مهم ترین اختلال جنسی مردان ایرانی چیست و چگونه درمان می شود؟

طبق آمار، انزال زودرس یکی از جدی ترین مشکلات جنسی مردان ایرانی است. برخی آمارها می گویند حدودا یک سوم مردان با این عارضه دست به گریبان هستند.

مهم ترین اختلال جنسی مردان ایرانی چیست و چگونه درمان می شود؟

به گزارش خبر فوری، اختلالات جنسی بسیار زیادی بین مردان و زنان ایرانی وجود دارد که به علت تابوهای فرهنگی معمولا در مورد آنها صحبت نمی شود. طبق آمار، انزال زودرس یکی از جدی ترین مشکلات جنسی مردان ایرانی است. برخی آمارها می گویند حدودا یک سوم مردان با این عارضه دست به گریبان هستند.

شواهد نشان می دهد که انزال زودرس هر روز بیشتر از گذشته در بین مردان ایرانی رواج پیدا می کند. از آنجا که این معضل می تواند روابط زناشویی را به خطر انداخته و حتی باعث نابودی زندگی مشترک و طلاق طرفین شود، بنابراین، بهتر است افراد مبتلا به این اختلال هر چه سریعتر به فکر درمان خود باشند.

انزال زودرس چیست؟

انزال زمانی اتفاق می‌افتد که مرد به اوج لذت جنسی می‌رسد و مایع منی از آلت تناسلی خارج می‌شود. انزال زودرس به این معنی است ‌که در طول مقاربت جنسی، انزال مرد زودتر از زمان ارضاء زن رخ دهد.

تعریف انزال زودرس در مردان هنوز مورد اختلاف پزشکان است. با این حال، چند شاخص برای تعیین این عارضه وجود دارد. یکی از مهم ترین شاخص ها که تقریبا همه پزشکان روی آن توافق دارند «ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال تا دو دقیقه» است. بر این اساس، مردی که نتواند انزال خود را تا دو دقیقه به تاخیر بیندازد به زودانزالی دچار است.

علت زودانزالی چیست؟

علل انزال زودرس کماکان نامشخص است. با این حال، برخی دانشمندان توانسته اند عللی را برای این عارضه پیدا کنند. این علل بدین قرار اند:

-علل روانی از جمله هیجان‌زدگی، احساس گناه، افسردگی و مشکلات احساسی، ارتباطی و اضطراب.

- خودارضایی سریع در دوران نوجوانی و بلوغ

- پرهیز طولانی مدت از نزدیکی

- عوامل پزشکی مانند آسیب جسمی یا عوارض دارویی. به‌عنوان مثال کسانی که مواد مخدر و ترامادول مصرف می‌کنند، بعد از قطع دارو دچار انزال زودرس می‌شوند.

- توقعات غیر منطقی جنسی از خود

چه موقع برای درمان زود انزالی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.

درمان زودانزالی

درمان زودانزالی می تواند به طرق مختلفی انجام بگیرد. درمان دارویی، درمان رفتاری و درمان خانگی سه درمان اصلی این عارضه به حساب می آیند.

درمان رفتاری زودانزالی شامل تمرین هایی است که می توانند به درمان زودانزالی کمک کنند. برخی از مشهورترین این تمرین ها به این شرح هستند:

الف. فیدبک زیستی-الکتریکی که به شما در یادگیری کنترل عضلات ایجاد کننده انزال، کمک می‌کند.

ب. روش شروع و توقف- متوقف کردن تحریک جنسی به مدت 30 ثانیه در هنگام نزدیک شدن به اوج لذت جنسی، و سپس ازسرگیری مجدد آن.

ج. روش فشار- مشابه روش شروع و توقف است، در این روش، قبل از توقف 30 ثانیه، ته آلت تناسلی باید به ‌آرامی به داخل فشار داده شود.

درمان دارویی نیز شامل موارد متعددی می شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است یک کرم حساسیت تناسلی تجویز کند. این کرم را می‌توان بر آلت تناسلی برای کاهش تحریک جنسی، استعمال نمود.

در موارد دیگر، پزشک ممکن است یک داروی ضدافسردگی تجویز کند. بعضی از داروهای ضدافسردگی موجب طولانی شدن فاصله دخول تا انزال می‌شوند. بااین‌حال، این داروها علت زمینه‌ای انزال زودرس را درمان نمی‌کنند.

همچنین، داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف می شوند. در نظر داشته باشید که مصرف این داروها ممکن است عوارض داشته باشد و بدون دستور پزشک اصلا نباید مصرف شود.

تمرینات کف لگن ( کگل ) برای بهبود زود انزالی

عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمرینات اقدامات زیر را انجام دهید:

الف. عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه انجام آن ها در حالت دراز کشیده راحت تر است.

ب.  تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

انزال 2

ج. تمرکز خود را حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. درعوض، در طول تمرینات راحت نفس بکشید.

د. روزانه 3 بار تکرار کنید. حداقل سه مجموعه از 10 تکرار در روز را هدف قرار دهید.

هرچند مشکلات جنسی گاهی در سطح عمومی مطرح نمی‌شود اما بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید که این اختلالات از دلایل مهم طلاق در خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • ناشناس
    2

    میخوای علت رو بدونی استرس بالا دائما به فکر آینده بچه ها بیکاری و اقتصاد لنگ و آینده نامعلوم ودیدن اختلاس ها و پنهان کرون غارت ها با بستن اینستا و واتس آپ میخواهی بدونی میبینن ولی کاری نمیتونن بکنن خوردن مواد هورمونی بیخود مثل گوجه و پالم های بیخود چربی های بیخود خانه از پای بست ویران است

  • ناشناس
    2

    درسته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      بیشتر به خاطر زیبایی بانوان ایرانی است که مرد تحت تاثیر زیبایی حس وجمال همسرش قرار میگیرد و زود ارضا میشود

    • ناشناس
      3

      خخخخخ
      چه اعتماد به نفس بالایی....

  • 3

    ببینید به نظر من مرد باید تقویت بشه تا بتونه رابطه ای بهتر و بیشتر برقرار کنه غذاهایی مثل گوشت قرمز و کله پاچه و همچنین خرما رو در کره تفت دهید و مصرف کنید معجزه می‌کنه
    بعد زمان رابطه،، به استرس های زندگی فکر نکنید فقط به معشوقه خود فکر کنید
    رابطه ها نباید با فاصله و زمان طولانی برقرار بشه
    یعنی حداقل در هفته دو بار یا سه بار کمتر نباشه
    چون طولانی شدن رابطه باعث هیجانی شدن و در نتیجه زود انزالی میشه
    من در حد فهم خودم سعی کردم کمکی به مردان عزیز سرزمینم کنم امیدوارم مشکل همه حل بشه....

    نظرات شما -
    • متفاوت
      5

      اختلاسگر عزیز،شما اگر میخواهید به مردم سرزمینت کمکی بکنید یک کم کمتر اختلاس بکنید تا گیر بقیه هم بیاد.

    • به متفاوت
      0

      شما از کجا مطمئنی ایشون اصلا" اختلاسگر هست ؟ یا نیست .

    • متفاوت
      2

      اگرهم حالا نباشه.مسلما چنین ادمهایی اخرش اختلاس گر میشن.

  • ناشناس
    8

    مثل اینکه مزخرفات رائفی پور تو برنامه تلویزیونی باورتون شده

  • ناشناس
    7

    گند زدن به زندگی زنان

  • ناشناس
    6

    در این بد بختی ایران کی به فکر این مسائل است

  • ناشناس
    9

    مردان در جامعه با هزار مشکل مواجه هستند و اختلالات جنسی ناشی از مشکلات در مردان شایع است از یک طف زنان در خانه مدام پای اینترنت و ماهواره نشستند و قدرت جنسی مردانشون رو با مدل مردان فیک اینترنتی مقایسه میکنند و نتیجش میشه فاجعه خیانت طلاق و ...

    نظرات شما -
    • 26

      چرت و پرت نگو. زندگی تو این شکلیه، به بقیه نسبت نده

    • ناشناس
      2

      احسنت.
      رنسانس زنان ایرانی!

  • 1100000 قبل
    25

    بیخــــــــــــــــــــــــــــــــییال این خبر نمیشین . مدام از قوه جنسی خبر میزنی که چی ؟ وقتی توی خیابون نمیتونیم با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم و خودمون رو آرایش پیرایش کنیم . زیبا بیاییم بیرون . که چی ؟
    وقتی بگیر و ببند هست
    جشن تولد و عروسی بگیریم میان حمله میکنن و میگیرن و ...
    شادی ممنوعه در مملکت و ...
    فقط غم و عزا عزا
    خب معلومه که تحریک جنسی نمیشیم و بعدش هم فرزند آوری کم میشه
    همه تک فرزند میشن
    و 20 سال بعد هم جمعیت ایران کم میشه . هرم سنی جوونی نابود میشه
    مقصر مردم نیستن
    مقصر مسئولثین هستن با افکار تحجری و پوسیده هزاران سال قبل

  • ناشناس
    2

    تشکر

  • ناشناس
    11

    بنظرم انزال زودرس دلیل اصلی اش خودارضایی است و قطعا دلایلی دیگر مثل بلوغ زودرس نقش دارد و بخشی از آن تقریبا محال است برطرف شود، دیگر مدنیت و شهرشینی و رسانه ها به قدری تنش جنسی ایجاد میکند که بلوغ زودرس امری معمول شده و سن بلوغ از 15 سال به 12 سال رسیده.
    اما مشکل حاکمیت اقتدارگرای مذهبی و پس مانده های سنت و رسوم عقب مانده جنسی و انحراف هرزه حرم سرایی گرایی که منجر به توزیع نابرابر دسترسی به جنس مخالف شده است به طوری جذابهای مالی و مادی گاه در آن واحد بیش از ده تا دوست دختر دارند ودر مقابل اکثر مردان مجرد غیر جذاب تنهایند!
    هیچ راهی نیست،
    با یادی از قوم لوط!

  • بگور برره ای!!
    2

    برخی از مباحث مطروحه را قبول ندارم.
    بحث انزال صرفا به مشخصات زیستی فرد بستگی دارد. افراد در این امر با هم متفاوت هستند. برخی در تولید مایعات منوی بدن فعالتری دارند که شاید بتوان گفت افراد دمی مزاج از این جمله اند. اینها افرادی هستند که تقریبا هر یک روز یکبار، ذخیرگاه منی ایشان بازتولید کامل دارد و آماده اجکولیشن است. افرادی در طول تاریخ سراغ داریم که چندین و چند زن داشته اند. این همان است. برخی افراد دیگر بدنشان در تولید مایعات منوی کندتر عمل می کند. این افراد از آنجا که انباشتگاه منی نزد ایشان پر نشده، احتمالات انزال سریع در ایشان کم تر است. اینها سازوکارهای فیزیولوژیک و جسمی است. از اینرو تمرینهای فشار و توقف و .. نظیر آن که در اینترنت و بیرون آن مردم را بواسطه اش تلکه می کنند، واقعیت ندارد و کاری از پیش نمی برد. برای افراد دمی مزاج ، بهترین راه، دوری کردن از عوامل برانگیزنده و تسریعگر تولید منی است و از جمله دوری از تصاویر و صحنه های برانگیزنده حال چه واقعی چه مجازی. یعنی داداش گلم درویش کن لطفا!!
    یک چاره اینست که چنین مردی، با همسر خود روابط پرتعدادتری داشته باشد. برخی هر روز نیاز دارند. اگر چنین اتفاقی ممکن باشد که البته بجهت ایجاد عوارض و ضعف عمومی جسمی کمی دشوار است، پس از کمتر از یک هفته، مشکلی به نام زودانزالی وجود نخواهد داشت.
    بحثهای روانی هم در این مساله دخیل است. هرگاه فرد نیاز به امر جنسی پیدا کند به لحاظ روانی، احتمالات انزال سریعتر در او وجود دارد. همین برآشفتگی و هیجان عاطفی که می فرمایید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مباحث مطروحه !!!!!
      شما چقدر لفظ قلم نظر میزارین البته خیلی خوبه نشان از دانش و سطح سواد بالای شماست ...
      ولی ما کم سواد ها بلد نیستیم این جملات قلمبه سلمبه رو بنویسیم و حتی گاهی معنی شو هم متوجه نمی‌شویم
      اگه میشه یکم ساده‌تر بنویسید مرسی....

  • ناشناس
    9

    یک دلیل اصلی هم ختنه است

  • ناشناس
    3

    به عنوان یه خانوم میگم، فکر نکنید طولانی بشه بهتر میشه، فقط باید نیازهای زنتون رو بشناسید، باهاش حرف بزنید از خودش بپرسید و اونها رو برآورده کنید وگرنه یک ساعت هم طول بکشه و به شیوه خودتون رفتار کنید فایده نداره

  • ناشناس
    4

    من که گیج شدم
    شوهر من گاهی وقتها دو دقیقه هم نمی‌تونه به رابطه ادامه بده ،ولی باز گاهی اوقات تا بیست دقیقه یا نیم ساعت طولش میده، بطوریکه من دیگه نمیتونم تحمل کنم و بهش میگم خواهش میکنم تمومش کن

    نظرات شما -
    • م
      2

      اون وقتایی که طولانی میشه احتمالا شیره ناب مصرف میکنه..فقط حواسش باشه الوده نشه.وگرنه برا کار راه اندازی هر از چند گاهی حرف نداره

  • عادل
    8

    با سر کار امدن اخوند همه چیز امد چرا قدیما این چیزا نبوده مردم افسرده شدن

  • ناشناس
    3

    عامل اصلی استرس وقتی اختلاس میلیاردی میشه ومعلوم نمیشه به کدام کشور اروپایی یا لبنانوسوریه و فلسطین رفته وآینده نامعلوم فرزندان بیکار ه ۳۹ سالشه نه هنوز زندکی داره نه کاری میخوای این تشکلات برای مردم پیش نیاد مواد هورمونی بی خود کلیه مواد غذایی هورمونی ومواد شیمیایی چرا اینو نمیگید سرطان سینه در زنان آمار زیاد نشان میده در بوشهر سرطان سینه فراوان در یزد دیابت فراوان در جاهای دیگه آمار خودکشی جوانان فراوان خوب اینا استرس نیست کشوری که روزی تقریبا سالم بودن یهویی بعد از چهل سال این مشکلات میش بیاد

  • ناشناس
    1

    دیگه هرکی بتونه تو این وضعیت زندگی تشکیل بده ناز شصت داره ..
    متاسفم برای خودم و این جامعه...
    هدف نابودی جوان ایرانی بود که به بهترین شکل ممکن انجام شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      متاسفم
      ولی به نظرم اگر اجداد ما تلاشگران خوبی بودند امروز ما هم جز بچه پولدارها بودیم و مشکل اقتصادی نداشتیم
      گاهی نمیشه همه چیز رو به دولت‌ها ربط داد....

    • متفاوت
      0

      مثل بچه های اختلاسگران.

  • متفاوت
    3

    هرکه فریب شیطان رو خورده سالم بیرون نرفته.نمیشه هم زمان هم خدا راخواست وهم خرمارا ،هرکدام موقع خودش.

  • طهمورث
    7

    تمام این نسل کشیها از قوم یهود صورت گرفته ،یهودیها مریضهای روانی که چهار صد سال در مصر برده فرعون و جنیان و شیاطین بودند نسلشون مریض و عقده ای شده و با تمام قومیتها مشگل دارن خدا لعنتشون کنه و در عذاب الهی هلاکشون کنه هرکه به ایران و ایرانی اصیل بد کرده .

  • حمیدرضا
    0

    *** عجب تیتری جالب و به جایی .... فقط خبر فوری عزیز می‌تونه در این تبادل اخبار ذهن ها را استراحت بده .... کارشناس خبری واقعا عالی هستی ،،

  • مشکل
    3

    خداروشکر کل مشکلات حل شد فقط این مشکل زودانزالی موند واقعا اوسگولید

  • 110
    0

    یکی از عوامل مهم زودانزالی فاصله‌ی دفعات مقاربت است که در اثر سوء تغذیه ایجاد شده. در ایران غذا خورده نمی‌شه بلکه فقط شکم پر می‌شه. مرغهایی که در بازار هست، و سردیهایی که مدام مصرف می‌شه باعث افت انرژی و فاصله زیاد مقاربت می‌شه. در نتیجه نیرو و حالی برای مقاربت کم فاصله وجود نداره. از طرفی کار و فعالیت زیاد زوجین نیز حوصله و زمان و رمقی برای این مسأله باقی نمی‌گذاره. این باعث فاصله‌ی بین دو مقاربت می‌شه. فاصله زیاد بین دو مقاربت در اثر بی اشتهایی نسبت به این کار که از سوء تغذیه و خستگی و کار زیاد ایجاد شده، باعث می‌شه مقاربت با ولع و هیجان بیش از حد معمول انجام بشه و نتیجه‌ی آن زود انزالی‌است. البته خوردن داروهایی مثل داروی فشار خون در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند نیز این مشکل را مضاعف کرده. آمار سوء تغذیه و خستگی‌های کاری و مصرف داروهای فشار خون و غذاهای سردی که خودش عامل زودانزالی‌است، آمار بسیار بالایی‌است. و شاید همه‌ی ما ایرانیها به نوعی گرفتار این چند مسأله هستیم. نتیجه‌ی اینها عدم رغبت به مقاربت و در نتیجه همین زودانزالی‌است. بنا بر این باید اصل مسأله حل بشه. اصل مسأله رسیدگی به غذا و میزان کار شهروندان ایران است که با این سیاستها و دولتهایی که داریم هرگز اتفاق نخواهد افتاد. بنا بر این تا اطلاع ثانوی همچنان درش بچسید.

  • عباسی
    1

    مردها اینقدر گرفتاری دارن که دیگه دنبال این مسائل نیستن . بی پولی و شرمندگی مرد جلوی خانواده همه چیز مرد رو ازش میگیره . غرورش ، عظمتش و میل جنسی و.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عوضش دختربازها و خانم بازهای قهاری در ایران پس انداخته شده اند که نه دین و مذهب و نه خدا و اخلاق و نه ترس از غیرت شوهره و برادرها پدران و هیچ ترسی ندارند و کوسه های فلاکتکده جنسی اند، در حرامسرای هایشان کلسیونی از دهها دختر و زن شوهردار است و هر روز برای رفقا و کف کرده توی صف حرام لقمگی خانم باری تعریف میکنند با آب و تاب و حتی با جزئیتات و اسم همچو داستان های هالیوودی

  • ناشناس
    3

    باید با باتوم بر سر زنان کوبید که مهریه میگیرن و بخاطر زددانزالی طلاق میگیرن حجاب باید باشه هموطور که مهریه هست

  • 3

    باید با باتوم به سر این زن ها کوبید جون مهریه اسلامی میخان اما حجاب اسلامی نمیخان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      افرین

    • ناشناس
      0

      درسته برادر

  • کریم حشری
    1

    چه فرقی برا امثال من داره من که 20ساله خودارضایی میکنم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واقعا خیلی ناراحت کننده است که شما می فرمایید بیست ساله خودارضایی می‌کنید یعنی منظورتون اینه که هنوز نتونستید ازدواج کنید ؟؟؟
      ازدواج در سن پایین باعث میشه انسان به سمت خودارضایی نرود
      ای کاش مسوولین بیشتر به فکر ازدواج جوانان باشند که فکر می‌کنم از نان شب هم واجب‌تر است

  • علیقلی
    1

    بهترین راه اینه که عکس یکی از ایات عظام خبرگان را همراه داشته باشید. نزدیک انزال که شد یه نگاه به اون کل عملکردتون رو ریست میکنه
    باتشکر

  • رضا
    1

    شما یک پایگاه خبری عمومی هستید، و مخاطبین فراوانی در سنین نوجوانی دارید. در انتشار چنین مطالبی به این مخاطبین توجه کرده اید؟

  • بیکار
    0

    دلت خوشه شما بنده ۳۵ سالمه بیکار هستم همه جا رزومه ارسال کردم اما هیچ تاثیری نداشته هیچ کس زنگی نمیزنه از این ورم تورم خداروشکر میکنم که مجرد هستم و انقد دغ دغه هست که به این چیزا فکر نمیکنم اصلا فکرم بکنم کوو درآمد کوو زن ،فقد باید حسرت خورد شما بجای این‌چیزا بفکر معشیت مردم‌باش

  • ناشناس
    0

    لازم نبوداینقدرتوصیح بفرماییدحال ملت روبااین چرندیات بهم نزنید.مشکلات اقتصادی ندارین شما؟؟

  • ناشناس
    1

    انزال زودرس در آقایان ایرانی فقط کار دژژژژژمن هست و بس!

  • علی
    0

    ول کنید این حرف ها را مردم به خاطر هشت دقیقه لذت یه نفر را به دنیا میاورند که هشتاد سال بدبخت میشه لطفا برای ریشه کنی میل جنسی درمان ارایه بدهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها