یائسگی مردانه؛ یکی از دلایل اصلی کاهش میل جنسی در آقایان

واژه آندروپوز که به معنی یائسگی در مردان است، خیلی کمتر از منوپوز یعنی همان یائسگی زنان به کار می رود.

یائسگی مردانه؛ یکی از دلایل اصلی کاهش میل جنسی در آقایان

سلامت فیزیکی و رابطه جنسی یکی از نشانه‌های رابطه سالم در میان زوج هاست. شاید در ابتدای رابطه همسر شما تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی با شما نشان دهد، اما ممکن است به تدریج و با بالا رفتن سن تمایلات او نیز تغییر کند. این تغییر نشانه کم شدن علاقه او به شما نیست، بلکه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.


یائسگی مردانه علت کاهش میل جنسی

شاید شنیدن یائسگی در مردان برایتان کمی عجیب باشد اما حقیقت دارد. واژه آندروپوز که به معنی یائسگی در مردان است، خیلی کمتر از منوپوز یعنی همان یائسگی زنان به کار می رود. واقعیت این است که آقایان هم مثل خانم ها از سنین میانسالی دچار کم شدن هورمون های جنسی می شوند، ولی برخلاف خانم ها که در حدود پنجاه سالگی افت شدید و قابل توجهی در استروژن و پروژسترون پیدا کرده و طی دو یا سه سال به کلی هورمون های جنسی را از دست می دهند، آقایان بتدریج و خیلی کند این کمبود هورمونی را تجربه می کنند. در این شرایط بهتر است که با او در مورد احساس و نیازهایش صحبت کنید.

یائسگی مردانه از چه سنی شروع می‎شود؟

به طور طبیعی در سنین 25 تا 75 سالگی یک کاهش پیشرونده در عملکرد بیضه‌ها (که محل اصلی تولید هورمون مردانه است) اتفاق می افتد؛ این کاهش در 45 تا 50 سالگی به حداکثر می رسد، به طوری که میزان تستوسترون آزاد خون 50 درصد کاهش می‌یابد.

نشانه های یائسگی مردانه

یائسگی مردانه می‌تواند علائم مختلف خلقی، جسمانی و جنسی به همراه داشته باشد. علائم خلقی آن بیشتر به صورت افسردگی، اضطراب، كج‌خلقی، زودرنجی و. . . دیده می‌شود.

علاوه براینها یائسگی باعث می‌شود سطح انرژی پایین بیاید و فرد نتواند به راحتی فعالیت‌های جسمانی را مثل قبل انجام دهد، برای مثال ممكن است دیگر نتواند به راحتی مسیرهای طولانی پیاده‌روی كند یا اجسام سنگین را از روی زمین بلند كند، همچنین ممكن است مشكلات خواب پیدا كند، برای مثال خر و پفش زیاد شود یا هنگام دیدن تلویزیون خوابش ببرد.

آیا یائسگی مردانه درمان می‌شود؟

مردی که از یائسگی رنج می برد، باید توسط دکتر معاینه شود زیرا از علل ایجاد علائم آندروپاز ابتلا به دیابت نوع 2 و سخت شدن شریان ها است .

از آن جایی که این بیماری تعریف مشخصی ندارد، مردانی که این تغییرات جسمی را تجربه می ‎کنند، طبق همین علائم تحت درمان قرارخواهند گرفت. برای مثال برای فردی که از اضافه وزن رنج می ‎برد، انجام ورزش منظم و پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل توصیه می ‎شود و کنترل سطح قند خون به کاهش علائم دیابت و بیماری های قلبی و عروقی کمک زیادی خواهد کرد .

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • امیر
    0

    علاجش سیدنافیله

  • یک فارغ التحصیل جویای کار
    0

    من هم دچار کاهش میل جنسی شدم

  • اقدس
    0

    مشکی خیلی تیره رنگ یائسگی مردهاست

    نظرات شما -
    • یک دانشجوی پسر
      0

      یعنی چی ؟

  • یک دانشجوی پسر
    0

    منم دچار کاهش میل جنسی شدم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها