استاندار زنجان:

واکسن کرونای افرادی که برای تزریق مراجعه نکردند، محفوظ است

استاندار زنجان گفت: صد درصد واکسن‌های افرادی که بنا به دلایلی برای تزریق واکسن به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه نکردند، موجود است.

واکسن کرونای افرادی که برای تزریق مراجعه نکردند، محفوظ است

فتح‌الله حقیقی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با جایگاه خوب استان زنجان در بحث کروناویروس و واکسیناسیون، اظهار کرد: به استناد آمارها و اسناد موجود، استان زنجان طی ۱۶ ماه گذشته به دو طرح پی‌.سی‌.آر سرپایی و سرولوژی را برای پیشگیری و مبارزه با کروناویروس به صورت پایلوت کشوری اجرا کرده است.

وی با اشاره به اخذ قریب به ۳۶۵ هزار مورد تست کرونا در استان زنجان، افزود: در بحث تامین الکل، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و سایر وسایل محافظت فردی، استان زنجان پس از شیوع کرونا مستقل و از واردکننده این محصولات به صادرکننده تبدیل شد.

این مسئول با تاکید بر لزوم تجهیز شدن مراکز تجمعی واکسیناسیون، تصریح کرد: استان زنجان از لحاظ تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون جزو سه دانشگاه علوم‌پزشکی برتر کشور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با همکاری مردم و تلاش مجموعه مدیریتی، بهداشتی و درمانی، عملکرد این استان در خصوص مقابله با کرونا، قبل و بعد از واکسیناسیون خوب و موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: حیف است مردم با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این عملکرد خوب استان زنجان مشکل ایجاد کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه مردم باید به مسئولان بهداشتی اعتماد کنند، اظهار کرد: صد درصد واکسن‌های افرادی که بنا به دلایلی برای تزریق واکسن به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه نکردند، موجود است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون افراد دریافت کننده واکسن کرونا مصونیت ندارد، زیرا برای این امر باید ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند، افزود: ۵۳ درصد گروه‌های هدف، دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در صورت پایان تزریق دُز دوم، اتفاقات بسیار خوبی در استان زنجان خواهد افتاد.

این مسئول از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: از هفته آتی شدت واکسیناسیون در این استان افزایش خواهد یافت و از اول هفته آتی باید مشکل تجهیز و ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون حل شود.

استاندار زنجان، قدرت عملیاتی خانواده بهداشت و درمان و همکاری سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان را در خصوص مقابله با کرونا بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: اکنون علی‌رغم همه تلاش‌های انجام شده، هنوز نتوانستیم رنگ سه شهرستان نارنجی را تغییر دهیم، بنابراین باید همه مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه همه ما دلداده اهل‌بیت (ع) هستیم، اما باید در رفتارمان نمایان باشد، اظهار کرد: مردم به دو دسته، مسلمان و غیرمسلمان تقسیم می‌شوند که دسته دوم نیز انسان هستند و ما نسبت به آنان مسئولیت داریم و باید خیرشان را بخواهیم، بنابراین همه باید نسبت به مردم دلسوز و خیرخواه باشند و قدمی بردارند.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: سفیدپوشان سلامت با تلاش‌ و زحمات زیاد سعی می‌کنند جامعه ما سیاه‌پوش نشود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها