۵ نشانه که به شما می‌گوید شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده‌اید

اگر به قصد ازدواج در مرحله آشنایی با دختر یا پسری هستید ۵ نکته مهم را حتما در نظر بگیرید.

۵ نشانه که به شما می‌گوید شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده‌اید

همیشه تلاش می‌کنیم تا روابط انسانی به ویژه روابط عاطفی خوبی داشته باشیم؛ اگر روابط ما مسالمت آمیز و درست باشد این رابطه بر زندگی ما تاثیر مثبت خواهد گذاشت و به توانایی ما در مقابله با مشکلات می‌افزاید.

اما برخی اوقات می‌بینیم که در رابطه‌ای آزار دهنده قرار داریم که می‌تواند ما را تضعیف و اعتماد به نفسمان را سلب کند، به گونه‌ای که تمام انرژی ما را می‌گیرد و در نهایت منجر به مشکلات روحی و روانی جبران ناپذیر می‌شود؛ بنابراین اگر در روابط خود برخی نشانه‌ها را که در این گزارش گفته می‌شود، مشاهده کردید باید فورا فکری به حال این رابطه کنید.

هنگامی که خودتان را نمی شناسید

روابط عاطفی ممکن است موجب تغییر شیوه زندگی شما شود و این یک موضوع طبیعی است؛ کما اینکه هر کدام از طرفین تلاش می‌کند که مقابل دیگری در بهترین حالت خود باشد، به او نزدیک شده و مشترکاتی به وجود آورد تا زندگی ادامه داشته باشد، اما اگر احساس کردید که طرف مقابل بر همه زندگی شما چیره شده و می‌خواهد که شما به صورت ریشه‌ای تغییر کنید، اینجا باید رابطه را متوقف کنید؛ زیرا در این حالت احساس خواهید کرد که این شخص جدید شمای واقعی نیست و کار‌هایی را باید انجام دهید که رفتار شما نیست، از این رو ازخودتان دور شده و دیگر خودتان را نمی‌شناسید.

۵ نشانه که به شما می‌گوید شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده‌اید


هنگامی که یک رابطه شما را از دنیای اطرافتان دور می کند

به ناگاه متوجه می‌شوید که شما تنها به یک چیز فکر می‌کنید و آن طرف مقابل شماست؛ به گونه‌ای که تمام زندگی شما حول محور این فرد می‌چرخد و موجب شده تا از دیگر اطرافیان خود دور شوید یا کار‌هایی را که دوست داشتید، انجام ندهید. این به هیچ وجه درست نیست و در بیشتر موارد مشاهده می‌شود که طرف مقابل، زندگی کامل خود را دارد، اما شما فقط به او محدود هستید، به این بهانه که او را دوست دارید. این رابطه به شدت برای شما و زندگی تان زیانبار است.

بیشتر بخوانید

راهکارهایی ساده برای تقویت روابط عاطفی زوجین در روزهای کرونایی رابطه عاطفی میان والدین و کودک باید چگونه باشد؟

طرف مقابل همیشه از شما انتقاد می کند

هیچ فرد کاملی روی زمین وجود ندارد و همه ما نیازمند فردی همراه هستیم تا هنگام اشتباه شیوه درست را به ما نشان دهد، اما اگر انتقاد ها تند و دائمی باشد، مشکل بزرگی را به وجود می‌آورد و بر اعتماد به نفس و عزت نفس تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین اگر همیشه توسط شریک زندگی یا دوست خود نقد می‌شوید این هرگز نشانه خوبی نیست.

۵ نشانه که به شما می‌گوید شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده‌اید

طرف مقابل از شما حمایت نمی کند

حمایت روحی بهترین اتفاق در روابط عاطفی است؛ به گونه‌ای که شریک زندگی شما اولین کسی است که هنگام خوشحالی یا ناراحتی به ذهن شما می‌آید اما در برخی روابط ممکن است شرایط به گونه دیگری باشد.

اگر شما بیش از یک بار، پیش از اینکه شریک زندگی خود را با خبر کنید به کس دیگری فکر کردید این یعنی رابطه شما درست نیست و باید در مورد ادامه آن فکر کنید.

۵ نشانه که به شما می‌گوید شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده‌اید


طرف مقابل تلاشی برای خوشحال کردن شما نمی کند

توجه و اهمیت دادن به دیگری در همه زمینه‌ها موجب خوشحالی، احساس امنیت و خوشبختی فرد می‌شود؛ بنابراین اگر دیدید که طرف مقابل شما تلاشی برای خوشحال کردن شما و مشارکت داشتن در امور زندگی تان نمی‌کند و به عبارتی نسبت به شما کم اهمیت و بی توجه است باید در رابطه خود با او تجدید نظر کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    گرانی وکروناکمرجوانان ودلشان راشکست دادچه میگوییدازدواج قدیمی شدنمک برزخم مردم نزنیددعاکنیدبرای بیماران بگوییدیازهرا

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دیگه از دعا و ثنا هم گذشته باید به فکر نگرفتن کرونا باشیم تا سر از قبر گود و آهک در نیاریم .

  • کاربر ناشناس
    0

    آخه با وضع مملکت و گرونی و کرونا و بدبختی کی می‌تونه ازدواج کنه فقط باید فکر این باشه که یوقت کرونا نگیره چه برسه زن بگیره که اگه زن بگیره بدتر از کرونا گرفته با این شرایط زندگی که داریم .

  • M/
    0

    به جاگذاشتن این متنهای مسخره پیشنهادخوب بدیم براسیرکردن شکممون مملکت به فنارفته چ

  • علی خان
    0

    پول داشته باشی میتونی هزاران عاشق و دلبسته داشته باشی ،، البته اگه فردی حس مسولیت داشته باشه و نون حلال بخوره و انسان باشه وقتی ازدواج میکنه دیگه براش زندگی مشترک مهم میشه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها