راهکارهای مفید طب سنتی برای درمان درد قاعدگی

برای رفع دردهای قاعدگی از برخی گیاهان مانند رازیانه و چای و زنجبیل استفاده کنید که باعث کاهش درد و آرام شدنتان می شوند.

راهکارهای مفید طب سنتی برای درمان درد قاعدگی

برخی از داروهای گیاهی شامل خاصیت ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش انقباض غضلانی و تورم همراه با درد قاعدگی کمک کنند. گیاهانی مانند رازیانه، کرفس، دارچین، و زنجبیل. اما توجه داشته باشید که همیشه قبل از مصرف هرگونه گیاه همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

زنجبیل:

یک تکه زنجبیل کوچک را درون یک فنجان آب بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید.سپس مقدار کمی عسل و آب لیمو به آن اضافه کنید. این چای را سه بار در روز در طول دوره قاعدگی بنوشید.همچنین میتوانید زنجبیل را در غذا های خود اضافه کنید و یا آن را به تنهایی مصرف کنید.

ریحان:

یک قاشق غذا خوری برگ ریحان را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. پوشش آن را محکم کنید و اجازه دهید تا خنک شود.آن را هر چند ساعت بخورید تا گرفتگی عضلانی را کاهش دهید.

و یا میتوانید آب مقداری برگ ریحان را بگیرید و 2 قاشق چای خوری ازآن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و در طول دوران قاعدگی سه بار در روز بنوشید و یا میتوانید برگ های تازه ریحان را به مواد غذاییتان بیافزایید.

دارچین:

یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس مقدار کمی عسل به آن بیافزایید، در طول دوران قاعدگی روزانه 2 تا 3 فنجان چای دارچین بنوشید.

رازیانه:

یک قاشق چای خوری دانه های رازیانه را به یک فنجان آب جوش بیفزایید ، مخلوط را مجددا به مدت 5 دقیقه حرارت دهید.اجازه دهید تا کمی خنک شود و سپس یک قاشق چای خوری عسل بیافزایید و به خوب هم بزنید.

این چای گیاهی را دو بار در روز ، سه روز قبل از تاریخ شروع قاعدگی خود مصرف کنید و آن را تا زمان از بین رفتن درد ادامه دهید.اگر این چای داغ مصرف شود، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

چای بابونه:

یک فنجان آب را بجوشانید و سپس یک عدد چای کیسه ای حاوی بابونه را درون آن بیاندازید.از یک درپوش استفاده کید و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و سپس برای طعم دهی، از مقداری آبلیمو یا عسل استفاده کنید. حداقل 2 بار در روز، در دوران قاعدگی از این چای بنوشید.

سبزی جعفری:

یک چهارم فنجان جعفری تازه را درون یک لیوان بریزید وسپس آب جوش را به آن بیفزایید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و فورا بنوشید. از این درمان دوبار در روز در طول دوران قاعدگی استفاده کنید.

تخم کتان:

زمانی که از گرفتگی قاعدگی رنج میبرید روزانه یک تا دو قاشق غذا خوری تخم کتان استفاده کنید.همچنین میتوانید آن را روی سالاد ، غلات ، ماست و یا اسموتی های خود بپاشید و مصرف کنید.

منبع: نمناک

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها