نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران:

کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن تا اسفند ۹۷

عقبایی گفت: در صورتی که روند نزولی قیمت دلار ادامه داشته باشد، شاهد کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن تا اسفند ۹۷ هستیم.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن تا اسفند ۹۷

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تأثیر پذیرترین بازاری بود که به افزایش قیمت ارز واکنش نشان داد، گفت: در صورتی که قیمت ارز تا پایان سال کاهش یابد، در نیمه دوم اسفندماه امسال شاهد شکسته شدن حباب قیمت مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها تا صددرصد بوده ایم و در صورتی که قیمت ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز 25 درصد ارزان‌تر می‌شود.

عقبایی ادامه داد: نرخ ارز بر قیمت زمین، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، میلگرد و تراکم‌های ساختمانی تأثیرگذار بوده و همین موضوع باعث افزایش 80 تا 100 درصدی قیمت‌ واحدهای مسکونی شده است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در صورتی که قیمت ارز کاهش نیابد، رکود تورمی تا سال 98 ادامه می‌یابد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری به ویژه برای متقاضیان و خریداران مسکن می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود و یا خروج بازار مسکن از رونق، 4 الی 5 سال زمان می‌برد و ما هم‌اکنون در بازار مسکن شاهد رکود تورمی 83 درصدی هستیم که 7 الی 8 سال زمان می‌برد تا به وضعیت متعادل شود.

عقبایی اظهار کرد: دولت باید اقدامات لازم از جمله ساخت واحدهای مسکونی استیجاری و افزایش تسهیلات خرید مسکن با اقساط مناسب و مدت زمان بازپرداخت طولانی را در نظر گیرد تا شاهد بهبود هرچه سریعتر این بازار باشیم.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ذوالقرنین
    0

    دلیل افزایش قیمت مسکن گران شدن مصالح بود تا زمانی که مصالح تغییری نکند قیمت پایین نمی اید از طرفی این گرانی برای یک بار سود اور است چرا که با این وضع ساخت وساز مقرون به صرفه نیست پس اجناس مغازه ها فروشی نخواهد داشت و به تبع ان خرید از کارخانه ها نخواهد شد و این یعنی ورشکستگی و ندادن حقوق کارگران و از بین رفتن واحد تولیدی ..نومنه کارگاههای تولیدی کفش که با گران کردن فقط دو ماهی سود کردند وبا ورود کالای چینی کلا به دام طمع خود افتادند

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دوست عزیز گرانی مصالح بخش کوچکی از رقمهای نجومی مسکن است . عمده گرانی مسکن به سودجویی دلال بازی سوداگری قیمت بالای زمین باز می گردد . اگر دولت نقش نظارتی خود را درست ایفا کند و وزارتخانه های رفاه و مسکن با دید کمک به اقشار مختلف جامعه در راه رسیدن به آرامش مردمی قدم برداریم هیچ وقت دغدغه گرانی مسکن را نخواهیم داشت. خوبه اگه تجربه ای هم نداریم از دیگر کشورهای موفق الگو برداری کنیم.

    • بی سواد
      0

      گرانی مسکن به خاطر این بوده وهست که برخی مسئولین دولتی وسایر دست اندرکاران مسکن خود دلال و ذینفع هستند مسکن چه ربطی به دلار دارد گچ. سیمان .تیر آهن .سرامیک.میلگرد..ماسه و... کدومش با دلار وارد میشه. لطفا جک نگویید؟؟!!!!

  • ب غ
    0

    درديواروشيپورنگاه کنيدهمکاران دشمن فکر میکردند دشمن پیروز است اقدام به افزایش قيمت مسکن کردند الان هم خريداران و فروشندگان بنگاهها هستندوام مسکن هم که به بهانه قدرت خرید به سند ملکداران تعلق ميگيردونقدینگی رازيادميکند وام به سندبرميدارندعلاوه از افزایش قیمت نقدی مسکن پرداخت وام راهم غالب مشتری ميکنندواينگونه به سودباداورده ميرسندوهنوزادامه داردوهرج مرج دلبخواهي اخلال و ناامنی ايجادميکنندوقیمتهای جهشی ثبت ميکنندوبقيه ملکداران هم تحریک به افزایش قیمتها ميشوندوبه مردم خصوصا اجاره نشینها که قصدخريدمسکن داشتندناتوان ازخريدشده وبه مردم استرس وفشارروحي واردميکننداينها رونق نیست فساد است همکاری با دشمن است جهت رساندن خواسته دشمن واجراشدن نقشه دشمن است وکسي جلوی اینها رانميگيرد رونق ساخت وساز وتوليدارزان قیمت مسکن واشتغال است اگرمسولان ميخواهندپيروز شوندودشمن وهمکارانشان شکست بخورند و نقشه یشان خنثی شود قیمت مسکن رابه قبل برگردانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها