کابینت انزو چیست

شاید در گذشته خیلی به جزئیات دکوراسیون و فضای آشپزخانه اهمیت داده نمی‌شد اما امروزه فضای آشپزخانه و همچنین متریال مصرفی کابینت و نحوه طراحی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

کابینت انزو چیست

امروزه طراحی و تولید کابینت آشپزخانه به یک علم تبدیل شده و تنوع بسیار زیادی در مدل های مختلف کابینت و دکوراسیون آشپزخانه به وجود آمده است. شاید در گذشته خیلی به جزئیات دکوراسیون و فضای آشپزخانه اهمیت داده نمی‌شد اما امروزه فضای آشپزخانه و همچنین متریال مصرفی کابینت و نحوه طراحی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. سبک های مختلفی در تولید کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین آنها سبک های مدرن ، نئوکلاسیک و کلاسیک است.

سبک مدرن

سبک های مدرن به صورت ساده طراحی می شوند. در بیشتر موارد کابینت مدرن با استفاده از ام دی اف ملامینه و هایگلاس اجرا می شود.

سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک معمولاً با استفاده از ام دی اف خام و انواع رنگ های پوششی با طراحی نسبتاً ساده طراحی و تولید می شوند. در واقع بصورت ترکیبی عمل می کنند یعنی ماهیتی مدرن دارند اما کمی شبیه به سبک کلاسیک هم هستند.

سبک کلاسیک

سبک های کلاسیک غالباً با استفاده از متریال چوبی و همچنین روکش چوب اجرا می شوند و گران قیمت تر از سایر کابینت ها هستند.

قیمت کابینت آشپزخانه

قیمت کابینت آشپزخانه تابعی از نوع متریال مصرفی در ساخت کابینت و همچنین هزینه های تولید می باشد. اگر بخواهیم سبک‌های مختلف را از نظر قیمتی با یکدیگر مقایسه کنیم می توان گفت کابینت کلاسیک گران قیمت ترین نوع کابینت و کابینت مدرن ارزانترین مدل کابینت می باشد. کابینت نئوکلاسیک از نظر قیمتی مابین این دو سبک قرار می گیرد.

کابینت انزو چیست؟

یکی از مدل هایی که در دسته کابینت نئوکلاسیک طبقه بندی می شود و در سال های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است کابینت انزو است. این سبک کابینت برگرفته از مدل خاصی از محصولات یک شرکت ایتالیایی است که اولین بار توسط یک شرکت ایرانی در کشورمان طراحی و تولید شد. وقتی صحبت از کابینت انزو به میان می آید اولین تصویری که در ذهن بیشتر افراد شکل می گیرد کابینتی به رنگ سفید براق با درب هایی خاص و حجیم است.

ویژگی‌های کابینت انزو

تفاوتی که کابینت انزو با سایر کابینت های آشپزخانه دارد بیشتر در نوع رنگ مصرفی و مدل درب کابینت است. ضخامت درب کابینت انزو دو تا سه برابر کابینت های معمولی است. در ساخت کابینت انزو بیشتر شرکت ها از ام دی اف خام و روکشی از رنگ پلی استر یا پلی اورتان برای رنگ آمیزی کابینت بهره می برند. بعضی از شرکت ها برای شفافیت بیشتر از رنگ پولیش استفاده می کند و برخی دیگر به همان رنگ فوق براق پلی استر یا پلی اورتان اکتفا می کنند.

یراقی که برای کابینت آشپزخانه سبک انزو استفاده می شود باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد به دلیل ضخامت و وزن زیاد درب کابینت طرح انزو حتماً باید از لولاهای خارجی و درجه یک که توان تحمل وزن بالای درب را داشته باشند، استفاده شود.

مشخصات کابینت انزو

شرکت های زیادی امروزه اقدام به طراحی و تولید کابینت سبک انزو می کنند و هر یک از آنها تکنولوژی های متفاوتی برای تولید این مدل کابینت دارند اما آنچه در تولید کابینت و به ویژه کابینت سبک انزو اهمیت دارد کیفیت رنگ مصرفی و ماشین آلات مورد استفاده برای پاشیدن رنگ است.

تعداد کمی از شرکت های سازننده کابینت طرح انزو با استفاده از ماشین آلات خارجی و تکنولوژی روز دنیا پروسه رنگ آمیزی درب کابینت را انجام می دهند و تعداد زیادی از از شرکت ها به صورت کارگاهی و با استفاده از تجهیزات معمولی فرآیند رنگ آمیزی کابینت را انجام می دهند. به همین دلیل بازه قیمت کابینت انزو در بازار بسیار متغیر است و دلیل این اختلاف قیمت اختلاف فاحشی است که در کیفیت کابینت سبک انزو ایتالیا وجود دارد.

ناگفته نماند که یک مدل کابینت به سبک انزو هم وجود دارد که با استفاده از ام دی اف خام سی ان سی کاری شده و روکش pvc تولید می‌شود که نسبت به کابینت هایی که با استفاده از رنگ تولید می‌شوند قیمت و کیفیت پایین تری دارند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها