کشف اثر یک گیاه گرمسیری در مقابله با چاقی

بررسی جدیدی که روی یک گیاه گرمسیری انجام شده است، اثر امیدبخش آن را در مقابله کردن با چاقی نشان می‌دهد.

کشف اثر یک گیاه گرمسیری در مقابله با چاقی

به نقل از اوپن اکسس گاورمنت، گروهی از پژوهشگران «دانشگاه متروپولیتن اوساکا»(OMU) در یک پژوهش به سرپرستی پروفسور «آکیکو کوجیما»(Akiko Kojima)، پتانسیل ضد چاقی گیاه گرمسیری «مالوتوس فورتیانوس»(Mallotus furetianus) را کشف کرده‌اند. این گروه پژوهشی، سفری را به منظور یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای مقابله با همه‌گیری جهانی و در حال افزایش چاقی آغاز کردند.

تمرکز آنها روی مالوتوس فورتیانوس بود که گیاه بومی جزیره هاینان چین است و به جلوگیری از کبد چرب شهرت دارد. با وجود این، اثرات ضد چاقی این گیاه تاکنون کشف‌نشده باقی مانده‌اند.

پژوهشگران با استفاده از موش‌های مبتلا به چاقی، تأثیر عصاره مالوتوس فورتیانوس را بررسی کردند و به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیدند که می‌توانند تحولی را در مبارزه با چاقی ایجاد کنند.

این گروه پژوهشی، آزمایش‌هایی را روی موش‌های مبتلا به چاقی انجام دادند تا اثربخشی عصاره مالوتوس فورتیانوس را ارزیابی کنند. نتایج این آزمایش‌ها شگفت‌آور بود. درمان با مالوتوس فورتیانوس به طور قابل توجهی توانست وزن بدن و بافت چربی را کاهش دهد. علاوه بر این، کبد و بافت چربی موش‌ها نیز تغییرات مورفولوژیکی مشخصی را نشان دادند.

پژوهشگران با بررسی عمیق‌تر این مکانیسم دریافتند که مالوتوس فورتیانوس با مهار کردن بیان فاکتورهای رونویسی ویژه مرتبط با تفکیک سلول‌های چربی، تولید چربی را سرکوب می‌کند.

این یافته‌ها پتانسیل مالوتوس فورتیانوس را به عنوان یک عامل قوی ضد چاقی نشان می‌دهند.

گروه پروفسور کوجیما سعی دارند مواد غذایی با خواص ضد چاقی را برای ارتقای سلامت و طول عمر شناسایی کنند. گنجاندن چنین عناصری در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به مبارزه کردن با بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت و فشار خون کمک کند.

کشف اثر یک گیاه گرمسیری در مقابله با چاقی

شناسایی ارتباط جدید بین عصاره مالوتوس فورتیانوس و اثرات ضد چاقی آن، امیدها را برای استفاده کردن از آن به عنوان یک ماده غذایی جدید افزایش داده است. هدف آنها از توسعه محصولات غنی‌شده با این گیاه ضد چاقی، ارائه کردن راه‌حل‌های عملی و در دسترس برای مقابله با بحران جهانی چاقی است.

پژوهش پیشگامانه‌ای که توسط پروفسور کوجیما انجام شد، پتانسیل‌های بکر گیاه مالوتوس فورتیانوس را آشکار کرده است. این گیاه گرمسیری جزیره هاینان چین که اثرات ضد چاقی قابل توجهی را در موش‌های مبتلا به چاقی نشان داده، به عنوان یک عامل کلیدی مبارزه با چاقی در سراسر جهان نویدبخش است.

این پژوهش، در مجله «Food Science & Nutrition» به چاپ رسید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها