شورای فدرال آلمان پیشنهاد استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت را رد کرد

دی سایت نوشت: شورای فدرال پیشنهاد استفاده از هوش مصنوعی (AI) در تصمیم گیری های مدیریت دولتی را رد کرده است. کمیته های اتاق ایالت ها "استانداردسازی استفاده از تصمیم گیری و آماده سازی مبتنی بر الگوریتم در مدیریت دولتی" را در قانون جدید دسترسی آنلاین، یعنی تعیین قوانینی برای استفاده از آنها، توصیه کرده بودند. مجلس در آخرین جلسه خود قبل از تعطیلات تابستانی مجلس این توصیه را رد کرد.

 شورای فدرال آلمان پیشنهاد استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت را رد کرد

این رسانه آلمانی ادامه داد:

دلیل توصیه کمیته ها، پیش نویس قانون دولت فدرال برای اصلاح قانون دسترسی آنلاین و سایر مقررات مربوط به دیجیتالی کردن مدیریت بود. در بیانیه ای، شورای فدرال صراحتا هدف از پیشبرد دیجیتالی شدن مدیریت حمایت کرد. با این حال، ایالت های فدرال درخواست های متعددی را برای تغییر در پیش نویس دولت فدرال مطرح کردند.

مصباح خان، سیاستمدار داخلی حزب سبزها از تصمیم شورای فدرال آسوده خاطر شد: «این اطمینان‌بخش است که ایالات کورکورانه سوار قطار هوش مصنوعی نشده و این پروژه را رد کردند.» باید برای صحبت در مورد استفاده معقول و شفاف از هوش مصنوعی در مقامات و دفاتر آلمان وقت گذاشت.

قبل از رای گیری، خان خواستار این شده بود که تصمیمات اداره دولتی شفاف و قابل درک باشد، حتی سیستم های هوشمند و خودآموز نیز از تبعیض فارغ نیستند. به عنوان مثال، هر کسی که برای کمک هزینه مسکن درخواست کرده و سپس رد می‌شود، باید بتواند دلیل رد شدن درخواستش را بفهمد. حتی بدون استفاده از هوش مصنوعی نیز می توان رویه های دولتی را به میزان قابل توجهی تسریع و ساده کرد.

از سوی دیگر، دانیلا کلاکرت، وزیر حمل و نقل فدرال گفت که وزارت او که مسئولیت امور دیجیتال را نیز بر عهده دارد، از استفاده از هوش مصنوعی در امور اداری حمایت می کند. این می تواند به خودکارسازی فرآیندهای استاندارد کمک کرده و به کارمندان زمان بیشتری برای تصمیم گیری در مورد موارد پیچیده مانند تابعیت بدهد. او افزود: «به‌علاوه، هوش مصنوعی می‌تواند تصمیم‌های منطقی‌تر و سریع‌تری از انسان‌ها اتخاذ کند - به‌ویژه در رابطه شهروند-دولت».

 از سوی دیگر، توصیه‌های دیگر کمیته‌های اتاق ایالت‌ها برای اصلاح قانون دسترسی آنلاین - مانند تقاضا برای مدیریت یکسان‌تر داده‌ها - اکثریت آرا را به دست آورد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها