بازار هند در تسخیر شیائومی و سامسونگ

شیائومی و سامسونگ توانستند بیش از 60 درصد بازار هند را از آن خود کنند.

بازار هند در تسخیر شیائومی و سامسونگ

بازار موبایل در کشورهای توسعه یافته تقریبا اشباع شده است. آن ها موبایل های هوشمند را سریع تر درک کردند، حالا بیشتر پرچمدار می خرند و دوره تعویض موبایل پرچمدار به بیش از 2 سال رسیده است، پس آن جا مکان خوبی برای فعالیت شرکت های موبایلی نیست! بازار تشنه جدید برای این شرکت ها را می توان بازارهای در حال توسعه دانست که یکی از این بازارها، بازار موبایل هند است و سومین بازار بزرگ در این زمینه به شمار می رود. حالا در جدیدترین گزارش ها می خوانیم که بازار هند در تسخیر شیائومی و سامسونگ است!

سهم برندهای مختلف از بازار هند در چارک دوم سال 2018
همانطور که می بیینید، شیائومی رتبه اول بازار را با سهمی تقریبا برابر با سامسونگ کسب کرده است. این دو برند با سهم برابر توانسته اند مجموعا 60٪ بازار هند را از آن خود کنند و این فوق العاده است. سامسونگ توانسته با تغییر راهبرد و ارایه موبایل های صحیح در مقابل رشد انفجاری شیائومی بیاستد و پپس از 3 سال بهترین چارک خود را تجربه کند! حتی می دانیم که سامسونگ بزرگترین کارخانه تولید موبایل را در هند تاسیس کرده است. تا پیش از این آمارها خیلی با هم درگیر بودند و همیشه سوال بود که چه شرکتی در بازار هند اول است؟ سامسونگ یا شیائومی؟

در مقابل دو رتبه دیگر متعلق به چینی هاست که تا حدودی توانسته اند فروش خود را افزایش دهند اما بیشترین رشد در این بین برای ایسوس بوده، شرکتی که تا 3 برابر افزایش در فروش را تجربه نموده است.

اپل اما 50٪ افت در فروش را تجربه می کند، شرکتی که حاشیه سود بسیار بیشتری نسبت به شرکت های نام برده بالای لیست دارد اما مسلما آن ها به این سهم کم از بازار قانع نیستند و سعی می کنند تا با سیاست های طولانی مدت تر بتواند یکی از بازیگران اصلی این بازار چموش باشد! چندی پیش در ترنجی خواندیم که در نیمه اول 2018 اپل تنها 1 میلیون آیفون در هند فروخته است!

بد نیست بدانید پرفروش ترین موبایل هند را سامسونگ گلکسی جی 2 پرو و شیائومی ردمی 5A تشکیل داده اند! می توانید کاملا درک کنید که چه بازار خاصی است! نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار ایران بیشتر شبیه به بازار هند رفتار می کند یا بازار اروپا؟

منبع:ترنجی

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها