۱۱۰ نقاشی ماقبل تاریخ باستان‌شناسان را متعجب کرد

نقاشی‌ها و حکاکی‌هایی در غار متعلق به حداقل ۲۴۰۰۰ سال پیش در نزدیکی والنسیا در اسپانیا کشف شد.

۱۱۰ نقاشی ماقبل تاریخ باستان‌شناسان را متعجب کرد

 باستان‌شناسان بیش از ۱۱۰ نقاشی و حکاکی ماقبل تاریخ مربوط به حداقل ۲۴۰۰۰ سال پیش را در نزدیکی والنسیا اسپانیا کشف کردند.

این تیم درباره این یافته گفت: این نقاشی‌های دوره پارینه سنگی یا عصر حجر مسلماً از مهم‌ترین کشف‌های انجام شده در سواحل ایبری شرقی در اروپا است.

مردم محلی و کوهنوردان مدت‌ها در مورد کووا دونز که غاری به طول ۱۶۴۰ فوت (۵۰۰ متر) است داستان‌هایی مطرح می‌کردند. اگرچه یافته‌های عصر آهن از غار شناخته شده بود، آثار هنری پارینه سنگی تا زمانی که محققان آن را در سال ۲۰۲۱ کشف کردند، مستند نبود.

۱۱۰ نقاشی ماقبل تاریخ باستان‌شناسان را متعجب کرد

هرچند اسپانیا دارای بیشترین مکان‌های کشف نقاشی‌های غار‌های پارینه سنگی در جهان است، اما در ایبری شرقی تاکنون کمترین تعداد از این آثار بدست آمده بود.

در میان نقاشی‌های بدست آمده حکاکی و آثاری از طرح ماده گوزن قرمز، گاو کوهان دار و… دیده می‌شود.

درواقع آثار پارینه سنگی به دلیل تعداد زیاد نقوش و تکنیک‌های به کار رفته در ساخت آن‌ها برجسته می‌شود. این غار حتی ممکن است بیشترین نقوش عصر حجر را در میان غار‌های اروپا به نمایش بگذارد.

در مطالعه جدید، محققان حداقل ۱۹ تصویر از حیوانات، از جمله اسب، ماده گوزن قرمز، آئوروچ و گوزن را ثبت کردند. هنر دیگر شامل نشانه‌هایی مانند مستطیل، خطوط جدا شده و خطوطی با شیار کم عمق است که با کشیدن انگشتان یا ابزار‌ها روی یک سطح نرم ایجاد می‌شود. به گفته محققان، بسیاری از نقوش با استفاده از خاک رس قرمز و غنی از آهن ساخته شده‌اند - تکنیکی که به ندرت در هنر پارینه سنگی دیده می‌شود.

۱۱۰ نقاشی ماقبل تاریخ باستان‌شناسان را متعجب کرد

باستان‌شناسان در این خصوص گفته‌اند: حیوانات و نشانه‌ها به سادگی با کشیدن انگشتان و کف دست‌های پوشیده شده با خاک رس روی دیوار‌ها به تصویر کشیده شده‌اند.

محیط مرطوب غار باعث شد تا نقاشی‌ها به آرامی خشک شوند و از ریزش سریع بخش‌هایی از خاک جلوگیری شده است، در حالی که بخش‌های دیگر توسط لایه‌های کلسیتی پوشیده شده بود که تا امروز آن‌ها را حفظ کرده است. همچنین برخی از حکاکی‌ها با خراشیدن سنگ آهک روی دیواره‌های غار ساخته شده‌اند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها