سرپرست معاونت غذا و داروی زنجان:

نگرانی در خصوص تامین قلم انسولین بیماران دیابتی در زنجان برقرار است

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در زمان حاضر عمده ترین نگرانی در این حوزه تامین داروهای بیماران دیابتی به ویژه قلم انسولین است که امیدواریم این مهم به زودی برطرف شود.

نگرانی در خصوص تامین قلم انسولین بیماران دیابتی در زنجان برقرار است

دکتر مریم نوبرانی روز شنبه افزود: بر این اساس وضعیت تامین دارو برای بیماران خاص استان از فصل پاییز بهتر شده است، هر چندپیش بینی می شود در خصوص برخی اقلام داروهای پیوندی و سرطان مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: طبق رایزنی های انجام گرفته این نوع اقلام دارویی نیز از طریق گمرگ کشور در حال ترخیص بوده و امیدواریم قبل از آنکه وقفه ای در توزیع و یا کمبود دارویی بین بیماران هدف احساس شود، این مهم تامین شود.

این مسوول ادامه داد: در ارتباط با تامین داروهای کرونایی ها نیز وضعیت خوبی در این حوزه برقرار شده است و در واقع می توان گفت نگرانی وجود ندارد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: عمده ترین نگرانی کنونی تامین داروهای بیماران دیابتی به ویژه قلم انسولین است و با توجه به اینکه نوع ایرانی نیز وارد بازار شده و از طرفی همچنان تامین برندهای قبلی در دستور کار است، امیدواریم مشکلی نیز در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی توصیه می شود بیماری که نمی‌تواند نوع انسولین مدنظر را تهیه کند، نوع ایرانی را دریافت کند و از طرفی خود را از انسولین محروم نکند و با پزشک و یا متخصص مربوطه نیز در ارتباط باشد.

نوبرانی افزود: روند بیماری کرونا در کشور و به خصوص در استان رو به کاهش است و این مساله موجب خوشحالی است و از طرفی نگرانی‌ جدی هم در این خصوص به جهت احتمال کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد، چراکه با سهل‌انگاری، این بیماری دوباره شیوع پیدا می‌کند.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر تنها راه پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و در این شرایط که همکاری های بین بخشی، اقدامات اثرگذار و همراهی مردم به موفقیت کنترل ویروس کرونا در جامعه منجر شده است، صبر و تحمل، آینده بسیار بهتری را رقم خواهد زد.

به گفته این مسوول، همسو با سایر دانشگاه های علوم پزشکی رویکردها توجه به سیاستهای مهمی است که از طرف مراجع علمی معتبر استان، کشور و بین الملل بوده و هست.

نوبرانی خاطرنشان کرد: همواره با چالشهای بزرگی مواجه بوده ایم و به رغم بار مالی لحظه ای در تامین این داروها درنگ نکردیم، به طوریکه ۱۰ هزار عدد داروی رمدسیور تامین شد و با تمام مشکلات سختی ها این داروها در اختیار بیمارستانها قرار گرفت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها