استاندار زنجان:

۵۰ درصد از زمین‌های کشاورزی زنجان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد

استاندار زنجان گفت: ۶۰ هزار هکتار از ۱۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد این استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

۵۰ درصد از زمین‌های کشاورزی زنجان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه با بیان اینکه استان زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از رتبه خوبی در سطح کشور برخوردار است، افزود: در رابطه با قول رییس جمهوری در سفر به زنجان، تجهیز ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین به پایان رسید که این نشان از تلاش دست اندرکاران و توجه ویژه دولت به این بخش است.

وی با تاکید براینکه در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته است که یکی از این اقدامات، تکمیل خط انتقال برق به پروژه توسعه باغات در اراضی شیب دار شهرستان طارم بود، افزود: در واقع ایجاد خط انتقال هوایی ۴۸ کیلومتر و خط انتقال زمینی ۶ کیلومتر برنامه ما بود که در هفته دولت امسال افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت که امید است بقیه مسایل این بخش نیز حل شود.

حقیقی در رابطه با طرح کاداستر نیز اظهار داشت: زنجان در رفع تداخلات اراضی بین دولت و کشاورزان، رتبه نخست در کشور را دارد و صدور نخستین سند تک برگی در این استان صادر شد و در این ارتباط جزو استان های پیشرو هستیم.

استاندار زنجان، آغاز پرورش دام سبک ۶۰ هزار راسی را نیز از دیگر طرح های مهم این استان در حوزه این حوزه ذکر و ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این طرح امسال به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

حقیقی تاکید کرد: برنامه ریزی و تلاش در جهت توسعه گلخانه ها، پرورش گیاهان داوریی، آبزیان و پرورش دام سنگین ۶ هزار راسی در استان انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها