رئیس انجمن انبوه سازان مسکن مطرح کرد:

تبدیل شدن مسکن به کالای مصرفی با بورسی شدن

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: بازار مسکن با وارد شدن به حوزه بورس شاهد سرمایه ای شدن و فاصله گرفتن از مصرفی شدن می شود.

تبدیل شدن مسکن به کالای مصرفی با بورسی شدن

در حالی که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که تنها راه برای کنترل بازار مسکن وارد شدن آن به بورس است اما از سوی دیگر هم بسیاری از سازندگان و انبوه سازان هم اعلام کرده اند که این اقدام تمام تلاش دولت را برای خارج کردن مسکن از کالای سرمایه ای را از بین می برد.

در همین رابطه  ایرج رهبر  گفت:  پیش از این همواره مسئولان دولتی اعلام کرده بودند که مسکن را از سرمایه ای شدن خارج خواهیم کرد اما به نظر می رسد که اگر مسکن  وارد بازار بورس شود شاهد سرمایه ای شدن این بازار خواهیم بود این در حالی است که باید بازار مسکن را تبدیل به یک کالای مصرفی کنیم.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان کشور باید برای بازار  بورس دریچه ای  در حوزه املاک و مستغلات ایجاد نکنیم چراکه این چنین اقداماتی باعث ایجاد رقابت بین سازندگان و سرمایه گذاران و در نتیجه سرمایه ای شدن آن می شود.

او می گوید: تنها را راهکار برای کنترل بازار مسکن ایجاد تعادل بین تولید و عرضه مسکن است این در حالی است که با اجرایی شدن آن شاهد رونق در بازار مسکن و در نتیجه  مصرفی شدن بازار مسکن خواهیم بود که امیدوار هستیم با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی بتوانیم این بازار را  رونق بخشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    نظر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در این باره صحیح است. تولید مسکن در شهرهای بزرگ نسبت به تقاضا ۳۳ به ۱۰۰ است یعنی با دو سوم کاهش تولید مواجه است. علت این امر یکی به بوروکراسی و تشریفات زائد و وقت گیر صدور مجوز تخریب و نوسازی ساختمان در شهرداری ها باز می گردد و علت دیگر هم ناشی از کاهش شدید قدرت خرید مردم جهت خرید مسکن مصرفی و رکود تورمی قیمت مسکن می باشد.

  • ناشناس
    0

    شهردرای چرا مناطق حاشیه شهر مانند انتهای فرعی های بلوار کشاورز میدذان شهید فهمیده مانند خیابان 1 الی 7 که آخرش خاکی است و بسیاری فرعی این خیبانها خاکی است، شنیدم یکسال است مردم انتهای فرعی های بلوار کشاور اقساط اگو پرداخت کردند اما شرکت کار رها کرده! این تبعیض چرا؟!
    وضعیت بهداشتی وآسفالت چرا رسیدگی نمیشود؟!
    این منطقه مردم کارگر و مخرومی داند، وجود سگهای ولگرد و وضعیت بهداشتی خطرناک است برای اهالی بخصصو بچه ها. چرا باید برچسب پایین شهری به این منطقه چسبیده به صد متری بخورد، در حالیکه مناطق مثل الهیه و آرامگاه فرودسی دهها کیلومتر دورترند رسیدگی میشود!
    مگر خون آن مناطق دور دست رنگینتر از مردم جسبیده صد متری هستند؟! عجیب است جایی نزدیکتر به حرم امام رضا(ع) بدان رسیدگی کمتر میشود!
    کدام قدرت پست صحنه است که اینگونه در مشهد تبعیض و احجاف پایین شهری و بالاشهری القاء میشود؟!
    رسانه ها صدای مردم را برسانند به مسئولان.

  • 0

    ادعا شده زمین و مستغلات کالای مصرفی است!!
    البته من نوعی آرزو میکنم خانه های ارازن در مناطق خوب ساخته شود و به دست مردم برسد، اما برخی ادعاها مشکوک است.
    خیلی خیلی عجیب است!
    تقریبا هر آنچه ذاتا سرمایه ای است و دست مردم عادی است، میشود مصرفی! اما خودرو و لوازم خانگی تا کالاهی خوارکی که دست مافیایی ها و ذی نقوذان در نهادها است میشود سرمایه ای!!!!
    در تمام طول تاریخ و در تمام کشورها اعم مدرن یا جهان سومی، زمین و مستغلات جزء اموال سرمایه ای است البته به مراه برخی کالاهی کمیاب مانند طلا و سنگها وفزات گرانبها.
    اما کدام مغز ضد اقتصادی گفته زمین و مستغلات کالای مصرفی است؟!
    خیلی خیلی عجیب است، مگر در محدود هایب مرکزی سهرها میتوان زمین تولید کرد؟! مگر زمین و خاک قابل تولید است؟!
    اگر قرار باشد زمین و مستغلات مصرفی باشد پس چرا جناب حکومت از خودرو و لوازم خانگی و اقلامی چون کامپیوتر و لپتاپ و موبایل و خوراک و نوشیدنی جات که هر چند روز قیمتش افزایش میابد چرا دولت و نهادهای دیگر و سفته بازان و دلان و مافیای از این قبیل شروع نمیکنند به مصرفی کردنشان از خالت سرمایه کذایی، چرا واردات و صادرات و تولید افزایش نمیابد و تجارت مثل بقیه دنیا عادی نمیشود! کجای دنیا لپتاپ 500 دلاری به قیمت 2 هزار دلار و موتورسکلت 2 هزار دلار به قیمت 8 هزار دلار و خودروی سواری 10 هزار دلاری به قیمت 40 هزار دلار و خودروی 100 هزار دلاری را به 1 میلیون دلار و ماشین لباس شویی 400 دلاری به 2500 دلار به دست مشتری میرسانند؟! این سیستم مافیایی رانتی گرانفروشی احتکاری ضد اقتصادی کالاهای مصرفی در کدام کشور رخ داده؟!

  • محمدرضا
    0

    هرکاری که موجب ارزان شدن مسکن میشود بکنید ولی اگر باعث ارزانتر شدن میشود...
    به یکباره هم اجناس را گرون کردن و در مقابل ارزش پول ملی رو روز به روز پایین اوردن و یک سری مردم عام هم خوشحال شدن که خونه و ماشینشون گرون شده ولی نمیدونن اگه خونشون قبلا ارزون تر بود در عوضش بوی کباب از خونشون بیرون میومد ولی الان تخم مرغ هم سختشون میشه بخورن یا اگه ماشین ارزون بود مسافرت میرفتن باهاش ولی الان جایی نمیرن که مبادا لاستیکش خراب بشه و توان تعویضش رو نداشته باشن... کل صحبتم اینه امید زندگی رو از ملت گرفتن در عوضش مرگ تدریجی جایگزینش کردن... ملت اول خودمون به خودمون رحم کنیم بعد مجبور کنیم که بهمون رحم کنن. همین.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها