مسابقه سه میلیاردر برای رسیدن به فضا؛ کدام یک برنده خواهد شد؟

ایلان ماسک، جف بزوس و ریچارد برنسون سه سرمایه‌دار بزرگ درگیر در یک رقابت‌های فضایی هستند و ما هنوز نمی‌دانیم برنده‌ی نهایی این رقابت‌ها کدام خواهد بود.

مسابقه سه میلیاردر برای رسیدن به فضا؛ کدام یک برنده خواهد شد؟

ایلان ماسک به مریخ چشم دوخته است؛ جف بزوس عزم ماه دارد؛ و ریچارد برنسون به‌ فکر گردشگری در فضاست. برخی معتقدند که آن‌ها اول باید زمین را نجات دهند. این مردان هر سه سرمایه‌دار و عاشق فضا هستند. ایلان ماسک می‌خواهد به مریخ پرواز کند؛ جف بزوس، رئیس آمازون، رویای ایجاد یک جامعه در ماه را در سر می‌پروراند و ریچارد برانسون نیز می‌خواهد تحت بنر ویرجین، نوعی گردشگری فضایی راه بیندازد.
انگیزه‌ی این افراد چیست؟ آیا آن‌ها نباید از پول‌هایشان برای بهبود وضعیت سیاره‌ی زمین استفاده کنند؟ کریستین دیونپورت نویسنده‌ی کتاب بارون‌های فضایی در خانه‌اش در واشینگتن از رقابت شدید میان این میلیاردرها صحبت می‌کند، درمورد بینش متفاوت آن‌ها در مورد کیهان توضیح می‌دهد و درمورد عدم حضور زنان در فضا مطالبی را بیان می‌کند.

ایلان ماسک و جف بزوس، دو تن از میلیاردرها در قلب کتاب شما، نمی‌توانستند از نظر شخصیتی و شیو‌ه‌هایشان در کشف فضا متفاوت باشند. ما را با شخصیت‌ و برنامه‌های آن‌ها آشنا کنید.

میلیاردرهای ما بسیار با هم تفاوت دارند. ایلان ماسک نابغه‌ای در زمینه‌ی بازاریابی است که توجه زیادی از جانب رسانه دریافت می‌کند و بسیاری از آن‌ها هم توسط خودش به وجود می‌آید. در نقطه‌ی مقابل بزوس قرار دارد. بزوس بسیار مرموز و آرام‌ است. پروژه‌ی بلو اوریجین سال‌های زیادی مخفی باقی ماند. بسیاری از افراد نمی‌دانستند که پروژه مربوط‌ به حوالی سال ۲۰۰۰ است و این دقیقا خواسته‌ی خود بزوس بود./زومیت

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها