ظرفیت بیمارستان‌های ابهر تکمیل شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: با توجه به لود بالای ویروس کرونا در ابهر، ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان تکمیل است.

ظرفیت بیمارستان‌های ابهر تکمیل شد

کوروش شعبانی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ابهر با بیان اینکه از ۳۰ اسفندماه پارسال تا ۱۶ فروردین‌ماه درصد مثبت ابهر ۱۶.۶ بود، اظهار کرد: در حال حاضر این درصد به ۵۷.۸ رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌ها نیز از ۲۳ بستری در هفته به ۱۷۰ تا ۲۳۰ بستری رسیده است، تصریح کرد: در تست‌های سریع نیز از آمار از ۱.۵ درصد به ۲۰.۷ درصد رسیده است که این امر نشان می‌دهد لود ویروس در ابهر وحشتناک است و از این حیث ابهر اولین شهر در استان بوده و زنجان و خرم‌دره نیز در ردیف‌های بعدی قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه دو برابر استان، لود ویروس در ابهر داریم، تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در ابهر انجام می‌شود بستری موقت است، به این طریق که بیماران هر روز ۲ ساعت برای تزریق دارو و گرفتن دارو به بیمارستان مراجعه و پس از دریافت داروها دوباره به خانه‌های خود بازمی‌گردند که در این زمینه نیز در عرض ۱۰ روز، ۱۹۰ نفر به همین روش درمان سرپایی شده‌اند.

وی از پر بودن ظرفیت بیمارستان‌های ابهر خبر داد و افزود: متاسفانه در عرض ۱۰ روز گذشته میانگین سنی فوتی‌ها نیز پایین آمده است تا جایی که شاهد فوت جوانان نیز هستیم و با توجه به وضعیت موجود، انتظار افزایش تعداد فوتی‌ها را نیز داریم.

شعبانی با یادآوری اینکه بیمارانی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند شدیداً بدحال هستند، یادآور شد: در تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم، زیرا به هر مریض ۲۵ لیتر اکسیژن داده می‌شود، این یعنی اینکه هر مریض به اندازه ۵ نفر اکسیژن مصرف می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با اشاره به تعطیلی مجدد اصناف با توجه به وضعیت قرمز، متذکر شد: ناراحتی اصناف در این زمینه را درک می‌کنیم اما به علت وضعیت نامطلوب بیماری ناچار به اعمال مجدد تعطیلی‌ها هستیم.

وی با ارائه توضیحی از روند واکسیناسیون در ابهر، خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور در ابهر نیز تزریق واکسن آغاز شده که تاکنون ۲۰۰۰ دز واکسن در این شهرستان تزریق شده که تزریق شوندگان اغلب از پاکبانان، سالمندان و کادر درمان هستند. همچنین زیرساخت‌ها برای تزریق وسیع واکسن در ابهر نیز فراهم شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها