باز هم تعطیلات و نگرانی کمبود ناوگان حمل و نقلی

درحالی که مسئولان بخش حمل ونقلی اعلام کرده اند که کمبود ناوگان برای جابه جایی افراد در تعطیلات این هفته وجود ندارد اما برخی افراد از نبود ناوگان گله مند هستند.

باز هم تعطیلات و نگرانی کمبود ناوگان حمل و نقلی

به تعطیلات پایانی ماه صفر رسیده ایم، در حالی که هنوز شرایط برای بازگشت بسیاری از مسافران به بهانه باز شدن مدارس فراهم نشده است. از سوی دیگر هم به گفته بسیاری از مسافران هنوز ناوگان حمل ونقلی کامل به شهرهای مبدأ بازنگشته و همین امر باعث شده بسیاری از مسافران ترجیح دادند در این شهرها بمانند.

کمبود ناوگان همچنان در شهرها برای مسافران ادامه دارد

یکی از مسافران در شهر تبریز به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده که بیش از یک هفته در انتظار اتوبوس  برای بازگشت به تهران است. هر بار که به پایانه مسافری مراجعه می کند می گویند ناوگان‌ها به شهرهای مرزی و پایانه ها اعزام شده اند و هنوز به صورت کامل  بازنگشته اند.

او گفت: بلیت قطار و هواپیما هم گران است  اما هربار هم که مراجعه می کنیم با نبود بلیت مواجه شده ایم.

راه اندازی پروازهای فوق العاده به مشهد 

براساس این گزارش با توجه به افزایش حجم درخواست پروازها به شهرهای زیارتی در این ایام، سازمان هواپیمایی هم پروازهای فوق العاده ای به شهرهای زیارتی در نظر گرفته است به طوری که به گفته محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای فوق العاده از سایر شهرهای کشور به مشهد و بالعکس برقرار خواهد بود.

هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۷۰ سورتی پرواز در فرودگاه مشهد انجام و پیش بینی می شود که این تعداد به ۲۱۰ سورتی پرواز در روز افزایش یابد.

تاکنون بیش از ۶۲ سورتی پرواز فوق العاده در مسیرهای مختلف برنامه ریزی شده است.

اختصاص ۴رام قطار فوق‌العاده به مشهد 

در حوزه حمل ونقل ریلی هم طبق اعلام شرکت راه آهن چند رام قطار فوق العاده برای مسیر  مشهد در نظر گرفته شده است. چهار رام قطارمسافری از ۳۱ شهریور تا ۸ مهر در مسیر تهران-مشهد راه اندازی خواهد شد.

اعزام ناوگان حمل و نقل مسافری به شهرهای زیارتی

 در حوزه حمل ونقل مسافری هم داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری  اعلام کرده است: ناوگان اتوبوس به صورت یک سر خالی به شهرهای زیارتی از جمله مشهد اعزام کرده ایم  تا زائرانی که پیاده به مشهد رفته اند با مشکلاتی همچون نبود ناوگان روبرو نشوند.

تشدید بارش ها در روزهای آینده 

براساس این گزارش با توجه به تعطیلات در این هفته سازمان هواشناسی هم هشدارهایی را در رابطه با کاهش دما، تشدید وزش باد و گردوخاک، همچنین افزایش بارش ها در برخی از شهرها مانند شهرهای شمالی صادر کرده است. بنابراین مسافران در این هفته حتما پیش از عزیمت به شهرهای شمالی از آخرین وضعیت هواشناسی  مطلع شوند.

در حوزه حمل ونقل جاده ای و سفر با خودروهای شخصی هم با توجه به افزایش حجم ترافیک در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای شمالی مسافران حتما از آخرین وضعیت ترافیکی از طریق مرکز مدیریت راه‌های کشور و سامانه ۱۴۱ مطلع شوند .

مسافران زمان برگشت خود را مدیریت کنند

به گفته ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور،  مسافران باید بازگشت خود را مدیریت کنند. با توجه به تعطیلات  این هفته و هشدارهای هواشناسی صادر شده، افراد حتما آخرین وضعیت ترافیکی را کنترل کنند چراکه به طور معمول شاهد ترافیک سنگین در محورهای شمالی در کشور خواهیم بود.

براساس این گزارش با توجه به تعطیلات در ماه صفر و افزایش حجم درخواست برای سفر به شهرهای شمالی وزارت راه وشهرسازی باید تمهیدات لازم برای برگشت زائران را در دستور کار خود قرار دهند تا  مسافران‌  در روزهای پایانی با کمبود ناوگان در این بخش مواجه نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فیش پرداختی بیمه تامین اجتماعی راننده ها چند برابرشده کرایه هاهم که افزایش یافته به جیب مالکان خودروهامیره این وسط دستمزد راننده تغییری نکرده گرانیهای روزمره زندگی هم بیداد میکنه معلومه اگرراننده هانباشن اتوبوسها کف پارکینگهامیخوابن ودولت باید فکری بکندتامشکل برطرف شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها