فیسبوک در تلاش است تا محبوبیت از دست رفته خود را بدست آورد

به تازگی مسئولان فیسبوک در تلاش هستند تا با ارائه آپدیت‌های جدید محبوبیت از دست رفته و عدم اعتماد کاربران به این شبکه اجتماعی را جبران کنند.

فیسبوک در تلاش است تا محبوبیت از دست رفته خود را بدست آورد

کاربران فیسبوک می‌توانند با بروزرسانی نسخه در حال استفاده خود از نرم‌افزار این برنامه ویژگی‌های جدید قسمت پروفایل را مشاهده و استفاده کنند.

این ویژگی‌های جدید شامل تغییراتی در نحوه مدیریت پروفایل شخصی و افزودن بخشی جدید به صفحه اعضای خانواده و دوستان است تا در صورت مرگ این افراد بتوان صفحه آن‌ها را مدیریت کرد و خاطراتشان را با سایر افراد به اشتراک گذاشت. نسخه جدید فیسبوک عملکردی دوگانه دارد یعنی علاوه بر حفظ صفحه قدیم کاربران از دست رفته، خاطرات و پست‌های جدید را نیز در صفحه قرار می‌دهد.

علاوه بر ویژگی‌های گفته شده فیسبوک امکانت بیشتری را برای مشاهده پست‌های افراد فوت شده را در اختیار دوستانشان قرار می‌دهد. در فیسبوک جدید والدین کنترل بیشتری بر روی صفحات کودکان زیر ۱۸ سال خود دارند و می‌توانند با شرایطی خاص و کنترل شده به نظارت عملکرد و ارتباطات فرزندان خود در این شبکه اجتماعی بپردازند.

در ضمن امکان تماس صوتی والدین با فرزندان خود نیز فراهم شده است. فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی نسخه جدید این شبکه اجتماعی را ارتقا داده و از همین رو به کاربران خود قول داده است با نظارت بسیار بیشتری بر روی صفحات موجود در این برنامه، تا حد ممکن از انتشار و به اشتراک گذاری محتوا‌های غیر انسانی و غیر اخلاقی جلوگیری کنند.

هرچند که به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشند تا اندکی از بی اعتمادی مردم و کاربران به شبکه اجتماعی فیسبوک را کاهش دهند. گفتنی است؛ فیسبوک در بازه های زمانی مختلف با فروش اطلاعات کاربران خود به مراکز پژوهشی اعتماد بسیاری از کاربرانش را از دست داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها