مثال بعد از چندین سال استفاده از مبل‌ها می‌توانید مدل کوسن‌ها یا طرح تشکچه‌ها را تغییر داد.

استفاده از تشکچه یا کوسن‌های رنگی و طرح دار برای مبل‌های ساده می‌تواند رنگ و روح تازه‌ای به دکوراسیون منزل شما ببخشد، حتی می‌توانید طرح کوسن‌ها را با پرده‌ها یا رنگ فرش‌ها ست کنید که این مسئله کاملا سلیقه‌ای است اما در زیباتر دیده شدن دکوراسیون نقش مهمی دارد.

نکات کلیدی خرید مبل ال

هنگام انتخاب یا خرید مبلمان طرح ال باید به نکاتی توجه داشته باشید تا انتخاب صحیح و مناسبی را برای شما رقم بزند. در این بخش شما را با این نکات آشنا می‌کنیم.

توجه به ابعاد مبل

مبلمان ال در اندازه و سایزهای متفاوتی ارائه می‌شود، قبل از این که مبل انتخاب کنید بهتر است فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید. به ضلع‌های دیوار و مکان مناسب برای قرار دادن مبل توجه کنید و سعی کنید مبلی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را از نظر ابعاد با فضای شما داشته باشد.

کیفیت و دوام

از قدیم گفته‌اند "هرچقدر پول بدهید، آش میخورید" بنابراین اگر یک کالای بادوام و استحکام کافی می‌خواهید باید بودجه مناسب برای دریافت کالایی با متریال با کیفیت تولیدی کنار بگذارید. توجه به این مسئله باعث می‌شود شما تا سال‌های سال از تعمیر یا تعویض مبلمان بی‌نیاز باشید. استفاده از چوب یا فوم مرغوب و روکش‌های مخملی، ژاکارد، چرم و ... از جمله انتخاب‌های شما از نظر دوام و کیفیت مبلمان خواهد بود.

راحتی مبلمان

سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که به عنوان مبل ال راحتی استفاده از آن برای شما راحتی و آسایش به همراه داشته باشد. معمولا مبل‌های راحتی ال دارای کوسن‌های فراوان و راحت هستند. راحتی تشکچه‌های مبل و کوسن‌های بزرگ و نرم می‌تواند کاربرد مبلمان ال را به مبل‌های راحتی تبدیل کرده و استفاده از آن را برایتان لذت‌بخش‌تر کند.

کاربردی بودن مبلمان برای فضاهای کوچک

اگر فضای بسیار کوچکی در اختیار دارید می توانید از مدل‌های باکس‌دار یا کشودار مبل ال استفاده کنید، این مبل‌ها فضای کافی برای قراردادن وسایل اضافی در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی انواعی از مبل‌های ال تختخواب شو نیز در بازار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای دکوراسیون و تجهیز منزل خود استفاده کنید. بنابراین می‌توان گفت مبل ال می‌تواند یک کالای چند منظوره در دکوراسیون منزل شما باشد.

مبل ال چستر یا لاکچری؛ انتخاب شما کدام است؟

حتی دکوراسیون منزل شما مدرن نیست و طرفدار سبک‌های لاکچری و کلاسیک هستید می‌توانید مبل ال چستر را برای خانه خود استفاده کنید. مبلمان طرح ال فرانسوی نیز می‌تواند گزینه بسیاری مناسبی برای دکوراسیون‌های لاکچری باشد. مبل ال چستر یک انتخاب بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود به ویژه اگر جنس چرمی این نوع مبلمان را انتخاب کنید مطمئنا از شکوه و جلوه ای که این مبل به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد بهت‌زده خواهید شد.

در نهایت مبل ال انتخاب درستی برای خانه است؟

مبل ال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چیدمان فضای آپارتمان های امروزی است، یکی از محسنات این مبل‌ها طرح‌های مختلف آن است که دست خریدار را برای انتخاب باز می‌گذارد و هرکدام از طرح‌ها مناسب یکی از انواع دکوراسیون داخلی است، مبل ال چستر، مبل ال راحتی، مبل ال فرانسوی یا لاکچری و مبل‌های تختخواب شو ال از جمله مواردی است که می‌توانید برای دکوراسیون منزل خود از آنها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب مبل ال با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان کردیم، امری سهل و ساده است و به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما تمام نکات یاد شده را در انتخاب خود مد نظر داشته باشید به ویژه به انتخاب طرح و رنگ مبل و ابعاد آن توجه ویژه داشته باشید تا خرید دلچسب‌تری را تجربه کنید.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها