سردار قاسم سلیمانی: من هم به نوعی اهل سنت هستم

سردار سلیمانی چند سال پیش در نامه‌ای نوشت: بنده شیعه هستم و شما اهل سنت. البته بنده نیز به نحوی سنی هستم چون ما به سنت رسول الله(ص) معتقدیم و ان شاءالله در تلاشیم گام در مسیر ایشان بگذاریم.

سردار قاسم سلیمانی: من هم به نوعی اهل سنت هستم

چندی پیش نامه عربی سردارحاج قاسم سلیمانی برای صاحب منزلی که وی در خلال عملیات آزادسازی البوکمال، از آن منزل به عنوان مقر استفاده کرد منتشر شده بود.
متن ترجمه شده نامه ای که سردار سلیمانی به صاحب خانه ای که در بوکمال به عنوان مقر فرماندهی استفاده کرده بود نوشت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده‌ی عزیز و محترم

سلام علیکم

بنده برادر فقیر شما قاسم سلیمانی هستم.

شما قطعا بنده را می‌شناسید.

بنده و ما بسیار به اهل سنت همه‌ی جهان کمک کردیم. بنده شیعه هستم و شما اهل سنت. البته بنده نیز به نحوی سنی هستم چون ما به سنت رسول الله(ص) معتقدیم و ان شاءالله در تلاشیم گام در مسیر ایشان بگذاریم. و شما نیز به نحوی شیعه هستید چون اهل بیت علیهم السلام را دوست دارید. بنده از کتاب قرآن و صحیح بخاری و کتاب‌های دیگری که در خانه‌ی شما بود متوجه شدم شما متدین هستید.

اولا عذرمی‌خواهم و امیدوارم ما را ببخشید که بدون اجازه از خانه‌تان استفاده کردیم.

ثانیا اگر خانه‌تان خسارتی دیده است حاضریم خسارتش را بدهیم.

از سوی خودمان و شما با قرآن کریم استخاره کردیم و جواب استخاره آیات مبارک سوره‌ی فرقان در صفحات ۳۶۱ و ۳۶۲ بود. امیدوارم این آیات را بخوانید و درباره‌ی آن‌ها بیاندیشید همان‌گونه که ما اندیشیدیم.

بنده در خانه‌ی شما نماز خواندم و دو رکعت نیز به نیت شما خواندم و برای عاقبت‌به‌خیری‌تان دعا کردم.

محتاج دعای شما

فرزند و برادرتان

سلیمانی

اگر فکر می‌کنید بنده یا ما به خاطر استفاده‌ی بی‌اجازه از خانه‌تان مدیون شما هستیم، این شماره‌ی تلفن بنده در ایران است. خواهش می‌کنم با ما تماس بگیرید و بنده حاضرم هر درخواستی داشته باشید انجام دهم.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • م.ع
    0

    روح این مرد بزرگ شاد و یادشان گرامی باد.

  • عباس
    0

    خداوندروح بزرگش راشادکندمردبزرگ ومخلصی بود

  • بحث نکن
    0

    ▅ ▆ ▇ █ جای آدم های خوب را . . . یا باید یکی بهتر از اون پر کنه !!! . . . یا با خاطرات خوبش پر میشه . . . █ ▇ ▆ ▅ درود بر سردار دلها . . .

    نظرات شما -
    • سردار الاغ
      0

      روحت تو هم شاد

  • جم
    0

    سلام بر سردار بزرگ اسلام. ایشان در خط مقدم نبرد با شیاطین قرار دارد. کسی که قلبش به نور ایمان روشن شود شیعه و سنی برایش یکی است. ما همه امت حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله هستیم. دین پیامبر اسلام دین مهربانی است کسانی که به نام این دین در حال کشتن بی گناهان هستند آموزش دیدگان سرویس های جاسوسی شیطان هستند. الگوی مرد مسلمان سردار سلیمانی است.

  • مرضیه
    0

    آسمان سوخت زمین سوخت و،باران نگرفت زندگی بعد تو بر هیچکس آرام نگرفت...

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      با تبلیغات و عوامفریبی نمی توان کسی را بزرگ جلوه داد اگه هم بشه بعد یک مدت کوتاه جایش را تنفر میگیره مردم هوشمند هستن

  • مرضیه
    0

    دانی که دلم چه از خدا میخواهد؟ بی پرده بگویم که تو را میخواهد...

  • پناهنده
    0

    کافی است صدا و سیما بگوید، فلانی خوب است، تا مغزهای منجمد تأیید کنند و اگر چند صباح دیگر بگوید همان شخص بد است باز هم تأیید می کنند، از دست گوسفندان به گرگهای بیابان پناه می بریم

    نظرات شما -
    • قدرت اله قوی کتف
      0

      شهید از یاد رفته بر باد رفته تو روحت شاد

    • ب
      0

      امثال تو که پناهنده به ارودگاه منافقین شده اید باید هم مخالف سردار دلها باشید

    • روزبه
      0

      مغزهای منجمد و زنگ زده

  • امیررضا
    0

    سردار سلیمانی فقط بسیجی بود

  • کاربر ناشناس
    0

    ای جان جانان یادت بخیر.چقدر بعد از رفتنت احساس تنهایی می کنیم.بهترش بگویم خوار وذلیل شدیم.روحت شادویادت گرامی.

  • شهروز
    0

    اینقدر حرفها و سوژه های تکراری نگذارید ملت خودشون کم درد و غصه ندارن

  • محسن
    0

    امیدواریم وحدت بین شیعه وسنی در حد شعار نماند. نزدیک شدن ایران و عربستان اگر تبدیل به کوتاه تر شدن دست امریکا از منطقه بشود اتفاق خوبیست. یادش به خیر سردار که همواره در قلب ما خواهد ماند و با شهادتش محبوب تر شد. این پیامش هم در راستای وحدت شیعه و سنی بود. متاسفانه هنوز کشورهایی در امت اسلام هستند که نژاد و فرقه گرایی رو به وحدت ترجیح میدهند . حتی به قیمت نزدیک شدن به اسرائیلی که در عداوت با مسلمین زبان زد است.

  • ایرانی
    0

    بین مذاهب هرگز وحدت به وجود نخواهد امد . چون سران مذاهی سوپر مارکت دارانی هستند .که منافعی شخصی را بر منافع جمعی ارجحیت می بخشند . چند ده سال است با پول مفت ملت هرساله چند صد مفت با هزینه گذاف به یک کفرانس بی محتوی و پوچ به ایران می اورید . کو نتیجه اش؟ چقدر وحدت حاصل کرده اید ؟ با چند کشور مسلمان روابط حسنه دارید؟ شما ها استاد دشمن سازی و تفرقه افکنی هستید . از این شعبده بازی دست بر دارید...دین در بین مذاهب شما نابود شده .باور کنید امروز شخص امام زمان هم بیاید بدست همین مدعیان انتظار کشته خواهد شد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها