کلینیک سوگ برای اولین بار در زنجان راه‌اندازی می‌شود

رییس اداره درمان و سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: برای اولین بار در کشور کلینیک سوگ در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان افتتاح می‌شود.

کلینیک سوگ برای اولین بار در زنجان راه‌اندازی می‌شود

احسان فکور شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشریح فعالیت های کلینیک سوگ شهر زنجان افزود: بر این اساس در این کلینیک کادر روانشناس و روانپزشک خدمات لازم را برای داغدیده ها و افراد سوگواری که به علت بیماری کرونا عزیزان خود را از دست داده‌اند ارائه خواهند شد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به شرایط کرونایی خانواده‌هایی عزیزان خود را به علت این بیماری از دست داده اند و داغدار هستند و از طرفی بخاطر ممنوعیت ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد، نمی توانند مراسم خاکسپاری و دیگر مراسم‌ها را آنگونه که باید و شاید برگزار کنند که در واقع مراحل سوگ به درستی طی نمی شود که بروز همین مساله عواقب شاید مادام‌العمر برای افراد و خانواده ها به دنبال دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه کلینیک سوگ همزمان با هفته سلامت افتتاح شده و خدمات لازم را به گروه های هدف ارائه خواهد کرد ادامه داد: طی هفته سلامت به عنوان متولیان سلامت روان جامعه از کادر درمان به صورت نمادین با اهدا شاخه گلی تقدیر خواهد شد و این حرکت با هدف این که کادر سلامت روان به صورت کاملاً جدی در کنار کادر درمان هستند، انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه های این هفته ایجاد فضایی برای تبادل نظر سازمان نظام روانشناسی در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی است و نیز ارائه خدمات روانشناختی فرزندپروری و مشاوره خانواده، به ویژه مشاوره هایی که مرتبط با کرونا مانند وسواس و افسردگی و اضطراب و غیره به صورت رایگان برای پرسنل دانشگاه ارائه خواهد شد.

فکور خاطر نشان کرد: طی این هفته کارگاه‌های آموزشی وبینار هم برای مردمی که از طریق سامانه ها ثبت نام کرده اند و کارگاه‌های آموزشی دیگر نیز به صورت مجازی وبینار برای کارکنان دانشگاه به ویژه پرسنل درمان برگزار خواهد شد که در این راستا محتواهای آموزشی نیز تولید شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها