پیش‌بینی ‌بازار مسکن در ماه‌های پیش رو/انتظار رشدجهشی قیمت نداریم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تشریح وضعیت بازار مسکن طی ماه‌های پیش‌رو گفت:هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار امسال وجود ندارد.

پیش‌بینی ‌بازار مسکن در ماه‌های پیش رو/انتظار رشدجهشی قیمت نداریم

محمود محمودزاده در گفت وگویی درباره وضعیت بازار مسکن در بهار امسال اظهار داشت: دو بازار مسکن را متصور هستیم، یکی بازار مسکنی که مستقل است و دیگر بازار مسکنی که از بازارهای موازی خود مانند ارز، خودرو، سکه و … نقش پذیر است.

وی افزود: اگر بازار مسکن به طور منفرد مورد مطالعه قرار گیرد، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار امسال وجود ندارد. به خصوص که سرمایه گذاری بزرگی شده و ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی در دست اقدام است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اما اگر بازار مسکن را همزمان با ناپایداری بازارهای دیگر بسنجیم، این موضوع قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان گفت چه تأثیری و با چند درصد سایر بازارها بر بازار مسکن اثرگذار خواهند داشت.

وی یادآور شد: در مجموع ما فکر می‌کنیم که تنش ویژه ای بهار امسال در بازار مسکن نخواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأثیر تورم عمومی بر قیمت مسکن گفت: تورم عمومی قطعاً با بازار مسکن مؤثر است و افزایش نرخ سایر کالاها، قیمت مسکن را نیز افزایش خواهد داد؛ اما آنچه مؤثر است، دامنه قدرت خرید مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین رشد قیمت مسکن در حد افزایش طبیعی قیمت‌ها و در حد تورم عمومی است و انتظار رشد جهش گونه قیمت مسکن در بهار امسال را نداریم. البته این در صورتی است که بازارهای موازی، بر بازار مسکن تأثیر ویژه نداشته باشند.

محمودزاده در خصوص اثرگذاری کرونا بر بازار مسکن تصریح کرد: شیوع این ویروس بر همه بخش‌های اقتصادی و حتی اجتماعی تأثیر داشته و قطعاً در بازار مسکن نیز مؤثر بوده است به طوری که در معاملات فروردین ماه، رکود خرید و فروش مسکن با ۱۲۰۰ فقره معامله را مشاهده کردیم.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    فعلا که بدون انتظار خیلی از اتفاقات داره میوفته و مسئولین مربوطه خواب تشریف دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها