استفاده از گذرنامه و کارت پرواز در فرودگاه هیتروی لندن منسوخ شد

با افزوده شدن فناوری شناسایی چهره به فرودگاه هیتروی لندن از تابستان امسال، مسافران این فرودگاه دیگر نیازی به نشان دادن گذرنامه یا کارت پرواز خود نخواهند داشت.

استفاده از گذرنامه و کارت پرواز در فرودگاه هیتروی لندن منسوخ شد

با افزوده شدن فناوری شناسایی چهره به فرودگاه هیتروی لندن از تابستان امسال، مسافران این فرودگاه دیگر نیازی به نشان دادن گذرنامه یا کارت پرواز خود نخواهند داشت. این طرح بزرگ با 50 میلیون پوند هزینه در فرودگاه یادشده به اجرا در می آید. با این کار اسکن گذرنامه های مسافران در کیوسک های خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان صورت می گیرد.

هدف از استفاده از این فناوری کاهش مدت زمان مورد نیاز برای بررسی و کنترل مسافران در زمان حضور در فرودگاه است. هر سال بیش از 78 میلیون نفر از فرودگاه هیتروی لندن استفاده می کنند و فناوری مذکور نقش مهمی در کاهش زمان انتظار و کاسته شدن از هزینه های عملیاتی ایفا می کند.

با استفاده از فناوری یادشده نیازی به نشان دادن کارت های پرواز نیز نخواهد بود و اگر تصویر هر شخص با تصویر گذرنامه وی مطابقت داشته باشد، تمامی فرایندهای پروازی به طور خودکار انجام می شوند.

اگر چه پیش از این از فناوری شناسایی چهره برای کنترل ویژگی های بیومتریک افرادی که وارد لندن می شدند، استفاده می شد؛ اما این اولین بار در انگلیس است که فناوری تشخیص چهره در تمامی مراحل پروازی مورد استفاده قرار میگیرد.

گتویک دومین فرودگاه بزرگ انگلیس هم در حال برنامه ریزی برای استفاده از این فناوری است و استفاده آزمایشی از آن را از ماه آینده آغاز می کند.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها