کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری:

میلیون‌ها اروپایی توانایی مالی یک هفته تعطیلات را ندارند

به گفته بزرگترین اتحادیه کارگری اروپا بیش از ۳۸ میلیون شهروند اروپایی توانایی مالی ندارند تا به یک هفته تعطیلات بروند.

 میلیون‌ها اروپایی توانایی مالی یک هفته تعطیلات را ندارند

بر اساس مطالعه‌ای که توسط کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا (ای.تی.یو.سی) انجام شده در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۳۸ میلیون اروپایی یا به عبارتی ۸% جمعیت اروپا به دلیل عدم توانایی مالی از تعطیلات تابستانی صرف نظر کردند.

بنا بر مطالعه صورت گرفته، سه کشور رومانی، یونان و لیتوانی با عدم توانایی مالی ۴۰ درصد جمعیت‌شان، بیشترین تاثیر منفی را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که در سه کشور دانمارک، اتریش و فنلاند تنها ۷% جمعیت قادر نبوده‌اند به تعطیلات بروند. 

استر لینچ معاون دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا در این رابطه به یورونیوز گفت: « ما نیازمند بهبود شرایط کاری هستیم تا از زمستانی غمگین بپرهیزیم.»

 شاخصه‌های سنجش شرایط کاری و رفاه ‌کارگری در این مطالعه با مقیاس‌ها و داده‌های سالهای قبلی اروپایی مقایسه شده‌اند. هرچند کارگران اروپای غربی از بالاترین سطح ممکن رفاه حتی در مقایسه با آمریکای شمالی سود می‌برند، اما شرایط پیش رو نسبت به سالهای گذشته نگران کننده است.

برای مثال در بلژیک ۲۱ روز تعطیلات سالانه با حقوق کامل، پرداخت هزینه تردد در مسیر کار و منزل، بیمه تکمیلی سلامت، مزایای بیکاری، حداقل ۷ یورو در روز برای نهار و ۱۳ ماه حقوق، ابتدایی‌ترین مزایای کارگری است، حقوق و مزایایی که بر اساس میزان تورم افزایش می‌یابد. با این همه و با در نظر گرفتن استانداردهای رفاهی وضعیت کارگران بلژیکی نسبت به  گذشته بهتر نشده است.

 به گفته این سندیکا «نگرانی‌های زیادی در میان جامعه کارگری وجود دارد. نگرانی‌هایی نظیر کفاف حقوق در مقابل هزینه‌های ماهیانه، اجاره مسکن، سبد معیشت خانوار و حداقل‌های دیگری نظیر توان پرداخت سفر و تعطیلات تابستانی.»

« تاثیرات منفی این عدم توانایی نه تنها کارگران بلکه خانواده‌های آنها و جامعه‌ را تحت الشعاع قرار می‌دهد... آنچه اهمیت دارد درک این واقعیت است که کارگران تحت فشار زیادی قراردارند، فشارهایی که در جامعه و در نهایت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی نمود پیدا می‌کند.»

در این رابطه یک شهروند بلژیکی بنام  اسماعیل در مصاحبه‌ای به یورونیوز گفت؛ برنامه‌ تعطیلات تابستانی او و خانواده‌اش در این تابستان به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش نقدینگی‌اش منتفی شده است. وی افزود که استخر محله‌اش نزدیک‌ترین چیز به تعطیلات تابستانی است که او و خانواده‌اش این تابستان تجربه خواهند کرد.

وی گفت: «بودجه تعطیلات امسال‌ما مختصرتر است. هزینه‌های تعطیلات رو به افزایش است و من اگر بخواهم امسال به تعطیلات بروم باید حداقل ۵۰۰۰ یورو هزینه کنم.» در ادامه افزود؛ «قبلا هر سال به تعطیلات می‌رفتیم اما درچند سال اخیر برنامه طوری شده که فقط هر دو یا سه سال توان تعطیلات رفتن را داریم.»

به گفته کنفدراسیون اتحادیه سندیکاهای اروپا با ادامه افزایش قیمت‌ها به میزانی که شاهد هستیم شرایط برای شهروندان اروپایی  سخت‌تر خواهد شد.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    چند درصد مردم ایران توانایی مسافرت تابستانه در حدمسافرت اروپایی ها را دارد؟

  • ناشناس
    0

    شوهر من کارگره و از صبح تا شب کار می‌کنه تا از پس مخارج سرسام آور زندگی بربیاد... وقتی هم میاد خونه مثل جنازه می‌افته تو رختخواب ..ما .حتی نمی‌تونیم یک جمعه کنار هم باشیم و تا سر کوچه بریم چه برسه بریم سفر....

  • ایرانی
    0

    کل اروپا 38 میلیون. حالا ایران 70 میلیون اینجوریه.

  • مهدی
    0

    آخیییییییییییبیی

  • کیوان
    0

    ما داریم

  • ناشناس
    0

    نه که ایرانی‌ها همیشه سفر میرن.
    خوش میگذرونن.
    یه شاه عبدالعظیم نمیتونیم بریم

  • نوری
    0

    کاش اروپا هم یه روز به حد رفاه ما برسه تا می تونستن کل 365 روز سال رو برن تعطیلات دور دنیا !!!

  • ابی
    2

    من نمی دونم پس چرا وقتی سه روز تعطیلی میشه جاده های شمال قفل میشن ...فکر کنم آدم فضاییها اول میان ایران بعد میرن شمال....عقل هم خوب چیزیه ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      احتمالا اکثریت تهرانی هستند. باز وضع تهرانی ها بهتر از شهرستانی‌هاست هر چی باشه پایتخت نشین هستند ..

    • ناشناس
      0

      اون مسافرتی که منظور خبره با مسافرتی که میگی شما جاده شمال رو میبندن تو تعطیلات خیلی فرق میکنه اینجا یه چادر میگذارن رو باربند ماشین و پیک نیک رو برمیدارن با یک قابلمه و فلاسک چایی میرن کنار دریا تو گرمای 40 درجه چادر میزنن و بدون هیچ امکاناتی چند روز میگذرونن و برمیگردن شما اونو جزو مسافرت حساب نکن اونطوری که اینا میرن خرجش از خونه موندن کمتره منظور خبر مسافرت با تور و هتل و امکاناته برادر

  • ناشناس
    0

    تازه شدن مثل چندین سال ما

  • 0

    آقا وظیفه دینی ما کمک به هم نوعه پیشنهاد میشه یک سری برنامه ریزان اقتصادی ما برن اروپا همین رفاهی که برا ما درست کردن برای اروپاییا درست کنن مگه بنی آدم اعضای یکدیگر نیسن گناه دارن اروپاییها

  • ناشناس
    0

    منظورتان. ابنست. که ما غصه. خوران خوبی. هستیم. غصه. انهاراهم. ما بخوریم. وکمی کمک کنبم. تا سفرسان. بر قرار شود.

  • ناشناس
    0

    میلیونها ایرانی توان سیر کردن شکم شبانه بچه هاشون با نون خشک و خالی را ندارن.

  • ناشناس
    0

    حساب کن یه اروپایی 15 هزار دلار بذاره جیبش بیاد ایران وبرعکس یه ایرانی بخواد15 هزاردلار پس انداز کنه بره اروپا .

  • راستگو
    0

    ۸درصد خدایی اماره ایران ۷۰درصد اگر یک روز کاز نکنن از گرسنگی می میرن حال چه برسد به تفریح تابستانی من خودم پنج ساله از شهر خودم برا مسافرت بیرون نرفتم بخدا ۳۰میلیون داشتم مسافرت می رفتم

  • ناشناس
    0

    مقاله بدون منبع و الکی از روی شکم نوشته شده.
    در ایران چند میلیون توانایی مسافرت یه هفته ای دارند؟!

  • ناشناس
    0

    بیان از کارگران ثروتمند ایران کمک بگیرند؟؟؟؟!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها