میزان استفاده بی خطر کودکان از دستگاه های هوشمند در شبانه روز مشخص شد

بنابر تحقیقاتی تازه، کودکانی که بیشتر از دو ساعت از روز را صرف موبایل هوشمند خود یا تماشای تلویزیون می کنند در خطر آسیب مغزی هستند.

میزان استفاده بی خطر کودکان از دستگاه های هوشمند در شبانه روز مشخص شد

محققان می گویند تجربه بیش از اندازه بازی های ویدیویی، شبکه های اجتماعی و تماشای برنامه های تلویزیونی می تواند به رشد ضعیف تر مغز منجر شود.

آمار و ارقام نشان می دهد کودکانی که اکثر وقت خود را صرف دیوایس های الکترونیکی یا تماشای تلویزیون می کنند عملکرد شناختی حدوداً 5 درصد ضعیف تری نسبت به دیگر کودکان 8 تا 11 ساله دارند.

محققان باور دارند که کار با دیوایس های الکترونیکی و تماشای تلویزیون نمی تواند به اندازه کتاب خواندن در تحریک مغز موثر باشد و ضمناً کیفیت خواب کمتر را به همراه می آورد که فاکتور مهم دیگری در شکل گیری مغز کودک است.

دکتر جرمی والش که هدایت این تحقیقات را برعهده داشته می گوید کودکان باید تناسبی مناسب میان فعالیت های خود برقرار کنند. به گفته او رفتارها و فعالیت های روزانه بر رشد مغزی کودک موثر هستند و خواب هم به صورت جداگانه می تواند بر ادراک تاثیر بگذارد. «ما متوجه شدیم که استفاده بیش از دو ساعته [از موبایل های هوشمند یا تلویزیون] به رشد ضعیف تر ادراک در کودکان ارتباط دارد».

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها