یک ربات هوش مصنوعی، مدرس هاروارد می‎شود

دانشگاه هاروارد قصد دارد یک ربات با قابلیت ChatGPT را به عنوان مدرس استخدام کند.

یک ربات هوش مصنوعی، مدرس هاروارد می‎شود

به نقل از الیوم السابع ، دانشگاه هاروارد در حال ادغام هوش مصنوعی (AI) در ابزار‌های برنامه نویسی خود است. این دانشگاه در حال برنامه ریزی برای استخدام یک ربات چت هوش مصنوعی با قابلیت‌های ChatGPT، به عنوان مدرس در دوره علوم کامپیوتر ۵۰، مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر (CS ۵۰) است.

مربیان این برنامه پیشنهاد کرده اند که مدرس AI بر اساس مدل‌های پیشرفته GPT ۳.۵ یا GPT ۴ OpenAI توسعه یابد، که بر تعهد هاروارد به استفاده از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی برای اهداف آموزشی تأکید می‌کند. این برنامه از سپتامبر شروع می‌شود و دانشجویانی که ثبت نام کرده اند باید از این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنند.

پروفسور دیوید مالان، استاده علوم کامپیوتری CS ۵۰ می‌گوید: امید ما این است که از طریق هوش مصنوعی، در نهایت بتوانیم نسبت مدرس به دانشجو را در رشته CS ۵۰ با ارائه ابزار‌های مبتنی بر نرم افزار که می‌توانند ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته کار کنند، به نسبت برابر یعنی برای هر دانشجو یک استاد برسانیم.

وی می‌افزاید: ارائه پشتیبانی شخصی برای سوالات خاص دانشجویی به شکل گسترده توسط edX و OpenCourseWare به طور کلی چالش برانگیز بوده است، به طوری که چون بسیاری از دانشجویان آنلاین هستند، بنابراین این ویژگی‌ها برای دانشجویان در محوطه دانشگاه و فراتر از آن مفید خواهد بود.

معرفی مربی چت بات هوش مصنوعی در زمانی است که ابزار‌های هوش مصنوعی در حال محبوب شدن هستند. ChatGPT OpenAI که در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد، به سریع‌ترین برنامه در حال رشد تبدیل شده است.

این چت ربات تنها در دو ماه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را جذب کرده است. قابلیت‌های مختلف چت ربات از تولید کد کامپیوتری گرفته تا سرودن شعر و مقاله، کاربران را به جست‌وجوی کارکرد‌های مختلف آن کشانده است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد دقت و توهمات هوش مصنوعی همچنان در مورد این فناوری وجود دارد، چیزی که گوگل به آن اذعان کرده است.

این غول موتور جست‌وجو اخیراً به کاربران هشدار داده است که Bard مجهز به هوش مصنوعی ممکن است همیشه اطلاعات صحیح را ارائه نکند.

پروفسور مالان با آگاهی از محدودیت‌های احتمالی، بر اهمیت تفکر انتقادی برای دانشجویان در مواجهه با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تاکید می‌کند.

 وی تاکید کرد که دانشجویان باید هنگام ارزیابی اطلاعات قضاوت خود را به کار گیرند، با این حال او نسبت به آینده این ابزار‌ها خوش بین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    مسئولان ما هم اختلاس می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها