امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه ارتش با دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره)

تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حوزه‌های آینده‌پژوهی و آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه ارتش با دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره)

با توجه به ظرفیت های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، امروز جلسه‌ای با حضور امیر سرتیپ دکتر حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و دکتر سیدعلی قاسم زاده ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و مسئولین آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه برگزار شد.

از یکسو دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مؤسس رشته آینده پژوهی در ایران است که دارای بیشترین تعداد فارغ‌التحصیل دکتری آینده پژوهی در ایران می‌باشد و از سوی دیگر، دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه نظامی کشور و عالی‌ترین مرجع علمی ارتش که متولی اصلی آموزش فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کلان در حوزه جنگ است، زمینه امضای این همکاری را به وجود آورد.

photo_2023-05-03_21-40-55

ضرورت روزافزون کاربست دانش آینده‌پژوهی در حوزه‌های سخت و نرم دفاعی و نظامی، باعث شد تفاهم‌نامه با هدف انتقال دانش و تجربیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حوزه آینده‌پژوهی به دافوس و استفاده از ظرفیت دافوس به‌منظور انجام همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مشترک در حوزه آینده‌پژوهی دفاعی منعقد شود.

photo_2023-05-03_21-40-56

همچنین با توجه به سابقه طولانی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نظامی بین‌المللی و به تبع آن، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان، تفاهم‌نامه‌ای با هدف انتقال دانش و تجربیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان به دافوس و استفاده از ظرفیت دافوس به‌منظور انجام همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مشترک در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان امضا شد.

در جریان این جلسه، از مرکز بازی جنگ، موزه دانشگاه جنگ و دانشکده های دافوس نیز بازید به‌عمل آمد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها