خواب زمستانی انسان‌ها برای سفر به مریخ!

خواب زمستانی حالتی است که موجودات زنده می‌توانند عملکردهای اساسی خود را مثل انرژی مورد نیاز خود حفظ کنند و با کمبود آب کنار بیایند همچنین می‌تواند استرس روانی و کسالت فضانوردان را نیز کاهش دهد بنابراین راه حل مناسبی برای ماموریت های فضایی طولانی و پر خطر است.

خواب زمستانی انسان‌ها برای سفر به مریخ!

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری به نقل از یورونیوز، آژانس فضایی اروپا می‌گوید: «خواب زمستانی برای سفر به سیارات دیگر آسیب‌پذیر است چرا که فضانوردان برای رفتن به سیاراتی همچون مریخ باید ۸ ماه بدون توقف در حال حرکت باشند و این موضوع سفر را طولانی و خسته کننده می‌کند.» 

فضانوردان در طی سفر فضایی در معرض تشعشعات قرار می‌گیرند که باعث ایجاد سرطان، آب مروارید و همچنین افزایش مشکلات سیستم عصبی می‌شود. خواب زمستانی با ایجاد محفظه آبی و سپر محافظ برای فضانوردان می‌تواند این مشکل را حل کند. 

هنگامی که فضانوردان داخل محفظه خود برای خواب زمستانی قرار می‌گیرند داروهایی برای تنظیم سوخت و ساز، کاهش دمای بدن و خستگی به آنها تزریق می‌شود و پس از بازگشت آنها به زمین به تدریج به حالت عادی خود باز می‌گردند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    حالا این تحقیقات علمی را با درگیری های بی پایان خاورمیانه مقایسه کنید،که ملت های این منطقه قرن ها برای هیچ و پوچ با هم در حال جنگ و جدال هستند و هیچ افق روشنی برای پایان این مصیبت ها هم دیده نمی شود.!!!!!!!!!ای بشر خاورمیانه از خواب غفلت دیگه بیدار شو،بیدار شو

  • ناشناس
    1

    خب نرن چه کاریه . حالا روی زمین چه خبره که بخوان برن مریخ . والا . ما که هنوز چهار تا شهر نرفتیم اینا فکر مریخن

  • علی
    1

    سه چهار ماهی هست میخوام برنامه ریزی کنم یکی دو روزی برم شمال ، جفت و جور نمیشه!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها