رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

۴۰۰۰ سالمند زنجانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از مجموع بیش از ۱۸ هزار سالمند بالای ۸۰ سال استان تاکنون چهار هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند و استقبال بسیار خوبی برای این امر انجام شده است.

۴۰۰۰ سالمند زنجانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه در شرایط بیماری واکسن های موجود در کشور اثر بخشی خوبی دارند و موجب ایمنی زایی می شوند افزود: به وِیژه برای سالمندان که در معرض خطر هستند تزریق واکسن می تواند کمک کننده باشد و میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

وی به هم استانی ها به ویژه گروه های هدف توصیه کرد اگر مانعی به لحاظ علمی و پزشکی برای تزریق واکسن نداشته باشند این مهم را از هر نوع که وزارت بهداشت اعلام کرده استفاده کنند.

این مسوول، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت استان از نظر بیماری کرونا گفت: پیش بینی می شود بیماری در هفته های آتی روند نزولی پیدا کند که می توان گفت این مهم در سرپایی شروع شده که در روزهای آینده وضعیت خود را در میزان بستری ها هم نشان خواهد داد.

وی اظهار داشت: در پیک بیماری نیز این موضوع پیگیری می شود که هیچ بیمار کرونایی نباشد که خدمت نگرفته باشد، خوشبختانه یک نفر هم نبوده که نیازمند بستری باشد و نتوان برای او تخت فراهم کرد که با کاهش تدریجی و قطره چکانی بستری ها انتظار بر این است خدمات دیگر نیز فعال تر شوند.

قزلباش در ادامه در مورد واکسن ایرانی - کوبائی نیز افزود: مطالعه برای این واکسن بخاطر این است که ایمنی و اثر بخشی واکسن در ایران را هم بررسی کنند که در کوبا با آزمایش بالینی برای ۴۴ هزار نفر مورد تایید قرار گرفته و در ایران به لحاظ حساسیتی که وجود دارد آزمایش بالینی با دقت بیشتری انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: افراد هدف می توانند همچنان برای واکسن کوبایی- ایرانی ثبت نام کنند و این روند به اتمام نرسیده است.

به گفته وی تعداد افرادی که برای تزریق واکسن ایرانی و کوبایی ثبت نام کرده اند بیشتر بوده اما در زنجان برای سه هزار نفر تست و به تدریج تزریق انجام خواهد شد که طبق پیش بینی ها روزانه ۱۰۰ تا۱۵۰ نفر مورد آزمایش بالینی قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها