برگزاری رزمایش مرکب روی نقشه مقابله با گروه های تروریستی در دانشگاه جنگ ارتش

رزمایش مرکب روی نقشه مقابله با گروههای تروریستی (یک طرفه کنترل شده) با شرکت کشورهای ایران، سوریه و عراق از روز شنبه به مدت یک هفته در دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

برگزاری رزمایش مرکب روی نقشه مقابله با گروه های تروریستی در دانشگاه جنگ ارتش

امیر سرتیپ دکتر حسین ولیوندزمانی، فرمانده دانشگاه جنگ در مراسم توجیه رزمایش اعلام داشتن که این رزمایش با هدف توسعه مهارت‌های طرحریزی و هدایت عملیاتهای نظامی در مقابله با گروه‌های تروریستی و انتقال تجربه بین فرماندهان و افسران ایرانی، سوری و عراقی برگزار می‌شود.

به گفته وی، عملیات‌های مرکب، یکی از پیچیده‌ترین انواع عملیات‌های نظامی است که در آن نیروهای عمده نظامی دو یا چند کشور برای اجرای یک ماموریت واحد در قالب یک فرماندهی، در کنار هم در جنگ شرکت میکنند. برای انجام موفقیت‌آمیز این نوع عملیات، تمرینهای مختلفی با حضور نیروهای کشورهای دوست و همسو انجام می‌شود که رزمایش مرکب روی نقشه از جمله مهمترین آنها است.

وی افزود: از عومل مهمی که طرح‌ریزی و اجرای اینگونه عملیاتها را دشوار می‌کند، تفاوتهای اجتماعی و اقتصادی (زبان، مذهب، رسوم و سنن، سطح زندگی و غیره) تفاوتهای سیاسی (شکل حکومت، ثبات، امتیازات بینالمللی و اهداف سیاسی) و تفاوتهای نظامی (سازمان، دکترین، تاکتیک و لجستیک ) است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها