چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از دفاع از فردوسی پور تا پیام آمریکا به ایران درباره پرونده شهید سلیمانی

از دفاع از فردوسی پور تا پیام آمریکا به ایران درباره پرونده شهید سلیمانی، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 4 بهمن ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

جبلی خبر داد: کاهش تعرفه تبلیغات داوطلبان نمایندگی به یک چهارم نرخ‌ قبل

رئیس سازمان صدا و سیما از کاهش تعرفه تبلیغات برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به یک چهارم نرخ‌های قبلی خبر داد.

 پیمان جبلی در حاشیه جلسه چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ هیئت دولت  در جمع خبرنگاران گفت: از روز شنبه تعرفه‌های انتخابات در صدا و سیما تغییر کرد. سازمان به هیات  اجرایی مرکزی انتخابات خبر داد برای کمک به داوطلبان نرخ‌های قبلی تبلیغات تلویزیونی را به یک چهارم قیمت کاهش می‌دهد و همین پیشنهاد به تصویب رسید.

وی گفت که نرخ تعرفه تبلیغات رادیو و تلویزیونی داوطلبان تهرانی ۴۰ میلیون و داوطلبان شهرستانی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

جبلی افزود: براساس پیشنهاد دوم سازمان، در هر حوزه انتخابیه‌ای که داوطلبان بتواند یک درصد آراء را کسب کنند، ما کل مبلغ پرداختی داوطلب را عودت می‌دهیم.

رییس سازمان صدا و سیما در پاسخ به پرسشی درباره علت همکاری نکردن سازمان(صدا و سیما) از تجربه کارگردان‌های موفق در ساخت سریال‌های تلویزیونی، گفت: باید مصداق بگویید تا بتوانم دقیق‌تر صحبت کنم. هم اکنون کارگردان‌های موفقی هم هستند که مشغول به کار هستند.  اما به صورت کلی باید بگویم ممکن است کارگردان‌هایی باشند که پیشنهادی نداشته باشند یا با سازمان به توافق نرسیده باشند یا خودِ کارگردان تمایلی به همکاری نداشته باشد.

وی درباره حضور مجدد مهران مدیری در برنامه‌های تلویزیونی گفت: اجازه دهید بنده در این باره سخنی نگویم چون دیگران در این خصوص زیاد صحبت کرده‌اند.

وحیدی: محدودیتی در فروش نان نداریم

وزیر کشور هرگونه محدودیت در فروش نان به هموطنان‌مان را تکذیب کرد.

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ هیئت دولت  در جمع خبرنگاران درباره محدودیت فروش نان به هموطنان گفت: این خبر غلط است. چنین مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: آرد نانوانی‌ها براساس میزان مصرف و فروش به آن‌ها تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.

ضرغامی: پای فردوسی‌پور ایستاده‌ام

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد یکی از کسانی است که پای عادل فردوسی‌پور ایستاده است.

سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز -چهارشنبه -۴ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به مصاحبه یکی از مدیران صداوسیما که گفته بود قرار بود در زمان ضرغامی فردوسی‌پور کنار گذاشته شود اما این اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: من خودم هنوز این مصاحبه را نخوانده‌ام اما اگر در حاکمیت تا همین الان که با هم صحبت می‌کنیم دو نفر باشند که پای فردوسی‌پور و خدماتش ایستاده باشند یکی از آن‌ها ضرغامی است.

دهقان: آمریکا به تذکر ایران درباره ترور شهید سلیمانی پاسخ داد

معاون حقوقی رئیس جمهور از پاسخ آمریکا به تذکر ایران در پرونده ترور سردار سلیمانی خبر داد.

 محمد دهقان صبح امروز -چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه تبادل محکومان با عراق به خوبی همکاری می‌کنیم و گفت‌وگوهایی هم در این زمینه داریم.

وی با اشاره پرونده ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: بین دو کشور ایران و عراق در پرونده شهید سلیمانی هم گفت‌گوهایی صورت گرفته است. البته هر کشوری ملاحظات خودش را دارد. تقاضای ما از دولت عراق این بوده که در موضوع ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه چون جنایت در عراق اتفاق افتاده، دادستان عراق وارد شده است و منتظر صدور کیفرخواست هستیم تا آنها اقدامات خودشان را انجام دهند. ما هم البته در داخل کشور پرونده جنایی علیه جنایتکارانی که شهید سلیمانی را ترور کردند تشکیل داده‌ایم و در مرجع قضایی در حالپیگیری است.

دهقان درباره پیگیری این پرونده در مجامع بین‌المللی گفت: ما در عین حال در این موضوع پرونده بین‌المللی هم داریم که آن را هم تعقیب می‌کنیم. فکر می‌کردیم آمریکایی‌ها پاسخ تذکر ما را ندهند ولی اخیرا پاسخ داده‌اند و منتظر هستیم تا نظر قطعی خودشان را اعلام کنند که آیا ما با آنها وارد داوری می‌شویم یا نمی‌شویم. هر اتفاقی بیفتد در پرونده آثار حقوقی خودش را خواهد داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین درباره اقدامات حقوقی در قبال به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه بیان کرد: طبیعتا بخشی از این موضوع اقدامات حقوقی است که باید اتفاق بیفتد. متاسفانه بخشی از اقداماتی که رژیم صهیونیستی در سوریه انجام می‌دهد فراتر از مسائل حقوقی است.

یکی از وظایفی که به ما سپرده شده ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی است که تلاش می‌کنیم تا روز برگزاری انتخابات این زیرساخت‌ها، پایداری لازم را داشته باشند تا در شعب اخذ رأی سامانه‌های مرتبط در دسترس برگزارکنندگان انتخابات باشد

زارع‌پور: تا سال ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله‌های ۱۰۰۰ کیلویی در مدار برسیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم محموله‌های چندصد کیلویی را در مدار قرار بدهیم و در افق ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله‌های هزار کیلویی در مدار برسیم.

 عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا اظهار کرد: این دهمین پرتاب در دولت سیزدهم بود. اولین پرتاب در دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد و تا دی ۱۴۰۲ به ۱۰ پرتاب رسیدیم که معادل ۱۰ سال پیش از آن بوده است.

وی افزود: انشالله پرتاب‌های دیگری هم خواهیم داشت. این پرتاب‌ها ثمره کارهایی است که صنعت فضایی کشور روی زمین انجام می‌دهد. تا زمانی که ماهواره‌ یا محموله‌ای به فضا نرود نمی‌دانیم درست کار می‌کند یا نه.

زارع‌پور افزود: برای اولین‌بار در این پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست یافتیم. ماهواره‌برهای ما در کلاس سبک در مدار ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتری تصویب شدند. این اتفاق در همین دولت رقم خورد و البته محصول تلاش‌های ۱۵ سال گذشته است. مدار ۷۵۰ کیلومتری کروی است و مزایای زیادی دارد. برای تصویربرداری در تعداد دفعات کمتری از این فاصله می‌توان عرض بیشتری تصویربرداری کرد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: الان در مدار ۵۰۰ و ۷۵۰ کیلومتری محموله ۱۰۰ کیلوگرمی قرار می‌دهیم. تلاش می‌کنیم محموله‌های چندصد کیلویی را در مدار قرار بدهیم. در افق ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله‌های هزار کیلویی در مدار برسیم. نگاه دولت سیزدهم به این حوزه راهبردی است. رئیس‌جمهور این موضوع را جدی پیگیری می‌کند و تا به حال دو جلسه شورای‌عالی فضایی برگزار شده و جلسه سوم هم تشکیل می‌شود. در بخش دفاعی و در وزارت ارتباطات همه همدل شدیم تا صنعت فضایی را به یک نقطه مطلوب برسانیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ضمانت افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خرداد ۱۴۰۳ از اپراتورها، تاکید کرد: دیروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان اپراتورها در وزارت ارتباطات برگزار شد. در آنجا داشبوردی رونمایی شد که آن را به شکل عمومی اعلام کردیم. مردم می‌توانند ببینند سرعت اینترنت اکنون چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود. سازمان تنظیم مقررات به عنوان نماینده مردم حتماً بر عملکرد اپراتورها نظارت می‌کند. ما این امر را به الحاقیه پروانه اپراتورها که اگر انجام ندهند با آنان برخورد و جریمه شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای برگزاری انتخابات، گفت: یکی از وظایفی که به ما سپرده شده ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی است که تلاش می‌کنیم تا روز برگزاری انتخابات این زیرساخت‌ها، پایداری لازم را داشته باشند تا در شعب اخذ رأی سامانه‌های مرتبط در دسترس برگزارکنندگان انتخابات باشد.

زارع‌پور همچنین با ارائه آماری از استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: براساس گزارشات استقبال از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی ۵ برابر شده است و روز به روز به مخاطبان آن‌ها افزوده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تمدید ثبت‌نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر، گفت: به مناسبت ۱۳ رجب ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر تمدید شد و کسانی که هنوز موفق نشدند می‌توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت هوشمند شماره تلفن خود را مشخص کنند تا اینترنت رایگان برای آن‌ها فعال شود.

بهادری‌جهرمی: بنزین هم چنان شش ماه ذخیره می‌ماند

سخنگوی دولت گفت: بنزین گران نمی‌شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد کرونا در ایام کرونا تصمیماتی درباره سهمیه‌بندی بنزین گرفته بود چون ممنوعیت‌هایی برای سفر وجود داشت که پس از ماه‌های اتمام دوره کرونا و عادی شدن شرایط، این ستاد کان لم یکن شد. در حالت عادی قبل کرونا بنزین شش ماه ذخیره می‌شد و الان هم همین است. دو سه بار عرض کرده‌ام تغییر قیمت در دستور کار نیست.

دهقانی فیروزآبادی: تا پایان سال ۳ هزار نخبه در دولت استخدام می‌شوند

معاون علمی رئیس‌جمهور از اخذ ۳ هزار ردیف استخدامی برای نخبگان در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

 روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی ویژه برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ شد و از شنبه در سامانه دانا در بنیاد علمی نخبگان اعلام شد و تاکنون نزدیک ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این میزان، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه هستند که در حال بررسی است و بزودی برای جایابی در دستگاه‌ها اعلام می‌شود. بنابراین امیدواریم امسال هم ۳ هزار شغل دولتی برای نخبگان و استعدادهای برتر داشته باشیم.

معاون علمی رئیس‌جمهور یادآور شد: یکی از اقدامات دیگر که در توافق اولیه با سازمان اداری استخدامی قرار گرفته این است که برای جذب نخبگانی که در دولت جذب می‌شوند، علاقمندی بیشتری به کارشان داشته باشند، یک بخش «فوق‌العاده اثربخشی» در حقوق‌شان در نظر گرفتیم که باتوجه به اثربخشی در سازمان خود نظیر افزایش بهره‌وری یا ارائه طرحی که باعث ارتقای کیفیت برنامه‌های سازمان می‌شود، یک جزء حقوقی این‌چنینی داشته باشند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    خلاصه سخنان وزرای دولت:
    تمام کشور های جهان در حال نابودی و فروپاشی هستند و فقط ایران در حال پیشرفت می باشد!!!!!!
    احسنت

  • ناشناس
    0

    ی مشت چرت وپرت

  • ناشناس
    0

    به نام خدا
    احتمالاً نمایندگان سازمان تنظیم مقررات از دو جا حقوق می گیرند
    1- هم از سهامدار اصلی مخابرات ایران
    و
    2- هم از دولت به خاطر اینکه به عنوان نماینده مردم حتماً بر عملکرد اپراتورها نظارت می‌کنند. ما این امر را به الحاقیه پروانه اپراتورها که اگر انجام ندهند با آنان برخورد و جریمه شوند.
    ولی از ردیف اول فوق حقوق سنگین تری می گیرد (به خاطر چشم پوشی و عدم گزارش تخلفات اپراتورها ).

  • ال سی تی
    0

    وزیر ارتباطات عزیز فکری برای مرخص کردن ۳۷ سال سابقه های دوست نمی‌کنی؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها